- Ik heb als (stevige) hobby digitale fotografie met beeldbewerking (photoshopcs6). Mijn huidige laptop voldoet niet meer, een apart beeldscherm ernaast is gezien de maximale mogelijkheden ook geen optie. Bovendien ben ik bang dat dat snel sneuvelt wanneer de kleinkinderen rondhuppelen. Verder zijn daar natuurlijk ook kosten aan verbonden en met een laptop van bijna vier jaar oud, leek het mij beter te gaan voor een nieuwe laptop met een geschikt beeldscherm.
- Ik dacht aan zo'n 1.000 euro
- De laptop is voor thuisgebruik.
- Natuurlijk is Apple iets om bij te watertanden, maar dat merk is boven mijn budget
Ik ben een echte leek maar heb links en rechts natuurlijk al gekeken. Eerst naar de vereisten: http://helpx.adobe.com/nl...p_CS6_system_requirements .
En vervolgens onder andere ook hier in dit forum. Vaak wordt dan bij beeldbewerking meer aan multimedia gedacht met mooie videokaarten en al. Ik lees mooie, duidelijke adviezen en hoop via jullie een betere keuze te kunnen maken.
Nog wat aanvullende informatie:
- Het beeldscherm is voor mij ontzettend belangrijk. Ik zou graag een groter scherm (17" of groter) hebben, met veel pixels ook. Ik las alleen ergens dat soms het probleem is dat er niet 'geschaald' wordt, waardoor je weer moeilijker met photoshop uit de voeten kunt omdat dan alles slechts heel klein te zien is (en mijn ogen zijn niet meer alles, zelfs met leesbril); Overigens zoom ik natuurlijk in wanneer ik meer precies wil werken. Ik heb trouwens ook een aparte wacom-tablet.
- Videokaart is voor mij niet echt belangrijk, ik kijk geen films en de simpele spelletjes die ik doe, doe ik op de iPad.
- De batterijduur is voor mij ook minder relevant, net zo min als het gewicht. Ik ga hem immers thuis gebruiken.
- Ik wil wel een snelle processor. De bestanden zijn groot (meerdere lagen met slimme objecten).
- En ook een stevig geheugen; ik zat te denken aan 8GB.
- Ik heb ook nog bij adobe gekeken of Windows 8(.1) problemen geeft, dat zou niet moeten zijn.
Ik hoop dat enkele leden mij van advies kunnen (en willen) voorzien
alvast bedankt, maria