Probleem met 3 schermen setup.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 20:02
Hallo Tweakers!

Ik heb mijn tv aangesloten als 3e scherm via mijn versterker , alleen als ik nu dus de tv uitzet verdwijnen de taakbalk en snelkoppelingen van mijn primaire scherm. Ik neem aan dat windows voor welke reden dan ook mijn tv instelt als primaire scherm , terwijl op het nvidia configuratiescherm mijn Dell nog steeds ingesteld staat als zijnde primair...ik begrijp hier echt hemeaal niets van. Bij mijn vorige windows 8.1 installatie werkte alles perfect. Ik zal een screenshot toevoegen van mijn settings.

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o666/Zlatje/Knipsel_zpse0749597.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 11:27
Ikj heb hetzelfde probleem met mijn beamer. Ik moet deze als scherm disablen voor ik deze uitzet anders schiet het als primair scherm. Ik denk dat de videokaart een voorkeur heeft om de HDMI poort als 1e input te gebruiken(?).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Als mijn tv aanstaat werkt alles perfekt , zet ik 'm uit wordt hij primair. Maar zoals gezegd , m'n vorige windows installatie was er geen probleem...de hardware was identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah ik had het laatst ook nog ineens was mijn 2de scherm 'primair' en 1ste en 3de waren niet goed meer.

Uiteindelijk alles losgekoppeld en 1 voor 1 weer de schermen aangesloten en toen werkte het pas weer en bleef het goed na een reboot.

Ik heb werkelijk geen idee waar het aan lag het was van het 1 op andere moment.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Het heeft in ieder geval te maken met de HDMI uitgang detectie , als ik de tv uitzet denkt windows dat deze niet meer aangesloten is. Waarom deze dan als primair wordt aangezien is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Het is opgelost! Ik heb het nvidia configuratie scherm opengelaten en toen scherm 1 en 2 gecloond.
Hierdoor kon ik na het uitschakelen van de tv toch nog bij de nvidia settings komen nadat windows de tv weer primair had gemaakt. Ik heb toen dus m'n Dell weer primair gemaakt en na het weer uitzetten van de tv bleef deze dat ook :). Wat alleen gebeurde was wel dat m'n snelkoppelingen toch van de Dell naar de tv werden gezet. Heb deze toen naar de samsung gesleept , weer de tv uitgezet en de snelkoppelingen weer teruggeplaats naar m'n Dell...kunnen jullie het nog volgen? In ieder geval bleef hierna alles keurig op z'n plaats na meerdere keren de tv te hebben uitgezet :) Typisch gevalletje is windows nu zo slim of ben ik nou zo dom? Of andersom....

Edit : Sorry , had m'n vorige reactie moeten wijzigen.

[ Voor 3% gewijzigd door FredjeK op 23-08-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

FredjeK schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:47:
Typisch gevalletje is windows nu zo slim of ben ik nou zo dom? Of andersom....
Nee, Windows is gewoon eigenwijs. :+

Heb je ook nog een reboot geprobeerd, en blijft het dan ook nog goed?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeK
Ja , alles werkt naar behoren :)
Pagina: 1