Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop photoshop cs6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
  • Ik heb als (stevige) hobby digitale fotografie met beeldbewerking (photoshopcs6). Mijn huidige laptop voldoet niet meer, een apart beeldscherm ernaast is gezien de maximale mogelijkheden ook geen optie. Bovendien ben ik bang dat dat snel sneuvelt wanneer de kleinkinderen rondhuppelen. Verder zijn daar natuurlijk ook kosten aan verbonden en met een laptop van bijna vier jaar oud, leek het mij beter te gaan voor een nieuwe laptop met een geschikt beeldscherm.
  • Ik dacht aan zo'n 1.000 euro
  • De laptop is voor thuisgebruik.
  • Natuurlijk is Apple iets om bij te watertanden, maar dat merk is boven mijn budget
.
Ik ben een echte leek maar heb links en rechts natuurlijk al gekeken. Eerst naar de vereisten: http://helpx.adobe.com/nl...p_CS6_system_requirements .
En vervolgens onder andere ook hier in dit forum. Vaak wordt dan bij beeldbewerking meer aan multimedia gedacht met mooie videokaarten en al. Ik lees mooie, duidelijke adviezen en hoop via jullie een betere keuze te kunnen maken.

Nog wat aanvullende informatie:
  • Het beeldscherm is voor mij ontzettend belangrijk. Ik zou graag een groter scherm (17" of groter) hebben, met veel pixels ook. Ik las alleen ergens dat soms het probleem is dat er niet 'geschaald' wordt, waardoor je weer moeilijker met photoshop uit de voeten kunt omdat dan alles slechts heel klein te zien is (en mijn ogen zijn niet meer alles, zelfs met leesbril); Overigens zoom ik natuurlijk in wanneer ik meer precies wil werken. Ik heb trouwens ook een aparte wacom-tablet.
  • Videokaart is voor mij niet echt belangrijk, ik kijk geen films en de simpele spelletjes die ik doe, doe ik op de iPad.
  • De batterijduur is voor mij ook minder relevant, net zo min als het gewicht. Ik ga hem immers thuis gebruiken.
  • Ik wil wel een snelle processor. De bestanden zijn groot (meerdere lagen met slimme objecten).
  • En ook een stevig geheugen; ik zat te denken aan 8GB.
  • Ik heb ook nog bij adobe gekeken of Windows 8(.1) problemen geeft, dat zou niet moeten zijn.
Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar zo nodig vul ik dit wensenlijstje dan aan.
Ik hoop dat enkele leden mij van advies kunnen (en willen) voorzien

alvast bedankt, maria

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Lees dit eens door: LAA beleid.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 15:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

wma, topicstart is prima budget en eisen worden genoemd, ik mis alleen de gevonden laptops waar de keuze uit kan worden gemaakt

mariatj heb je al in de http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ gekeken?
welke laptops denk jij dat er voldoen aan je eisen?

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 23-08-2014 13:54 ]

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht inderdaad dat ik het keurig gedaan had en aan de hand van het LAA beleid ;( Sorry.
en ik wilde niet te snel wat roepen over specifieke laptops, ik ben dan bang dat ik anderen beperk in hun blik, terwijl ik graag een zijspoor betreedt als dat beter is.
Maar zo op het eerste gezicht denk ik aan:
  • Asus N750JK-T4158H (scheelt erg weinig met hetzelfde type maar dan eindigend op T4068H)
  • Asus K95VB-YZ025H
  • Aces Aspire VS-772G-747a8G1.12TMakk
  • Asus K95Vj-YZ010H
Ik heb gekeken naar schermgrootte, prijs e.d. En ik merk dat deze merken wat vertrouwd aanvoelen. Heb nu een Asus K52F (naar alle tevredenheid) en had daarvoor een Aces Aspire als ik het me goed herinner (daar had ik overigens wat problemen mee, maar ja, dat kan altijd).

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11 13:48

Momentumlol

Car Fanatic

Ten eerste: welkom op het forum!

1000 euro is een heel flink budget. Rond de 600-800 euro moet je al makkelijk wat kunnen vinden denk ik, voor wat jij er mee wilt gaan doen.

Wat ik wel kan zeggen, uit eigen ervaring. is dat een SSD (Solid State Drive) opslag heel erg handig wanneer je werkt met Photoshop. Ik werk zelf ook veel met Photoshop, en merk dat de SSD de laadtijden een stuk korter heeft gemaakt.

Normale laptops worden helaas zelden met een SSD er standaard in geleverd. Deze zal je dan dus ergens hoogstwaarschijnlijk er later nog bij in moeten laten zetten. Dit kan vaak op de plaats van de CD-Rom drive, die je hedendaags volgens mij niet eens meer nodig hebt. Je zou dus denk ik rekening moeten houden met wat extra kosten om er een SSD bij in te plaatsen.

Gelukkig heb je niet een heel grote SSD nodig. Ik heb zelf 128 GB aan SSD in mijn computer zitten waar ik Windows op heb staan en mijn ontwerpprogramma's (Photoshop, InDesign, Illustrator etc.) en dan heb ik nog ruim de helft over. Bestanden zoals Foto's, video's etc kunnen prima op de ''Gewone" harde schijf van de laptop gezet worden, dat scheelt in het gebruik namelijk nagenoeg niks en daarop heb je zat ruimte. Wellicht heb je handige kennissen die die voor je zouden kunnen doen? Anders zijn bepaalde winkels vaak wel bereid om het tegen een meerprijs het voor je bij in de laptop te plaatsen, als je ze daarvoor eventjes belt.

Een goede SSD schijf is bijvoorbeeld deze: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB

Qua processor heb je niet eens zo gek veel nodig. 8 GB ram is wel handig.

Enkele leuke laptops zouden dan bijvoorbeeld zijn:
pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-59415107
pricewatch: Asus X75A-TY185H
pricewatch: Asus R751LN-T4115H
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-00822

Asus en Lenovo zijn goede merken. Merken die ik persoonlijk zou vermijden: HP, Acer.

[ Voor 9% gewijzigd door Momentumlol op 23-08-2014 14:40 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• nooberke
  • Laatst online: 21:52
Ik zou sowieso zoeken naar een laptop welke een goed scherm heeft

De Asus K95 is een enorm groot en lomp bakbeest, vergis je niet in het gewicht/formaat/dikte van dit apparaat

Zowel de Asus N750 als de Acer V3 is een prima keus, de genoemde Acer heeft als ZEER groot voordeel deze af fabriek voorzien is van een SSD. De Asus heeft naar mijn idee echter een beter scherm, betere behuizing en beter geluid. In de Asus is wel ruimte voor een tweede schijf, maar met een SSD zal deze wat prijziger worden

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat jullie al zo snel en helder reageren. Het advies van SSD neem ik over, en een beter scherm, betere behuizing en beter geluid, daar offer ik dan wel een cd-rom drive voor op, indien nodig.
De Asus X75VC-TY086H heeft een i5-processor, de laptops die ik noemde een i7. Nu weet ik eerlijk gezegd niet of het veel uitmaakt.... Momentumlol geeft in ieder geval aan dat het niet veel uitmaakt.
Normaal staat mijn laptop gewoon op tafel, alleen bij veel bezoek (kinderen/kleinkinderen) dan leg ik hem in de kast. Hij hoeft nooit 'mee naar buiten' en zelden mee naar boven.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:26:
ik dacht inderdaad dat ik het keurig gedaan had en aan de hand van het LAA beleid ;( Sorry.
je deed het prima.
en ik wilde niet te snel wat roepen over specifieke laptops, ik ben dan bang dat ik anderen beperk in hun blik, terwijl ik graag een zijspoor betreedt als dat beter is.
Maar zo op het eerste gezicht denk ik aan:
ik heb er even linkjes van gemaakt
Ik heb gekeken naar schermgrootte, prijs e.d. En ik merk dat deze merken wat vertrouwd aanvoelen. Heb nu een Asus K52F (naar alle tevredenheid) en had daarvoor een Aces Aspire als ik het me goed herinner (daar had ik overigens wat problemen mee, maar ja, dat kan altijd).
je wil zelf een groot scherm, maar ik zou je dat afraden, omdat die schermen vaak net zoveel pixels hebben als hun 15.6" tegenhangers.Op wat zware gaming laptops na blijven de meesten bij 1080P steken dus ik zie het voordeel er niet van in.De pixels zijn niet al te klein, zodat je ook geen leesbaarheid of schaling problemen hebt.

mijn tip: pricewatch: Asus N56JN-CN035H
die heeft goede processor en videokaart,(ok dat hebben alle laptops in deze prijsklasse) Koop een ssd en wat extra geheugen en je hebt een prima laptop voor fotobewerking.

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 23-08-2014 14:53 ]

ora et labora

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:43:
Fijn dat jullie al zo snel en helder reageren. Het advies van SSD neem ik over, en een beter scherm, betere behuizing en beter geluid, daar offer ik dan wel een cd-rom drive voor op, indien nodig.
De Asus X75VC-TY086H heeft een i5-processor, de laptops die ik noemde een i7. Nu weet ik eerlijk gezegd niet of het veel uitmaakt.... Momentumlol geeft in ieder geval aan dat het niet veel uitmaakt.
Normaal staat mijn laptop gewoon op tafel, alleen bij veel bezoek (kinderen/kleinkinderen) dan leg ik hem in de kast. Hij hoeft nooit 'mee naar buiten' en zelden mee naar boven.
Natuurlijk zit er verschil tussen een i5 en een i7, als je een leuke laptop met een i7 kan vinden is dat mooi, maar een i5 is ZAT voor fotobewerking etc. Een i7 is naar mijn mening enkel nodig bij rendering en 3d modelling met programma's zoals MAYA.

Ik heb zelfs een hele tijd met een Dual Core studielaptop zonder SSD gephotoshopt, en zelfs dat ging gewoon oke. ;)

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

mrc4nl schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:45:

mijn tip: pricewatch: Asus N56JN-CN035H
die heeft goede processor en videokaart,(ok dat hebben alle laptops in deze prijsklasse) Koop een ssd en wat extra geheugen en je hebt een prima laptop voor fotobewerking.
Dat lijkt me een prima laptop in combinatie met een SSD. Al wel jammer dat er maar 6GB ram in zit en dat je daar dan weer mee aan de gang mee moet om het uit te breiden, al zou ik dan gewoon eerst kijken hoe het werkt met 6GB RAM, want ik denk dat dat ook al prima loopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Momentumlol op 23-08-2014 14:56 ]

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Momentumlol schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:54:
[...]

Dat lijkt me een prima laptop in combinatie met een SSD. Al wel jammer dat er maar 6GB ram in zit.
ik heb m zelf ook. ik ben ook blij met het matte scherm, veel minder hinderlijke reflecties. Dat zie je bij laptops tegenwoordig ook niet veel meer, veelal is het glanzend of (nog erger) zijn het touchscreens

ora et labora

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

mrc4nl schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:57:
[...]

ik heb m zelf ook. ik ben ook blij met het matte scherm, veel minder hinderlijke reflecties. Dat zie je bij laptops tegenwoordig ook niet veel meer, veelal is het glanzend of (nog erger) zijn het touchscreens
En mat scherm is inderdaad een stuk fijner mee te werken. Vooral als het zonnig is.

En touchscreen moet je inderdaad nooit aan beginnen. Erg veel reflecties icm met een smerigheid aan vingerafdrukken maakt dat je er geen klap meer van kan zien als er ook maar een beetje zon op je scherm staat 8)7

• nooberke
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:43:
Die X75VC zou ik afraden vanwege het scherm, deze heeft een resolutie van 1600x900 en geen 1920x1080 (Full-HD)

Bij de 17" uitvoeringen (bijvoorbeeld de N750 en de Acer V3) is er ruimte voor twee schijven, je kan dan dus SSD en HDD en een DVD brander hebben...

Als je voor een 15" uitvoering gaat (bijvoorbeeld de N56 of N550) dan zal je inderdaad de dvd brander moet opofferen als je een SSD en een HDD wilt

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Momentumlol schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:59:
[...]

En mat scherm is inderdaad een stuk fijner mee te werken. Vooral als het zonnig is.

En touchscreen moet je inderdaad nooit aan beginnen. Erg veel reflecties icm met een smerigheid aan vingerafdrukken maakt dat je er geen klap meer van kan zien als er ook maar een beetje zon op je scherm staat 8)7
ik heb voor mn mobiel dan ook een matte screenprotector gekocht om van het vingerafdrukprobleem af te komen.Geen idee of ze er ook voor laptops bestaan. t zou een uitkomst kunnen zijn als er geen optie van een mat scherm. maar ik ga off topic op deze manier srry :+

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 23-08-2014 15:05 ]

ora et labora

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zoals je zelf al schreef, is een goed scherm belangrijk. Ik zou dan ook eerst zoeken op een laptop met een scherm dat 100% van het sRGB spectrum weer kan geven. Je budget is helaas niet toereikend voor...
Vorig jaar heb ik dezelfde keuze moeten maken en ben toen uitgekomen op Dell. Natuurlijk wete ik niet of nog dezelfde schermen gebruikt worden voor deze serie, maar volgens mijn kalibratie, geeft dit scherm 97% van het sRGB spectrum weer.
Zie eventueel mijn review: productreview: Dell Inspiron 17R Special Edition (N0017S12) review door Peatsmoke

• Elaynegalad
  • Laatst online: 19-12-2016
Is dit misschien nog een optie: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii, heeft een goed scherm, rappe videokaart, redelijk snelle processor en je kan eventueel de harde schijf nog vervangen voor een ssd.

[ Voor 4% gewijzigd door Elaynegalad op 23-08-2014 18:07 ]

Pagina: 1