Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

reisverzekering pechhulp

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb een reisverzekering met pechhulp in het pakket.

Nu heb ik de polis nog even gecontroleerd of alles in orde is maar nu het volgende;

Ze hebben een clausule om mijn auto niet naar nederland te hoeven repatrieren.

Hoe ze dit willen doen? Op het moment dat mijn auto stuk raakt (loszittende drijfstang ofzo) en niet ter plekke gerepareerd kan worden gaan ze naar de waarde kijken. Die is volgens hun 120 euro( :'( ) zonder de auto te kennen terwijl hij bij verkoop minstens 10x zoveel kan opleveren. Die 120 is minder dan de kosten die zij maken met repatrieren dusssss mogen ze mij daar laten staan.

Nu ben ik benieuwd of dit soort fratsen normaal zijn en of er ook een reisverzekering is die mijn wagen wel naar nederland zou terug brengen mocht hij onverhoopt stuk gaan.

Ik ga er niet vanuit, het is een miata met olie erin maar toch zou ik balen als dit mij overkomt...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 16:27

Momentumlol

Car Fanatic

Je miata naar huis brengen zullen ze niet snel doen. Dit aangezien ze dat waarschijnlijk zelfs meer dan 1200 euro zou kosten als je bijvoorbeeld midden in italie staat.

Toch vind ik die waarde van 120 euro wel een beetje vreemd..

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let sowieso even op clausules mbt max leeftijd auto. Ben daar ook nog een keer tegenaan gelopen - boven 10 jaar geen pechhulp :X

Oslik blyat! Oslik!

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Momentumlol schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:28:
Je miata naar huis brengen zullen ze niet snel doen. Dit aangezien ze dat waarschijnlijk zelfs meer dan 1200 euro zou kosten als je bijvoorbeeld midden in italie staat.

Toch vind ik die waarde van 120 euro wel een beetje vreemd..
Ik zit net over de Nederlandse grens, België om precies te zijn. Of in het ergste geval Luxemburg of net in Duitsland. Het zal niet mijlenver zijn.

Dat van die leeftijd is een goede, ga ik ff nakijken.

EDIT:

Ik zie dat ik voor 25 euro voor heel 2014 mijn dekking bij de wegenwacht kan uitbreiden naar europa. Dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat wat zij zeggen in hun propositie niet achteraf met allemaal clausules onwaar blijkt te zijn.

Reisverzekering gaat morgen geannuleerd worden :w

De ANWB heeft die clausule er ook in staan. Beetje jammer dat als iemand met een rekensommetje bepaalt dat je auto wat minder waard is geworden dat blijkbaar meteen de realiteit moet zijn :/

[ Voor 31% gewijzigd door Nox op 23-08-2014 00:30 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Clausules die voorkomen dat er meer kosten gemaakt worden voor reparatie of andere zaken dan wat het verzekerde nog waard is, zijn heel normaal. Je autoverzekering gaat ook geen 700 euro uitkeren om een schade te repareren aan een auto die nog geen 500 euro waard is. Het is een verzekering, die rekenen met de dagwaarde, niet met wat je er bij verkoop tussen particulieren nog voor zou kunnen krijgen. Als jouw auto in uitzonderlijk goede staat is voor z'n leeftijd en kilometrage, zou je met een taxatie mogelijk de hogere waarde aan je verzekering kunnen aantonen.

Maar zoals gezegd: repatriëring van een auto is duur, dus zelfs met een waarde 1200 euro vraag ik me af of dat nog te verzekeren is.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Verzekeringsmaatschappijen zijn natuurlijk geen liefdadigheidsinstellingen. Als jij je grote zorgen maakt of je auto wel is opgewassen tegen een reisje naar het buitenland, is het niet meer dan logisch dat een verzekeraar zich daar ook zorgen over maakt. Mocht er 20% kans zijn dat de auto gerepatrieerd moet worden (= in de komende 5 vakanties gaat dat 1 keer gebeuren), dan moet de verzekeraar daar minimaal zo'n 300 euro aan premie voor ontvangen: 20% van de repatriëringskosten die ik op € 1500 schat. Jij kost met je oude auto dus heel veel meer dan de gemiddelde verzekerde. Daarom is het logisch dat dergelijke risicovolle gevallen worden uitgesloten óf een passende (hogere) premie moeten betalen.

Overigens vind ik dat je je serieus moet afvragen of je wel met deze auto op vakantie wilt als je je zoveel zorgen maakt of de auto de rit wel aankan.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28

DropjesLover

Dit dus ->

Hmmm, een paar jaar geleden heeft de ANWB mijn auto (een Nissan 100nx uit 1992) wel gewoon gerepatrieerd (vanuit Duitsland), zonder problemen.
Dagwaarde was waarschijnlijk ook nihil en de leeftijd was iets van 17 jaar.

[ Voor 21% gewijzigd door DropjesLover op 23-08-2014 13:11 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Tomatoman schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:59:
Overigens vind ik dat je je serieus moet afvragen of je wel met deze auto op vakantie wilt als je je zoveel zorgen maakt of de auto de rit wel aankan.
Ik denk dat je de vraag niet op die manier moet zien. Ik denk dat TS gewoon goed voorbereid op reis wil gaan, en bij een goede voorbereiding hoort rekening houden met het onderwerp pech onderweg.

TS vraagt zich dus af wat er gebeurd als zijn auto in het buitenland kapot gaat en niet terplaatse gerepareerd kan worden.

Voor mij ook intressant, een topic als dit. Ik wil tzt een rondreis gaan maken met m'n motor, tegen de tijd dat die reis plaats zou moeten gaan vinden is het ding 30 jaar oud, maar heeft-ie een grondige opknap beurt ondergaan. Momenteel ben ik daarmee bezig, en de motor moet zich (winter niet meegerekend) minimaal een jaar betrouwbaar hebben bewezen op kortere ritjes voor ik ermee weg ga. Ik ga dus zeker niet met rommel op weg :P

Maar ik heb ook de vraag in mijn achterhoofd "Wat als"? Als ik een vooruitzicht heb dat ik bij pech dus gewoon met een kapotte motor in <insert land> sta zonder zicht op hulp, dan heeft dat wel invloed op mijn reisplanning/route of huur ik evt. een (redelijk) nieuwe motor, maar met een oude motor die je min of meer van de sloop hebt gered zo'n reis maken als kroon op het opknappen heeft natuurlijk wel zijn charme :)

[ Voor 44% gewijzigd door Destruction op 24-08-2014 01:45 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet elke reisverzekering gaat uit van de waarde van de wagen op het geval van de panne. Misschien dat het wel de moeite loont om naar een andere verzekering te kijken.

Het zijn vaak (maar niet uitsluitend) de goedkopere polissen die met dat soort clausules komen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Nou staat de ANWB voor mij ook bekend als een vrij dure maar toch ook zeer servicegerichte organisatie die niet zoveel mogelijk dienstverlening probeert te ontwijken. Dat is ook de reden dat ik bij hun mijn pechhulp in Nederland heb zitten. Maar ook zij hebben de clausule dat als de waarde minder is dan sleepkosten dan nope.

Nog ff bij de kwik fit mijn wagen (MX-5, staat bekend als zeer betrouwbaar, maar je weet het maar nooit :P) op de brug gehad en gekeken voor mogelijke problemen, die konden niet gevonden worden behalve dat de remschijven vervangen moeten worden voor de apk zo maar die rij ik mooi op. Maar het is meer dat ik dus geen enorme kostenpost (want dat is het dan) voor mijn kiezen krijg.

Ik maak me niet heel veel zorgen, maar stel je voor dat mijn auto daar niet gerepareerd kan worden maar hier in Nederland wel, dan heb ik voor zeg 150 euro mijn wagen weer rijdend maar de verzekering zegt nope en ik kan hier een nieuwe auto kopen á 1000-2000 euro extra. Gewoon puur omdat zij de mogelijkheid hebben om mij eigenlijk te laten barsten... Als mijn auto zo gammel was dat hij ook echt niks meer waard was op de markt snap ik het, dan is het gewoon jammer maar die wagen heb ik wel weer nodig :P

Voor die 25 eurootjes toch maar bij de anwb ook dekking aangevraagd. Als mijn reisverzekering eigenwijs doet kan ik altijd nog hun bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nox op 24-08-2014 02:02 ]

Pagina: 1