Toon posts:

Mijn computer ziet geen geluidskaarten meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem dat me computer geen geluidskaarten meer ziet. Ik heb niks in de instellingen veranderd of zo. Ik zat achter de computer en ik gebruik het geluid even niet en ik zie dat hij geen geluidskaarten meer herkend. Probleem kan ook niet met de probleemoplosser uitgevoerd worden.
En als ik bij de geluid instellingen ben, dan geeft hij dit aan: http://prntscr.com/4fl3q9

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt,
Groeten Anton

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zult wat meer informatie moeten geven om snel een nuttig antwoord te krijgen.

- is het een onboard geluidskaart, een losse geluidskaart of audio via je HDMI?
- merk + type
- welk besturingssysteem gebruik je?

[ Voor 3% gewijzigd door Luit op 23-08-2014 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is nog een ingewikkeld verhaal. Ik gebruik een losse geluidskaart voor mijn Logitech G430 en ik gebruik een Hercules MK1 voor mijn midi piano. Dus ik gebruik eigenlijk 2 geluidskaarten.

Ik draai op Windows 8.1

En mijn computer is trouwens een HP Pavilion h8-1301ed.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 07:05
Kijk eens bij Apparaatbheer of ze hier nog in staan en mogelijk een ! of x bij hebben staan.
Controleer ook de logbestanden in Windows eens of er foutmeldingen te vinden zijn
(rechtmuisknop op Deze Computer --> Beheren --> en daar kun je zowel Apparaatbheer als logboeken terugvinden)

Verwijderd

Topicstarter
Ze staan nog in het apparaatbeheer: http://prntscr.com/4fl9pd

Dus ik denk niet dat het aan de geluidskaarten ligt.

EDIT:
Heb je drivers opnieuw geinstalleerd. Geen effect gehad.

EDIT2:

Dacht aan het systeem terug te zetten naar een paar dagen terug. Nu is weer alles perfect :Y

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 13:22 ]

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 09:50

tweakraiser

I have such sites to show you

Probeer eens in de bios de on board device audio niet op auto te zetten, ik had een vergelijkbaar probleem met win 8.1 en dit was de oplossing.
... te laat spuit 11. Fijn dat het weer werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakraiser op 23-08-2014 18:58 . Reden: spuit11 ]

Strava | Webdesign

Pagina: 1