Tuinstoel beschadigd geleverd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb een (vrij klein) probleem. Ik heb een paar weken terug een aantal tuinstoelen besteld bij een bedrijf in Duitsland. Die waren veel goedkoper met dat model, dus dat was aantrekkelijk. De stoelen zijn in Nederland eigenlijk overal 90 euro, en daar waren zijn 60 euro.

Bij levering bleek er echter 1 beschadigd te zijn. Aan de achterkant weliswaar, maar de stof was ook enigszins beschadigd, dus ik verwacht een achteruitgang in stevigheid/levensduur.

Ik heb er wat foto's van gemaakt en opgestuurd naar het Duitse bedrijf. Hierop kreeg ik vlot een retour formulier van DHL toegestuurd. So far, so good.

Vervolgens ga ik naar een DHL service punt, om het (redelijk grote) pakket op te sturen. Die accepteren het niet, omdat het te groot is. Dus ik dacht, dan kan ik misschien een afspraak maken om het op te laten halen. Volgens het call center van DHL was dat niet mogelijk, maar kon ik het bij elk postkantoor in Nederland afgeven.Dus ik ga naar een PostNL punt, en die accepteren het pakket zowaar. Eind goed, al goed, lijkt het.

Helaas staat de volgende dag de pakketbezorger voor mijn deur, om het pakket met de stoel weer aan mij te overhandigen... Er was een labeltje opgeplakt met als reden "andere vervoerder". Dus blijkbaar werkt dat ook niet.

Dus ik het een e-mail gestuurd naar het Duitse bedrijf met dit verhaal: Geen antwoord. Ik stuur nog een e-mail met een voorstel om een deel van het geld terug te geven ivm de afgenomen levensduur, omdat terugsturen niet mogelijk lijkt. Resultaat: geen antwoord.

Ik heb ook een e-mail gestuurd naar DHL met het verhaal, en de vraag wat ik dan wel moet doen om het pakket in Duitsland te krijgen. Resultaat: geen antwoord.

Beide e-mails zijn afgelopen maandag verstuurd, dus dat geeft best een redelijke reactietijd.

Het gaat dus niet om heel veel geld, maar een reactie zou wel netjes zijn. Mijn vraag is nu: Wat zal ik nu doen? Gewoon accepteren? Een soort ingebrekestelling sturen naar het Duitse bedrijf? Ik weet niet precies hoe dat in Duitsland gaat, maar ik vermoed enigszins vergelijkbaar met de Nederlandse situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

Speedmaster

Make my day...

Je moet het ook niet bij een servicepunt aan bieden maar bij een eigen vestiging
Kijk even hier http://www.dhl.nl/nl/expr...dhl_vestiging_vinden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Het topic moet je aan SF aanbieden en niet SG. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Speedmaster schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 01:12:
Je moet het ook niet bij een servicepunt aan bieden maar bij een eigen vestiging
Kijk even hier http://www.dhl.nl/nl/expr...dhl_vestiging_vinden.html
Hmmm. Dat is onhandig, dat zit niet echt in de buurt. Ook is het mij een beetje onduidelijk wat voor service ze verlenen op zaterdagen. En ik begrijp ook niet waarom dat call center van DHL mij dan onjuiste informatie verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een zend nummer? Kan wel even iemand er naar laten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Bieden hun zend terug optie aan? Anders kan het bijv via postnl als je zelf zorg moet dragen voor de terugzending. Mijn ervaring is met duitse shops dat je zelf zorgdraag voor de verzending en dat hun vaak verzendkosten (deels) Betalen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:52:
Heb je een zend nummer? Kan wel even iemand er naar laten kijken
Sendungsnummer: 400431011060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
stftweaker schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:32:
Bieden hun zend terug optie aan? Anders kan het bijv via postnl als je zelf zorg moet dragen voor de terugzending. Mijn ervaring is met duitse shops dat je zelf zorgdraag voor de verzending en dat hun vaak verzendkosten (deels) Betalen.
Nee, ik kan het kostenloos terugsturen.
Pagina: 1