Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC. Meer hierover kan je hier lezen: Allround systeem In het betreffende topic heb ik aangegeven dat er wat afstand zit tussen de (toekomstige) monitor en de PC (pakweg 3,5 meter). Nu kan ik hier een HDMI kabel tussen leggen, maar deze zal behoorlijk in het zicht liggen. Helaas heb ik geen mogelijkheid om deze weg te werken achter de plinten (erg onhandig aangelegd en mag hier niets aan veranderen). Een kabelgootje zal ook niet mooi zijn, aangezien die een afwijkende kleur dragen en al zou dat niet zo zijn het alsnog niet mooi eruit zal zien.
Ik heb regelmatig wireless HDMI voorbij zien komen. Echter heb ik dit nooit in een live situatie gezien. Aangezien ik bij draadloze beeldoverbrengst geen vertraging kan gebruiken, ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met een dergelijk systeem. Op Tweakers kwam ik enkel producten tegen van 2010-2012. Deze waren onder andere van Eminent en Warpia:
nieuws: Eminent komt met draadloze hd-transmitter
nieuws: Warpia brengt wireless hdmi-kit uit
Verder kwam ik op Conrad nog een setje tegen: Draadloze HDMI-overdrachtset met stick 5 GHz
Toch lijkt de techniek nog niet echt ingeburgerd te zijn. Kan iemand mij het tegendeel vertellen of is mijn beeld juist?
Kortom drie vragen die ik heb:
Ik heb regelmatig wireless HDMI voorbij zien komen. Echter heb ik dit nooit in een live situatie gezien. Aangezien ik bij draadloze beeldoverbrengst geen vertraging kan gebruiken, ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met een dergelijk systeem. Op Tweakers kwam ik enkel producten tegen van 2010-2012. Deze waren onder andere van Eminent en Warpia:
nieuws: Eminent komt met draadloze hd-transmitter
nieuws: Warpia brengt wireless hdmi-kit uit
Verder kwam ik op Conrad nog een setje tegen: Draadloze HDMI-overdrachtset met stick 5 GHz
Toch lijkt de techniek nog niet echt ingeburgerd te zijn. Kan iemand mij het tegendeel vertellen of is mijn beeld juist?
Kortom drie vragen die ik heb:
- Hoe is het gesteld met de performance, is het betrouwbaar genoeg?
- Zijn er geen nieuwere versies van deze oplossingen beschikbaar?
- De vertraging die eventueel ontstaat is die storend met bijv. gamen of film kijken?