Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRuudJ
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 11:43
Hallo,

Ik ben aan het proberen Windows 8 op een Seagate 1TB SSHD te installeren.
Ik ben zo ver gekomen om een UEFI bootable USB stick te maken, en Windows 8 installeren gaat ook goed tot dat de laptop opnieuw gestart wordt. Hij start dan meteen de installatie op de USB opnieuw op, ook al gaat de SSHD voor in de opstartvolgorde.
De USB stick eruit halen na de installatie resulteert in:
>>Checking media presence
>>No media found

Enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je SSHD is wel GPT niet MBR Disk?
En de bootmode van je Bios staat wel op EFI en niet op lagecy, secureboot staat aan?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRuudJ
SSHD is GPT
Bootmode is UEFI
Maar secureboot staat uit.
Ik zal het eens proberen met secureboot aan

Edit: ook secureboot aan haalt niks uit.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IJ81iRz.jpg
Dit krijg ik te zien na de installatie in het boot menu, het lijkt erop dat de schijf niet herkend word, ookal zit die er zeer zeker in.

[ Voor 53% gewijzigd door MrRuudJ op 23-08-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Secureboot zou juist uit moeten staan, omdat als het aan staat een ander besturingssysteem kan worden geblokkeerd. Dat ligt dan aan de oem laptop bouwer.

Je kan ook een rotte windows install hebben, of een andere versie dan er oorspronkelijk op stond.

Wat je ook kan doen: bouw de orginele hdd in, sluit de nieuwe aan via usb en maak een kloon. Wissel dan de HDD's om.

Waarom wil je er een andere HDD in?

[ Voor 4% gewijzigd door Reepje op 23-08-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRuudJ
Heb het met secureboot aan en uit geprobeerd met zelfde resultaat.

En die andere windows versie maakt toch niks uit omdat het om een nieuwe lege HDD gaat?

Het klonen van de originele HDD ook geprobeerd met verschillende programma's en dat werkte ook allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
De bouwer van je laptop kan in de uefi een beveiliging inbouwen. Dat is dus ingebakken op je uefi, en die zit in je laptop, niet op je hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRuudJ
Is er een manier om hier achter te komen en te omzeilen?
Laptop bouwer is Toshiba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Secureboot zou uit moeten staan, maar dan werkt het dus ook niet.
Probeer eerst te klonen, dan weet je of je laptop de hdd slikt.
Bios update?

is er ook een instelling fast boot. Moet ook uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Reepje op 23-08-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Is er een manier om in de uefi shell CLI te komen desnoods? Staat er wel een een uefi partitie geinstalleerd? Heeft het effect als je het nog een keertje doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRuudJ
Op nieuwe harde schijf staat helemaal niets, na installatie zijn er 4 partities.
Klonen meerde malen geprobeert, krijg dan na het plaatsen van de nieuwe schijf een foutmelding dat ik windows 8 moet herstellen, maar de herstelpartitie is ontoegankelijk.

Edit: het lijkt er op dat hij hem af en toe pakt, plotseling kreeg ik getting devices ready waarna hij weer herstarte en niets meer deed

Edit2: startte net volledig op en is geconfigureerd maar geeft nu weer aan dat er geen media aanwezig is

[ Voor 33% gewijzigd door MrRuudJ op 23-08-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrRuudJ schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:51:
Op nieuwe harde schijf staat helemaal niets, na installatie zijn er 4 partities.
Klonen meerde malen geprobeert, krijg dan na het plaatsen van de nieuwe schijf een foutmelding dat ik windows 8 moet herstellen, maar de herstelpartitie is ontoegankelijk.

Edit: het lijkt er op dat hij hem af en toe pakt, plotseling kreeg ik getting devices ready waarna hij weer herstarte en niets meer deed

Edit2: startte net volledig op en is geconfigureerd maar geeft nu weer aan dat er geen media aanwezig is
Heej Ruud, ik zit met hetzelfde probleem.
Heb je de oplossing al gevonden
Pagina: 1