• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC. Meer hierover kan je hier lezen: Allround systeem In het betreffende topic heb ik aangegeven dat er wat afstand zit tussen de (toekomstige) monitor en de PC (pakweg 3,5 meter). Nu kan ik hier een HDMI kabel tussen leggen, maar deze zal behoorlijk in het zicht liggen. Helaas heb ik geen mogelijkheid om deze weg te werken achter de plinten (erg onhandig aangelegd en mag hier niets aan veranderen). Een kabelgootje zal ook niet mooi zijn, aangezien die een afwijkende kleur dragen en al zou dat niet zo zijn het alsnog niet mooi eruit zal zien.

Ik heb regelmatig wireless HDMI voorbij zien komen. Echter heb ik dit nooit in een live situatie gezien. Aangezien ik bij draadloze beeldoverbrengst geen vertraging kan gebruiken, ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met een dergelijk systeem. Op Tweakers kwam ik enkel producten tegen van 2010-2012. Deze waren onder andere van Eminent en Warpia:

nieuws: Eminent komt met draadloze hd-transmitter
nieuws: Warpia brengt wireless hdmi-kit uit

Verder kwam ik op Conrad nog een setje tegen: Draadloze HDMI-overdrachtset met stick 5 GHz

Toch lijkt de techniek nog niet echt ingeburgerd te zijn. Kan iemand mij het tegendeel vertellen of is mijn beeld juist?

Kortom drie vragen die ik heb:
  • Hoe is het gesteld met de performance, is het betrouwbaar genoeg?
  • Zijn er geen nieuwere versies van deze oplossingen beschikbaar?
  • De vertraging die eventueel ontstaat is die storend met bijv. gamen of film kijken?

• ChaosKilla
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb oo kwel interesse in dit onderwerp

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-01 08:52

lolhoo

Just reboot and relax

Het lijkt me dat het goed kan werken onder de juiste omstandigheden.
Helaas is draadloos toch storing gevoeliger dan kabel.
Wifi is ook langzamer dan kabel.
Het hangt ook af van de storende signalen bij jouw in de buurt.
Ik zag dat het zetje wat je hebt gezien op conrad op 5 ghz zit.
Ik heb thuis een nieuwe router met 5 ghz.
Die staat op een steenworp afstand van mijn pc en gaat dus goed storen op zo setje.
Ook geeft jouw pc een magnetisch veld af wat voor ligte storing kan zorgen.
Ik heb zelf toen 2,4 ghz nog de bom was, zelf een vergelijk baar zetje gehad en dat stoorde als een malle.
Vooral als je lekker met jouw telefoon op de zelfde frequentie gaat zitten.
Ook is het natuurlijk niet heel verstandig om er een kast, een muur of iets anders tussen de zender en de ontvanger te zetten.

Did you try to put it off and on again?

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03 12:13

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heb je het ooit werkend gekregen ?
Ik zou iets vergelijkbaars willen maar dan van mijn pc naar mijn tv in de woonkamer.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Borreman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06-2017
Hierbij mijn rijkelijk late reactie, maar voor het geval meer mensen met dezelfde vraag zitten. :)
Ik ben op zoek geweest naar hetzelfde. Nadat ik alle kabels in de woonkamer in leidingen had weggewerkt bleek dat de leiding voor het tv signaal dicht zat. De tv hangt midden op een muur en een kabel over de muur wilde ik voorkomen.
Ik heb daarvoor een WHDI wireless HDMI set van Envivo (ENV-1111) gekocht. Nadat deze bij Aldi te koop was voor 200 Euro heb ik deze voor 100 euro van marktplaats gehaald (ergens in 2010/2011).

Ik gebruik de set met interactieve tv van OBN, PS3 en apple tv. (Alles zit aangesloten op de WHDI switch) en de WHDI receiver zit achter de tv en verbonden met de tv HDMI-in.
Voor de toepassingen die ik gebruik voldoet deze oplossing prima. Kwaliteit van beeld is uitstekend, geen vertraging (bij tv, films of PS3). Goed geluid.
Ik heb 1 issue en dat is dat bij uitzending-gemist het geluid om de paar minuten kort wegvalt. Ik heb dat alleen bij uitzending gemist via OBN. Ik heb nog niet uitgesloten wat de oorzaak van dat probleem is. Het kan meerdere redenen hebben, misschien vormt de OBN set-top box het probleem, de bekabeling of de WHDI.
In een online review las ik dat de set 10m zou kunnen overbruggen, ik zou daar mijn hand niet voor in het vuur steken. Echter in een opstelling tot 5m zonder obstakels voorzie ik geen problemen. In mijn opstelling staan de zender en ontvanger 2,5 à 3m uit elkaar. Op dezelfde muur, maar wel met een gemetselde schoorsteen (die 0,5m naar voren uitsteekt) ertussen.
Bij mij werkt deze oplossing al 4 jaar naar volle tevredenheid. (Ook met de huidige Samsung 46" tv).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee