Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke media speler of setje aan te schaffen.

Pagina: 1
Acties:

• kpnsvn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 13:04
Ik kan niet echt de correcte topic vinden via de zoekmachine. Mocht ik deze verkeerd hebben geplaatst, excuses daarvoor. Ben om eerlijk te zijn best een n00b dus vandaar mijn vraag en verzoek tot tweakers adviezen :).

Ik heb een Onkyo 609 receiver icm met een 5.1 installatie. Ik heb lange tijd de PS3 gebruikt als media speler niet via PS3 Media server, maar MKV coderen naar AVI of MPEG. (Ja I know :()

Ik ben eigenlijk op zoek naar een media speler die NZB's kan downloaden en HDMI 1.4 aankan. Zijn er dergelijke media spelers of moet je toch denken aan een NAS en een media speler? Ik wil namelijk liefst een dergelijke media speler zodat ik die direct op de receiver kan aansluiten zonder dat er een NAS weer in de meterkast aangesloten moet worden of het eea gestreamd moet worden via WiFi weer oid.

Niet onbelangrijk denk ik, mogelijkheid tot aansluiten van harde schijf (SSD zou ideaal zijn haha) en NTFS bestandssysteem, maar volgens mij had de PS3 alleen dit probleem, dat alles via FAT32 moest gaan en max 3,89 gb.

Zijn er dergelijke oplossingen of wat is het beste aan te raden voor mijn situatie.

Alvast bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door kpnsvn op 22-08-2014 23:41 ]

AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik weet zelf niet of dit ideaal is, maar wat je zou kunnen overwegen is een powerline adapter voor een nas.
Je stopt er een in het stopcontact met een utp kabel naar de modem en op de plek waar je dan je nas zet doe je de andere in het stopcontact met een kabeltje naar je nas, of in combinatie met een switch/router op dezelfde plek. En dan met een kabel naar je mediaplayer. Het is waarschijnlijk niet ideaal, maar het is iets.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat is je budget?

Gadgets FTW!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 22:40
Ik heb zelf een combo van een Synology DS214 met een raspberry pi waar ik erg blij mee ben. Als je zoals je aan geeft liever geen NAS wil optuigen dan kom je al snel bij een popcornhour uit volgens mij.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 21:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Deze mag in CEA, ik help je even ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• kpnsvn
Budget zit op ong 200-250. (2e hands is geen probleem)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:54
Ik heb zelf een Dune Smart D1 met een Synology NAS, ws wel iets boven je budget maar imho wel meest gebruiksvriendelijke optie.

Sommige mediaplayers kunnen namelijk wel downloaden via torrent of NZB maar vooral nieuwsgroepen gaat zo traag dat het eigenlijk niet werkbaar is, echter een synology kan dit wel allemaal met een redelijk tot zeer goede snelheid (afhankelijk van het model) en ik vind de Dune echt een top media player, heb em nu een jaar of 4 en speelt nog steeds alles probleemloos af (alleen 4K denk ik niet, maar dit heb ik ook nog nooit gedownload omdat mijn TV ook geen 4K is). Deze dune's zijn denk ik tegenwoordig ook wel voor schappelijke prijzen te vinden 2de hands (nieuw blijven ze echter duur geloof ik), alternatief is Popcornhour, echter destijds was deze duidelijk de mindere van de Dune vanwege een boel firmware issues, ik weet niet of dit nu nog steeds zo is.

Ik heb destijds de boel vanwege budget ook in 2 stappen gekocht, eerst de Dune met een HD ingebouwd, en toen downloadde ik nog met de PC omdat ik de Dune echt te traag vond. Paar maand later de Synology NAS geplaatst, HDD uit de Dune in de Syno gezet (wel eerst alle bestanden die je nog wil bewaren overzetten) en sindsdien geen omkijken meer aan. De dune en de Syno werken trouwens beide met EXT als filesystem (Linux) waardoor grote bestanden geen probleem zijn. Ook kunnen ze beide NTFS extern uitlezen via USB.

• kpnsvn
Dennism schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 10:19:
Ik heb zelf een Dune Smart D1 met een Synology NAS, ws wel iets boven je budget maar imho wel meest gebruiksvriendelijke optie.

Sommige mediaplayers kunnen namelijk wel downloaden via torrent of NZB maar vooral nieuwsgroepen gaat zo traag dat het eigenlijk niet werkbaar is, echter een synology kan dit wel allemaal met een redelijk tot zeer goede snelheid (afhankelijk van het model) en ik vind de Dune echt een top media player, heb em nu een jaar of 4 en speelt nog steeds alles probleemloos af (alleen 4K denk ik niet, maar dit heb ik ook nog nooit gedownload omdat mijn TV ook geen 4K is). Deze dune's zijn denk ik tegenwoordig ook wel voor schappelijke prijzen te vinden 2de hands (nieuw blijven ze echter duur geloof ik), alternatief is Popcornhour, echter destijds was deze duidelijk de mindere van de Dune vanwege een boel firmware issues, ik weet niet of dit nu nog steeds zo is.

Ik heb destijds de boel vanwege budget ook in 2 stappen gekocht, eerst de Dune met een HD ingebouwd, en toen downloadde ik nog met de PC omdat ik de Dune echt te traag vond. Paar maand later de Synology NAS geplaatst, HDD uit de Dune in de Syno gezet (wel eerst alle bestanden die je nog wil bewaren overzetten) en sindsdien geen omkijken meer aan. De dune en de Syno werken trouwens beide met EXT als filesystem (Linux) waardoor grote bestanden geen probleem zijn. Ook kunnen ze beide NTFS extern uitlezen via USB.
Thanx!

Ik heb zelf nog geen 4K tv. Staat wel op de planning, dus zou dan moeten kijken voor een Dune player die 4k kan afspelen. 3D is niet zo belangrijk voor me omdat ik dat zelf, niet fijn kijken vind. Misschien toch maar een NAS overwegen. Ik vind het belangrijk, dat ik DTS of Dolby kan afspelen via surround set die ik heb. Wat ik voornamelijk binnenhaal is Full HD en DTS, het zou enorm meevallen als ik dus in meterkast niet nog een Synology hoefde te plaatsen maar het zij zo, zoals ik nu lees.

[ Voor 3% gewijzigd door kpnsvn op 25-08-2014 14:43 ]

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Je bent net te laat, had nog een Dune HD Smart H1 te koop, maar is al verkocht aan een andere tweaker.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58
Ik zou toch eens een testritje maken met XBMC en dan voornamelijk OpenELEC. Op dat platform heb je ook addons voor NZB e.d., als die add-ons je bevallen is het een goede optie.
Je kunt dan een simpele compacte ITX-build maken of 1 van de goedkopere (2820 of i3) Intel NUCs kopen (alleen SSD/HD en geheugen erin en klaar). Een PC aan de TV lijkt dan weer een hoop onderhoud, maar met OpenELEC is het voor het grootste gedeelte net zo makkelijk en onderhoudsvrij als zo'n mediaspeler, met als verschil dat je de ontwikkelingen van XBMC mee kunt pakken.
Zou ook allemaal moeten kunnen binnen je budget. 2820 NUC bouw je al voor rond de 200, i3 zal misschien net gaan voor 250, evt. tweedehands, neem wel de zilveren, dat zijn de nieuwste. ITX-bordjes met Intel zijn er al rond 50-60 euro, mooi kastje erbij voor 50-80 euro en dan nog opslag en geheugen (meer heb je niet nodig), zou je ook zat onder de 200 euro kunnen houden.

• kpnsvn
Ik snap hier ongeveer de helft van haha :) Kan ik je PM'en?

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11 23:03
Ik heb een popcorn hour c200 welke mij nog steeds prima bevalt. Er waren in het begin inderdaad wat hardware issues, maar kan hem nu ook gewoon via een telefoon app bedienen zonder problemen. Ben van plan om binnenkort een nas te halen. Heb het idee dat m'n popcorn hour dan minder meerwaarde heeft.

Voor de rest kan ik lastig advies geven, behalve dat je dus even weet dat de popcorn hour c200 prima werkt, en ook een harde schijf en blue ray speler in 1x ingebouwd kan hebben. Helaas geen gigabit verbinding, maar tijdens streamen geen last van gehad, behalve als ik de harde schijf wil volpompen, dan duurt het even.
Pagina: 1