Dus mijn vraag was dat ik mijn pc aan het uitbreiden ben met hardeschijven en ik zou raid nu willen gaan gebruiken want ik zat eerst met 1x3tb wd red, heb er nu nog twee besteld maar wil doorblijven gaan tot ik rond de 30tb zit maar ik wil wel mijn pc kunnen blijven gebruiken, ik wil dus om de twee weken ofzo 2 schijven bijvoegen.
Is er software die dit kan, ik zou raid 5 of raidz (ik sta natuurlijk ook wel altijd open voor andere soorten van redundencie maar wil wel niet te veel data kwijtspelen.) willen lopen maar ik weet dat je raidz niet kan lopen op windows, het moet dus op windows (
, (heb wel een ssd als bootdrive) heb een asus moederbord, Ik ben nu al begonnen dus met opsparen van hdd maar ik ga ze pas echt gaan gebruiken tegen x99 in september als ik mijn rig update doe. Het wordt sowiso een asus moederbord, dus of wil ik via het mobo raid 5 gebruiken of via windows als dat gaat.
maar weet iemand of hier software voor bestaat of mijn wil eigenlijk gewoon onmogelijk is?
Is er software die dit kan, ik zou raid 5 of raidz (ik sta natuurlijk ook wel altijd open voor andere soorten van redundencie maar wil wel niet te veel data kwijtspelen.) willen lopen maar ik weet dat je raidz niet kan lopen op windows, het moet dus op windows (
maar weet iemand of hier software voor bestaat of mijn wil eigenlijk gewoon onmogelijk is?
[ Voor 6% gewijzigd door thibautb op 22-08-2014 22:34 ]