Toon posts:

bestandsoverdracht en gedeeld internet traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pentium 166 (dell systeem) met 32 mb geheugen, win98, sygate 4.0, die ik als server wil gebruiken, voor internetdoorgifte aan een duron 700MHz met 128 mb geheugen, en een pentium 350MHz met 128 mb. Eerst was de pentium 350 de server en werkte het netwerk prima; nu komt er een computer bij en wil ik een aparte server.
Hier het probleem: het hele netwerk is zichtbaar, alle computers. kabels zijn in orde. internet doet het op de server, maarzo goed als niet op de duron computer. Ook bestandsoverdracht lukt voor geen meter (geeft als foutmelding: netwerkbron niet meer beschikbaar).
Aanvullende info:

Realtek RTL8029 (AS) hub netwerkkaart
TCP/IP
IPX

Ik weet het niet meer, wie kan mij helpen.

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54
zelfde ip adres ingesteld?
slechte kabel?
kabel goed aangesloten?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
IP adressen zijn, naar mijn mening in orde. Ik zie de andere computer vanaf de server en andersom ook. Het lukt alleen niet om goed data over te dragen van de ene computer naar de andere. De netwerkverbinding zou dan niet meer beschikbaar zijn, terwijl je bij netwerkomgeving gewoon de andere computer blijft zien.

Verwijderd

Topicstarter
Enige aanvulling voor mijn probleem:

UTP netwerk
Realtek RTL 8029 AS kaart op server
(hub)
Realtek RTL 8029 AS kaart op client
Windows98 op beide computer
TCP/IP en IPX geinstalleerd.
Kabels gecontroleerd en in orde
Ping test: in orde
Als ik een bestand verplaats van de client naar de server. Begint hij langzaam het bestand over te zetten, maar uiteindelijk gebeurt er toch niets.
Internetten op de client computer, gaat heel traag, terwijl het op de server wel goed werkt.
Een derde computer aansluiten, heeft als gevolg, dat internet op de eerste client geheel stokt en op de derde ook niet mogelijk is. De derde computer heb ik daarom maar weer afgekoppeld op dit moment.
De foutmelding in windows:
"de opgegeven bron of het opgegeven netwerkapparaat is niet langer beschikbaar"
Wie kan mij helpen?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoe heb je de settings van die NIC's ?

Full of Half-Duplex ?

Gebruik je een Hub of een Switch ?

Aannames zijn fataal.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Bij Sygate alle IP's op de white list gezet (ook UDP)???

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze op half duplex gehad en op full duplex, het resultaat was hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
Het is me overigens wel eens gelukt om een heel klein bestand over te zetten.
Het is net over geen bestendige verbinding kan worden opgezet tussen de server en de client. Ook het internetten op de client gaat op deze wijze (als het al werkt): met horten en stoten, dan weer 20k, dan weer 3k om vervolgens weer helemaal stil te vallen.
Ik zou denken aan een conflict (maar dat kan ik niet vinden).
Zoals ik al zei, op een pentium 350 doet het het allemaal wel. Is er iets in de server (p166) kapot?

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Ik weet dat dit een reteoud topic is en ik weet dat je dat niet zomaar omhoog moet schoppen maar ik heb hier een netwerk liggen met exact hetzelfde probleem.

Bestandsoverdracht gaat naar mijn mening niet echt dat je zegt fantastisch qua snelheid en het probleem dat de netwerkbron niet langer beschikbaar is komt hier ook steeds naar voren bij bestanden/verzendingen van ongeveer 200 mb of groter.

Een neef van mij heeft een compleet nieuw netwerk met ditto kabels en e-tech router/modem (ADRT02). Realtech netwerk kaart in 1e pc en in de andere pc zit een onboard netwerkkaart (biotech), alles 100 mbit. Os = in bijde gevallen XP.

Is er iemand in deze 3 jaar zo veel wijzer geworden dat hij/zij een antwoord weet?

• Skerekrow
niemand? :'(

(hmm bij nader inzien verwacht ik er nu wel erg snel een oplossing voor)

[ Voor 78% gewijzigd door Skerekrow op 25-07-2004 23:45 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:29
Ik had ook zo'n vaag probleem een tijdje geleden, en bleek gewoon aan de (brakke) realtek kaart te liggen. Die ging gewoon niet lekker werken icm met dat moederbord. Je kan proberen om ff netwerkkaart te switchen ofzo :) suc6!

• Skerekrow
OK tnx, das ook het enige watk hier uit kan halen, maar hebben nog geen netwerkkaart voorhanden.

kzal kijken en een sitrep geven of het helpt. tnx dude!
Pagina: 1