Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar laptop school en eigen gebruik (€300,- ~€800.-)

Pagina: 1
Acties:

• witkop525
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-10 04:31
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil deze voornamelijk voor School gebruiken. Ik zit op een opleiding Applicatie-ontwikkelaar. Dit betekent dus dat ik wat zwaardere programma's wil gebruiken: Microsoft Visual Studio Ultimate 2013, Adobe Photoshop (CS6, weet nog niet zeker of ik deze versie zal gaan gebruiken), Tekstverwerkers zoals Notepad++ en wellicht nog een aantal andere programma's (waar ik op dit moment even niet op kan komen). Ik hoef er niet per sé op te gamen, maar zou wel een leuk extraatje kunnen zijn. Ook zal ik er muziek mee willen kunnen luisteren (maar dat kan wel op de meeste laptops van tegenwoordig dus dat spreekt voor zich).

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
Windows 8.1 of hoger. (liefst 64-bit)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik dacht aan bedrag van ongeveer tussen de €300,- tot €800.-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Omdat ik de laptop wil gebruiken voor school of mee te nemen naar andere locaties, moet ik dus wel een "Ja" geven op deze vraag. :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
[Zal ik nog updaten/bewerken]
Ik dacht aan zo iets:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)
Al zouden er hier en daar wat puntjes misschien beter kunnen zijn of overbodig zijn.

Ik dacht aan een laptop met in ieder geval de volgende specs:
Intel Core I5 Haswell processor (aangezien ik met Visual Studio wil gaan werken, liefst een redelijke snelheid, minstens 2,1 GHZ), 8GB RAM geheugen en als het kan, ook een leuke video kaart erin.
Dan wens ik verder nog een redelijke hardeschijf (denk daarbij aan zo'n 500GB). Als er dan ook nog ruimte is voor een SSD,

Ik weet niet of het dan voor die prijs klasse ook mogelijk is om een mooie resolutie beeldscherm te bemachtigen, maar 1920*1080 zou wel mooi zijn. Ook USB 3.0 poorten gewenst en HDMI aansluiting.

Ik heb zelf al een gaming systeem thuis staan, daarom wil ik ook jullie mening weten. Zal het handig zijn om een laptop te hebben waar ik ook nog op kan gamen, zodat ik deze overal mee naar toe kan nemen en daar dan ook nog mijn games kan doen? Of raden jullie dit af in het geval van bezit van een gaming systeem?

Als ik verder nog wat mis aan informatie hoor ik dit graag!

Bij voorbaat dank!

Have a nice day! :3

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11 13:48

Momentumlol

Car Fanatic

Hoi!

Ten eerste, Lenovo is prima!
Omdat je budget nogal breed is hier twee opties :)

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-01418NL

i7, 8gb ram, USB 3.0, 840m (Kan je nog best redelijk op gamen), 1TB Hardeschijf, HDMI aansluiting

of

pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-70-01601

i5. 8gb ram, usb 3.0, 500gb Harde schijf, HDMI aansluiting, Intel HD graphics (Kan je dus niet echt lekker op gamen).

De laptop die je zelf voorstelt is een goede middenweg :*)

hopelijk heb je er wat aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Momentumlol op 22-08-2014 22:42 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• witkop525
Momentumlol schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:36:
Hoi!

...

hopelijk heb je er wat aan :)
Ja super! Bedankt voor de suggestie! :)

• witkop525
Oh en by the way ik hoef niet per sé iets van Lenovo te hebben, als de specs waar ik om vraag maar in de buurt liggen. Zo zie ik dat de laptop die ik in mijn eerste post heb staan Windows 7 draait en maar 4 GB geheugen heeft. Het liefst heb ik Windows 8 met ongeveer 8 GB geheugen.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

witkop525 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:06:
Oh en by the way ik hoef niet per sé iets van Lenovo te hebben, als de specs waar ik om vraag maar in de buurt liggen. Zo zie ik dat de laptop die ik in mijn eerste post heb staan Windows 7 draait en maar 4 GB geheugen heeft. Het liefst heb ik Windows 8 met ongeveer 8 GB geheugen.
Dat snap ik, maar ik schuw merken als Acer en HP liever. Dan blijven merken als ASUS en Lenovo (IBM) over die allebei prima zijn, en Lenovo geeft vaak veel waar voor zijn geld.

• witkop525
Momentumlol schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:08:
[...]

Dat snap ik, maar ik schuw merken als Acer en HP liever. Dan blijven merken als ASUS en Lenovo (IBM) over die allebei prima zijn, en Lenovo geeft vaak veel waar voor zijn geld.
Aha oke. Ik heb ondertussen nog een laptop gevonden die er echt ideaal uit ziet, alleen hoop ik dit wat goedkoper te kunnen krijgen en wellicht I5 i.p.v. een I7 erin:

pricewatch: Asus N750JK-T4068H

En als het dan ook nog mogelijk is een SSD erbij.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:21
Voor iedere dag mee naar school lijkt me 3,4 kilo veel te zwaar. Op gegeven moment laat je hem dan ofwel thuis of gewoon in je schooltas zitten, pak je wel een papiertje voor je aantekeningen. Ik zou iets met een kleiner scherm en een gewicht lager dan 2 kilo kiezen, liever rond de 1 kilo. Om thuis goed te kunnen werken kan je dan een los scherm aan de laptop koppelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 23-08-2014 14:29 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• witkop525
Ramon schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:28:
Voor iedere dag mee naar school lijkt me 3,4 kilo veel te zwaar. Op gegeven moment laat je hem dan ofwel thuis of gewoon in je schooltas zitten, pak je wel een papiertje voor je aantekeningen. Ik zou iets met een kleiner scherm en een gewicht lager dan 2 kilo kiezen, liever rond de 1 kilo. Om thuis goed te kunnen werken kan je dan een los scherm aan de laptop koppelen.
Ja dat hoor ik wel vaker, ik weet persoonlijk niet hoe het is om iedere dag een laptop te moeten dragen, al denk ik zelf dat het gewicht me wel zal meevallen.
Ik heb nog een andere laptop gevonden die iets meer dan bij de 2kg zit en ongeveer de specs heeft waar ik naar zoek, maar ook weer aardig prijzig.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00740

Ook is mij opgevallen dat weinig laptops een SSD meeleveren. Behoefte naar SSD is (dan) niet onmisbaar.

Zou toch mooi zijn als ik zo iets maar dan meer voor rond de €600,- kan krijgen.

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Ik zou gewoon voor wat goedkopers gaan (500-600 eur idd) en dan er een SSD in bouwen

• witkop525
Momentumlol schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:53:
Ik zou gewoon voor wat goedkopers gaan (500-600 eur idd) en dan er een SSD in bouwen
Ik vroeg een maat van me naar zijn advies, hij heeft zelf een gaming laptop gehad en vertelde mij ook om beter voor wat "normalers" te gaan. Aangezien laptops nogal snel warm worden en niet echt aan te raden zijn voor gaming. Dus wat ik dus moet hebben is een laptop die niet al te duur is. Meer op zoek naar ongeveer €400,- ~ €600,-. Liefst minstens 6GB geheugen en een Intel Core I5 processor. Grafische kaart maakt dus niet zo veel voor mij uit.

Iedereen bedankt voor de tips, maakt het wat makkelijker voor mij om beeld te vormen voor een toekomstige laptop voor mezelf. :)

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Je koopt al snel meer dan je nodig hebt bij laptops.

Ik werk voor mn studie nogsteeds met n Asus K50 die ik 4.5 jaar geleden heb gekocht. En dat gaat nog best ;)

• witkop525
Momentumlol schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:39:
Je koopt al snel meer dan je nodig hebt bij laptops.

Ik werk voor mn studie nogsteeds met n Asus K50 die ik 4.5 jaar geleden heb gekocht. En dat gaat nog best ;)
Ja ik lees veel dat je met een goedkope laptop net zo ver kan komen en aangezien ik al een systeem thuis heb staan, denk ik meer aan een laptop van rond de 400 naar 600 euro. Een laptop met een I5 processor en 6 GB geheugen zodat ik ermee op school kan werken en ik weet niet hoe het zit met films of videos kijken (bijv. in de trein etc.) of een full HD scherm aan-of-af te raden is. Dus als iemand tips heeft, ze zijn welkom! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door witkop525 op 23-08-2014 17:05 . Reden: Typo ]

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Als ik een nieuwe laptop zou kopen zou ik denk ik zoiets kopen.

pricewatch: Asus VivoBook F550CA-XX1054H

Niet al te zwaar, i5'je er in en voor 450 euro ben je klaar, kan je weinig aan miskopen. Dan kan je de rest van het geld aan andere dingen besteden.

en dan zou je die cd-rom er uit kunnen slopen en er een SSD'tje inzetten van 120GB. ben je voor iets meer dan 500 euro klaar. d:)b d:)b d:)b d:)b

[ Voor 59% gewijzigd door Momentumlol op 23-08-2014 17:09 ]

• witkop525
Ik vind de design van Asus wel erg gaaf en qua hardware zien laptops van Asus er wel goed uit. Ik heb even een lijst gemaakt van de volgende laptops en misschien kunnen jullie een mening geven over welke laptop het beste in mijn situatie zou passen.
Hier is de lijst:

pricewatch: Asus VivoBook F550CA-XX1054H
pricewatch: Asus VivoBook S451LA-CA105H
pricewatch: Asus R453LA-WX080H
pricewatch: Asus R751LN-T4115H
pricewatch: Asus N56JN-CN035H

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

1e is een leuke laptop voor niet te veel geld.
De 2de heeft een schermdiagonaal van 14 inch, zou ik niet doen.
3de ook 14 inch
4de is een leuke laptop voor wat meer geld. 17,3 inch scherm, maar weeg wel bijna 3 kilo (zwaar).
5de is erg tof, leuke i7 processor en een M840 videokaart, en ongeveer net zo duur als de 4de.

Ik zou dus voor 1 of 5 gaan, beiden goede laptops, maar puur afhankelijk van hoeveel geld je wilt uitgeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Momentumlol op 23-08-2014 17:32 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Van die vijf zou ik zeker voor de laatste gaan puur omdat hij een FHD scherm heeft (en verder ook prima specs heeft en ook goede reviews)

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• witkop525
Bedankt voor jullie mening en hulp! :)

Pagina: 1