Ik ben op zoek hoe ik op een relatief goedkope manier mijn muziek rechtstreeks op mijn computer kan recorden. Dit met toch een aanvaardbaar kwaliteitsniveau (laten we zeggen beter dan mijn HTC One dat ik momenteel gebruik
)
Ik heb een Washburn WEA130 guitaar in mijn bezit. Het is een electrisch acoustische gitaar (dus met ingebouwd tuner/bass/treble bakske)
Nu vroeg ik mij af of er iemand goede ervaringen heeft met
Alesis GuitarLink PlugNPlay
(audio jack naar usb)
Nu vroeg ik me af, of de
AcousticLink Acoustic Guitar USB van Alesis merkbaar beter is?
Deze heeft namelijk een pickup (onder de snaren) => naar USB
Geeft dit beter resultaat als ik al een ingebouwde pickup heb in mijn gitaar?
Mijn vraag is dus of dit in mijn geval beter resultaat zou geven als de PlugNPlay?
De AcousticLink Acoustic Guitar USB zoals de naam doet vermoeden zal enkel maar geschikt zijn voor akoestische gitaren? Ik ben namelijk ook nog in het bezit van een klassieke spaanse gitaar en zou natuurlijk tof zijn als ik met 1 record toestel beide gitaren kan bedienen.
Zijn er betere opties beschikbaar die amper duurder zijn en duidelijk betere resultaten geven?
Kunnen jullie mij helpen? Ik ben echt een absolute leek in (digitale) audio, dus have mercy
Ik heb een Washburn WEA130 guitaar in mijn bezit. Het is een electrisch acoustische gitaar (dus met ingebouwd tuner/bass/treble bakske)
Nu vroeg ik mij af of er iemand goede ervaringen heeft met
Alesis GuitarLink PlugNPlay
(audio jack naar usb)
Nu vroeg ik me af, of de
AcousticLink Acoustic Guitar USB van Alesis merkbaar beter is?
Deze heeft namelijk een pickup (onder de snaren) => naar USB
Geeft dit beter resultaat als ik al een ingebouwde pickup heb in mijn gitaar?
Mijn vraag is dus of dit in mijn geval beter resultaat zou geven als de PlugNPlay?
De AcousticLink Acoustic Guitar USB zoals de naam doet vermoeden zal enkel maar geschikt zijn voor akoestische gitaren? Ik ben namelijk ook nog in het bezit van een klassieke spaanse gitaar en zou natuurlijk tof zijn als ik met 1 record toestel beide gitaren kan bedienen.
Zijn er betere opties beschikbaar die amper duurder zijn en duidelijk betere resultaten geven?
Kunnen jullie mij helpen? Ik ben echt een absolute leek in (digitale) audio, dus have mercy
[ Voor 4% gewijzigd door dieter87 op 23-08-2014 00:03 ]