Een jaar geleden heb ik met iets te veel haast een PC samengesteld. Nu kom ik er achter dat de CPU best wel een upgrade mag hebben. Nu is de planning om de i7-4970k te gaan gebruiken maar daarvoor heb ik een nieuw moederbord nodig omdat dat mijn moederbord op het moment een Z77 chipset heeft.
Om future proef te zijn wilde ik de Z97 chipset pakken, ik heb voor de moederbord een budget van max €170 gezet en zat zelf te denken aan de volgende moederborden:
De koeler die ik voor de kleine overclock wil gaan gebruiken is de "Scythe Mugen 4 PCGH Edition". Deze leek me genoeg te koelen om de CPU op een veilige temperatuur te houden. Maar mocht iemand een betere suggestie onder de €50 hebben dan is die ook welkom.
PS. Ja moederbord is verkeerd gespeld in de titel, klein foutje.
Om future proef te zijn wilde ik de Z97 chipset pakken, ik heb voor de moederbord een budget van max €170 gezet en zat zelf te denken aan de volgende moederborden:
- Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER
- ASRock Z97 Extreme4
De koeler die ik voor de kleine overclock wil gaan gebruiken is de "Scythe Mugen 4 PCGH Edition". Deze leek me genoeg te koelen om de CPU op een veilige temperatuur te houden. Maar mocht iemand een betere suggestie onder de €50 hebben dan is die ook welkom.
PS. Ja moederbord is verkeerd gespeld in de titel, klein foutje.
[ Voor 3% gewijzigd door renssies op 23-08-2014 13:46 ]