Chipset AMD A88X met USb controller

Pagina: 1
Acties:

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-12 10:11
Ik heb het complete universum afgezocht maar begin het nu echt goed zat te worden ;-).

Ik zoek de USB controllers danwel chipset drivers voor het volgende bord:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 45,29€ 45,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 45,29

Het zal best aan mij liggen, maar in mijn apparaatbeheer mis ik de drivers voor de USB controllers.
Hoe kom ik in godsnaam aan de chipset en drivers voor deze controller (Windows 8.1)? Ik heb de catalyst software etc allemaal geinstalleerd.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Klik op de link die je post, ga naar specificaties, ga helemaal naar onderen van die pagina, en klik bezoek website van de fabrikant. Vervolgens klik je daar op specs.

Onderaan de pagina staat wat je moet doen voor windows 8.1

Ey!! Macarena \o/

• jojoba007
Heb ik gedaan.
Ik kies dan Windows 8.1 "chipset" drivers onder "drivers and software" voor mijn bord. Die download ik, vervolgens krijg ik om te installeren het "catalyst control center" terwijl ik chipset download heb aangeklikt. Nadat ik de catalyst control center geinstalleerd heb zie ik nog steeds dat mijn USB controllers geen drivers toegewezen hebben gekregen in apparaatbeheer?

Klopt dat catalyst control center wel? Dacht dat dit enkel en alleen voor je grafische kaart was?

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-11 18:44
Catalyst Control Center is software voor AMD Videokaarten, dus dat is geen USB Controller driver.

Heb je geen DVD-tje gekregen bij dat moederbord? Als ik jouw was zou ik die even erin doen en via die DVD de drivers installeren.

Edit: Ik zat even voor je te kijken op de Gigabyte site voor drivers, maar... die heeft er weinig zin in helaas.

Edit2: Ik zie via een Youtube filmpje (unpacking filmpje, is het toch nog ergens goed voor) dat je een DVD in de doos moet hebben. Gebruik die dus. Succes!

[ Voor 78% gewijzigd door Reuzekabouter op 23-08-2014 00:51 ]

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-12 23:01
Heb je de drivers van AMD zelf al geprobeerd? http://support.amd.com/en...chipset?os=Windows+8+-+32

Voor alle drivers gebruikt AMD dezelfde soort installer, de Catalyst Install manager, als je die ziet kan dat dus wel kloppen.

• jojoba007
Ja klopt, als je via de site op "downloaden chipset drivers" klikt, dan download je de Catalyst Install Manager.
Na die geinstalleerd te hebben lijkt de Manager alleen geschikt voor videokaarten, dat verklaart neem ik ook aan waarom de USB controller nog steeds zonder drivers in apparaatbeheer verschijnt.

Het is de PC van mijn oude moedertje. Ik werk bijna niet met AMD computers, zodoende.
Ik zal eens kijken of ze de CD nog heeft.

In ieder geval bedankt allemaal!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Catalyst moet ook gewoon de USB drivers installeren, al maakt het niet gek veel uit aangezien W8 ook de drivers al heeft. Hoe staan je USB controllers er nu bij in device manager? Heb je ze allemaal al eens verwijderd en opnieuw laten herkennen?
Mogelijk zul je even driver cleaner over de AMD drivers heen moeten halen om de boel op te schonen.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12 22:59

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

De AMD usb 3.0 drivers installeren niet onder Windows 8.1
De INF bestanden herkennen deze versie niet.
Zelfde probleem met Windows Server 2008 r2.

Maar,de generieke USB 3.0 drivers van Windows 8.1 moeten gewoon werken.
De controller is xhci compatibel..

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• jojoba007
Ok, geen CD te vinden.

In apparaatbeheer staat het volgende:

"Onbekend apparaat" en "USB-Controller" staan met een geel uitroepteken.
"De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geinstalleerd"!

Ik heb nu voor stuurprogramma bijwerken gekozen en vervolgens het "(standaard USB host controller)"
gekozen. Daarna "Onbekend USB-apparaat (adres instellen is mislukt)" gekozen.

Deze wordt wel geinstalleerd maar toch werken de USb stations nog niet.

Als ik een andere standaard controller kies krijg ik de volgende melding:
Bijv. als ik kies voor "Generic USb hub" krijg ik de melding "Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging het stuurprogramma te installeren".

[ Voor 57% gewijzigd door jojoba007 op 23-08-2014 14:45 ]

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-11 18:44
cmndr_adama schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:10:
Heb je de drivers van AMD zelf al geprobeerd? http://support.amd.com/en...chipset?os=Windows+8+-+32

Voor alle drivers gebruikt AMD dezelfde soort installer, de Catalyst Install manager, als je die ziet kan dat dus wel kloppen.
Mijn excuses dan. Dit wist ik eerlijk gezegd niet, en dus weer wat geleerd.

Vervelend hoor jojoba007. Ik hoop dat het snel opgelost wordt. Nogmaals mijn excuses voor de verwarring.

[ Voor 11% gewijzigd door Reuzekabouter op 23-08-2014 15:46 ]

• jojoba007
Reuzekabouter schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:44:
[...]

Mijn excuses dan. Dit wist ik eerlijk gezegd niet, en dus weer wat geleerd.

Vervelend hoor jojoba007. Ik hoop dat het snel opgelost wordt. Nogmaals mijn excuses voor de verwarring.
Geeft niets, bedankt voor het meedenken.

Iemand nog suggesties? Ik kom er niet uit.

Verwijderd

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4727#dl

Hier staat niets? Het moeten gewoon chipset drivers zijn. Tenzij het om een 3rd party USB3 aansluiting gaat, dan moet je specificaties erop naslaan, USB3 chip noteren en daar de drivers vanaf halen.

• jojoba007
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:03:
http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4727#dl

Hier staat niets? Het moeten gewoon chipset drivers zijn. Tenzij het om een 3rd party USB3 aansluiting gaat, dan moet je specificaties erop naslaan, USB3 chip noteren en daar de drivers vanaf halen.
Inderdaad, die catalyst drivers op de site zijn de chipset drivers inclusief raid, USB etc. Alles wederom geinstalleerd, verwijderd, weer geinstalleerd, USB drivers wederom verwijderd, weer geinstalleerd, maar hij pakt ze niet hoor. Echt vreemd. Iemand die mij verder kan helpen?

Verwijderd

Dan heb je vermoedelijk een 3rd party, USB controller erop zitten welk USB3 heeft ofzo.

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12 19:52
Wat je zou kunnen proberen is zoeken op de hardware ID's van de apparaten die je wilt installeren. Via device manager open je de USB controller, ga je naar het "Details" tab en selecteer je "Hardware ID's". Als je zo'n hardware ID vervolgens opzoekt in google kom je vaak bij de juiste driver uit.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:15

D4NG3R

kiwi

:)

Reuzekabouter schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:31:
Catalyst Control Center is software voor AMD Videokaarten, dus dat is geen USB Controller driver.
CCC is voor alle AMD drivers, deze fout maakte ik ook nogal eens als ik bij iemand even langs kwam voor computerproblemen.

Iets te snel gereageerd - er werd al op gewezen in het topic. My bad

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2014 18:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jojoba007
Duskwither schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:51:
Wat je zou kunnen proberen is zoeken op de hardware ID's van de apparaten die je wilt installeren. Via device manager open je de USB controller, ga je naar het "Details" tab en selecteer je "Hardware ID's". Als je zo'n hardware ID vervolgens opzoekt in google kom je vaak bij de juiste driver uit.
Ook op hardware ID's gekeken. Maar niets te vinden op google. Geen resultaten op verschillende ID's.

Maar waarom zou de Catalyst software die bij het bord horen de USB drivers niet installeren?

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-12 23:01
De AMD A88X heeft gewoon USB 3.0 ingebakken en als ik naar de specs van het mobo kijk zie ik niks over een alternatieve USB controller, ook op het bord zelf is hier niks van te zien.

Je geeft aan dat je de drivers hebt verwijderd en opnieuw hebt geinstalleerd, maar heb je ook al geprobeerd om in Apparaatbeheer alle USB apparaten te verwijderen en daarna opnieuw op te starten zodat Windows ze opnieuw installeert? De standaard drivers van Windows 8.1. zouden hiervoor ook moeten werken.

• Duskwither
jojoba007 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:49:
[...]

Ook op hardware ID's gekeken. Maar niets te vinden op google. Geen resultaten op verschillende ID's.

Maar waarom zou de Catalyst software die bij het bord horen de USB drivers niet installeren?
Kun je de hardware ID's hier ook eens posten, kunnen we misschien even mee zoeken.

En idd, tip om de controllers even te verwijderen lijkt me een goede!

Verwijderd

Heb je bij de driverwizzard, gekozen om windows zelf te laten zoeken?

Als het goed is zou die na installatie van catalyst moederborddrivers nu de boel zelf moeten oppakken.

• jojoba007
Ja ook al gedaan, doet ie ook niet. Ik selecteer dan de rootmap van de Catalyst software.

• jojoba007
Duskwither schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:20:
[...]

Kun je de hardware ID's hier ook eens posten, kunnen we misschien even mee zoeken.

En idd, tip om de controllers even te verwijderen lijkt me een goede!
Controllers heb ik verwijderd. Ook opnieuw zelf laten zoeken naar drivers. Dan krijg ik de melding:

Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren.

Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Hier zijn de hardware ID's USB controller:

PCI\VEN_1022&DEV_7808&SUBSYS_50041458&REV_11
PCI\VEN_1022&DEV_7808&SUBSYS_50041458
PCI\VEN_1022&DEV_7808&CC_0C0320
PCI\VEN_1022&DEV_7808&CC_0C03

en van een andere:

PCI\VEN_1022&DEV_7808&SUBSYS_50041458&REV_11
PCI\VEN_1022&DEV_7808&SUBSYS_50041458
PCI\VEN_1022&DEV_7808&CC_0C0310
PCI\VEN_1022&DEV_7808&CC_0C03

en deze:

USB\ROOT_HUB30&VID1022&PID7814&REV0009
USB\ROOT_HUB30&VID1022&PID7814
USB\ROOT_HUB30

• jojoba007
Nou, heel de freaking PC maar opnieuw geinstalleerd. Nu werkt het weer. Voor mij in ieder geval nooit een AMD ;) :P :D

• Duskwither
Tja, een echte oplossing kun je het niet noemen, maar fijn dat het in ieder geval weer werkt. :)
Pagina: 1