Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop (office laptop, nooit op gamen, budget € 750,-)

Pagina: 1
Acties:

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 22:14
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruikt worden voor de studie. Hij zal veel gesjouwd worden dus ben ik op zoek naar een erg stevige laptop.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Programma's als Microsoft Office moeten er soepel op kunnen draaien. Hoewel dat tegenwoordig zelfs op de goedkoopste laptops kan, wil ik wel dat de laptop gewoon vlot werkt, ook na 3 jaar. Voor de rest zal er absoluut niet gegamed op worden, dus een dedicated videokaart is compleet overbodig. Voor de rest standaard dingen zoals browsen, facebooken, mailen, etc.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil er maximaal € 750,- aan uitgeven (minder is prima). Enkele tientjes er boven kan eventueel ook nog.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, ik ben een student, dus de laptop wordt overal mee naar toegenomen (school, huis, ouders, excursie, vakantie, etc.). Gewicht vind ik niet zo een probleem. Degelijkheid en bouwkwaliteit vind ik erg belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik neig naar een Asus omdat ik vaak hoor dat deze stevig gebouwd zijn. Lenovo's schijnen ook degelijk te zijn. De N56 serie van Asus zou ik graag willen (goedkoopste is € 777,-). Dat heb ik er wel voor over, maar daar zit een GT 740M in, waar ik dus voor betaal, maar eigenlijk nooit echt gebruik van zal maken.

Dus kort op een rijtje:
- bouwkwaliteit/degelijkheid vind ik erg belangrijk
- minimaal een i5 of een i7
- ram en hdd vind ik niet zo belangrijk (ssd zou natuurlijk erg tof zijn)
- full hd scherm is geen must, maar zou ik wel heel graag willen
- dedicated videokaart is overbodig, ik zal nooit op mijn laptop gamen
- 15 of 17 inch, beide vind ik oke.
- Ik wil dat de laptop minimaal 4 jaar meegaat
- Wil een redelijk stille laptop, geen hitteding!
- bouwkwaliteit/degelijkheid vind ik er belangrijk (of had ik dat al 'gezegd'?)

Wie helpt me verder? Alvast bedankt!

• OnderDeMotorkap

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Kijk hier eens naar: pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-00447, prima laptop, en lekker licht.

• OnderDeMotorkap
Bedankt voor je reactie. 13 inch is mij te klein en voor die prijs denk ik dat ik een i7 quad core kan scoren.

Verwijderd

Zou dit iets voor je kunnen zijn?

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-5547-laptop

599 euro (als student kun je daar nog eens 10% VIP korting op krijgen). Dan kom je op een aardige prijs uit voor een machine die relatief stil is, niet al teveel hitte produceert, nieuwere zuinige processor (4e generatie) en lichter is dan de Asus. Aan de andere kant heb je dan wel geen HD scherm.

• OnderDeMotorkap
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:35:
Zou dit iets voor je kunnen zijn?

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-5547-laptop

599 euro (als student kun je daar nog eens 10% VIP korting op krijgen). Dan kom je op een aardige prijs uit voor een machine die relatief stil is, niet al teveel hitte produceert, nieuwere zuinige processor (4e generatie) en lichter is dan de Asus. Aan de andere kant heb je dan wel geen HD scherm.
Die zie ik wel zitten, alleen hoe ontvang ik die 10% vip korting? Iemand enig idee?

• Prinsje87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09-2024
Pagina: 1