Ik bestel regelmatig bij Iherb in de VS (goedkope vitamines, voedingssupplementen, etc). Zij hebben een zeer ruim assortiment en zijn veel goedkoper dan de webshops hier in Nederland en hanteren hele lage verzendkosten, in mijn geval meestal 4 dollar. Tot 22 euro betaal je geen BTW bij invoer en tot 150 euro geen invoerrechten. Ik had een bestelling van circa 30 euro, wat zou leiden tot een BTW bedrag van 1,80 aan BTW (6% op vitamines e.d.). Tot mijn verbazing kreeg ik een rekening van TNT voor bijna 15 euro. Zij hadden namelijk de aangifte van die BTW voor mij verzorgd. Ik kan dat prima zelf en heb dus bezwaar gemaakt tegen deze kosten, maar daarop een afwijzing gekregen.
Een volgende keer splits ik mijn bestelling dus in tweeën, dat is weliswaar 4 dollar verzendkosten extra, maar geen andere kosten.
Zijn er meer mensen die met ongevraagde inklaringskosten te maken hebben gehad en is dat te voorkomen?
Een volgende keer splits ik mijn bestelling dus in tweeën, dat is weliswaar 4 dollar verzendkosten extra, maar geen andere kosten.
Zijn er meer mensen die met ongevraagde inklaringskosten te maken hebben gehad en is dat te voorkomen?