[help] Ik krijg de php voor deze <form> niet voor elkaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Zoals de vraag is, ik heb verschillende dingen geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar, mijn kennis in php is ook niet heel goed..

<form>
<div class="text-box">
<label>
<input type="text" class="textbox" value="Your Name:" onfocus="this.value = '';" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Your Name:';}">
</label>
<label>
<input type="text" class="textbox" value="Your Email:" onfocus="this.value = '';" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Your Email:';}">
</label>
<div class="clear"></div>
</div>
<textarea value="Your Message:" onfocus="this.value = '';" onblur="if (this.value == '') {this.value = 'Your Message:';}">Message</textarea>
<input type="submit" value="Send Message">
</form>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet er dan niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

even een tipje gebruik [code=php]<watjeaancodegebruikt>[/]
dat maakt het was leesbaarder.En ten 2e ik zie nergens php code staan, is dit een print echo of wat is het?
en wat wil je berijken? wat lukt er niet aan, krijg je foutmeldingen /lege pagina?

[ Voor 14% gewijzigd door mrc4nl op 22-08-2014 22:03 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

wat heb je zelf dan precies gedaan dat niet werkt?
en wat werkt er specifiek niet wat je verwacht ?
waar is je php code? (gebruik [code=] tags)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit is het html gedeelte ik krijg het niet voor elkaar hoe ik het .php bestand "nadat je op submit drukt" uitwerkt met de opbouw van dit form formaat.. sorry voor de slordige uitwerking van mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:04:
dit is het html gedeelte ik krijg het niet voor elkaar hoe ik het .php bestand "nadat je op submit drukt" uitwerkt met de opbouw van dit form formaat.. sorry voor de slordige uitwerking van mijn post.
Wat heb je dan al geprobeerd? op tweakers verwachten wij wel een stukje eigen inzet en als je er dan niet uitkomt kunnen we verder helpen

er zijn genoeg basiscursussen te vinden voor php

[ Voor 82% gewijzigd door mrc4nl op 22-08-2014 22:09 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 07:28
Je wilt een PHP script schrijven dat per mail verstuurt wat iemand in het form invult? Ik denk dan dat je echt even naar tutorials moet zoeken of een eenvoudig voorbeeldscript overnemen, het lijkt er nu een beetje op alsof je de basisprincipes van werken met php nog niet begrijpt, en dan is punt voor punt bediscussieren in een forum niet de snelste manier om dit op te lossen.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:05:
Het probleem zit m dus in de html en niet in de php?

als je deze html gebruikt de klopt de form dus niet begrijp ik?
ja de html is gewoon goed ik weet kom er alleen niet uit hoe ik de php hiervoor schrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kijk ook even naar de placeholder attribuut voor input-elementen :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Zoek in Google op form php example en je hebt zat voorbeelden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:09:
[...]

ja de html is gewoon goed ik weet kom er alleen niet uit hoe ik de php hiervoor schrijf
http://php.net (referentie voor php)

http://www.w3schools.com/php/php_syntax.asp basiscursus

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BerendBoon schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:08:
Je wilt een PHP script schrijven dat per mail verstuurt wat iemand in het form invult? Ik denk dan dat je echt even naar tutorials moet zoeken of een eenvoudig voorbeeldscript overnemen, het lijkt er nu een beetje op alsof je de basisprincipes van werken met php nog niet begrijpt, en dan is punt voor punt bediscussieren in een forum niet de snelste manier om dit op te lossen.
dat klopt ik ben nog niet heel erg thuis in php, ik ben sinds 5/6 maanden bekend met html,
ik heb wat basic form.php voorbeelden gezocht maar geen een werk, krijg geen mail en als ik op submit druk krijg ik niets anders dan een witte pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zelfs als ik <form action="form.php" method="post">
gebruik en een aparte form.php met een basic form php example van het internet gebruik pakt hij hem niet en krijg ik niets meer dan een witte pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:11:
[...]
krijg geen mail en als ik op submit druk krijg ik niets anders dan een witte pagina
Als de simpele voorbeelden al niet werken...
- Wordt je PHP uitgevoerd door een webserver, of open je het php bestand direct vanuit de verkenner?
- Als je een lokale webserver gebruikt moet je wel SMTP gegevens opgeven in de php.ini, anders werkt mailen niet. Of je moet toevallig onder linux/unix werken en een mailserver hebben draaien

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BerendBoon schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:16:
[...]

Als de simpele voorbeelden al niet werken...
- Wordt je PHP uitgevoerd door een webserver, of open je het php bestand direct vanuit de verkenner?
- Als je een lokale webserver gebruikt moet je wel SMTP gegevens opgeven in de php.ini, anders werkt mailen niet. Of je moet toevallig onder linux/unix werken en een mailserver hebben draaien
ik heb de bestanden gewoon via filezilla op mijn domein.nl domein gezet en als ik op submit druk moet er een email naar mijn email adres gestuurd worden "mijn@domein.nl die ik in het .php bestand toe voeg als send_to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Oh? Als jij het zegt...

Ik zou die inputs ook een name-attribuut meegeven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Als je naar een domein/shared hosting site upload, kan het zijn dat error reporting uit staat, zie ook http://php.net/manual/en/function.error-reporting.php voor wat hulp hierbij. Als je geen foutmeldingen kunt zien weet je natuurlijk ook niet wat er misgaat.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:27:
[...]

Oh? Als jij het zegt...

Ik zou die inputs ook een name-attribuut meegeven.
huh :? waar zou ik die moeten plaatsen dan?? "sorry.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BerendBoon schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:27:
Als je naar een domein/shared hosting site upload, kan het zijn dat error reporting uit staat, zie ook http://php.net/manual/en/function.error-reporting.php voor wat hulp hierbij. Als je geen foutmeldingen kunt zien weet je natuurlijk ook niet wat er misgaat.
ik heb het in voorgaande tests geprobeerd daar werkte het gewoon,
de html + php van een voorbeeld en dat werkte perfect, alleen nu sinds ik deze gebruik werkt het niet, :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:29:
[...]

huh :? waar zou ik die moeten plaatsen dan?? "sorry.."
je stelt nogal veel vragen, wij zijn best bereid om te helpen maar voor niet ieder klein dingetje , en het hele proces te moeten begeleiden om het werkend te krijgen. Lees nu eerst turtorials ed of probeer spelenderwijs er achter te komen hoe php werkt. :)

html forms: http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 22-08-2014 22:33 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:31:
[...]

je stelt nogal veel vragen, wij zijn best bereid om te helpen maar voor niet ieder klein dingetje , en het hele proces te moeten begeleiden om het werkend te krijgen. Lees nu eerst turtorials ed of probeer spelenderwijs er achter te komen hoe php werkt. :)

html forms: http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp
sorry ik liep vast en kwam er niet meer uit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Laat ik je iig een checklist geven:

1. in de html code van het formulier moet een link staan naar welke pagina de gegevens moeten worden verzonden
2.in de php code van die pagina moeten de gegevens worden opgehaald met $_post of $_get
3. Het is altijd verstandig om de input te controleren en af te bakenen zodat hackers niet zomaar je server kunnen kapen
4. de webserver instellingen moeten goed ingesteld zijn bij de configuratie
5.er is php code nodig om de opgehaalde gegevens door te mailen.

Laat maar weten waar je tegenaan loopt :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:34:
[...]

sorry ik liep vast en kwam er niet meer uit. :X
Dan moet je eens bij het begin beginnen en een goed boek lezen. Eerst een basis aanleggen en dan pas gaan aankloten. Wat je nu merkt is dat je niet eens gericht vragen kan stellen. We willen je best helpen maar dan is toch écht een klein beetje basiskennis vereist want anders kom je nergens.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben er uit gekomen sorry voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Kan je ons ook vertellen waar je precies tegenaan liep en hoe je het hebt opgelost? We zijn daar natuurlijk flink nieuwsgierig naar, en mogelijk kunnen we iemand anders met dit zelfde probleem sneller helpen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1