Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router uitzoeken, wat hulp gevraagd a.u.b.

Pagina: 1
Acties:

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:30
Beste tweakers,

ik ben op zoek naar een router voor mijn huis (gelijkvloers). De ervaring die ik tot nu toe heb met routers gaat niet veel verder dan op een knop drukken als internet even niet werkt, puur omdat ik mij er nooit in heb verdiept. Afgelopen twee dagen wat voorkennis opgedaan maar ik ben nu absoluut nog geen expert natuurlijk.

De verbinding: Glasvezel 100/100 via caiway
De apparaten: 1 laptop, 2 telefoons, 1 tablet, 3 spelcomputers en mogelijkheid tot printen/centrale opslag
Het gebruik: Internetten, streamen van video (zowel via internet als intern over netwerk) en dan nog wat gamen
De omgeving: Router komt waarschijnlijk in een hoek van het huis en zal max 10-15 meter in huis moeten overbruggen via wifi, er is redelijk wat wifi van de buren te vinden.

Wat ik tot nu toe zelf tegenkwam:
Sitecom 4100: kan geleverd worden door Caiway, beetje slap ding zo te lezen.
Netgear WNDR 4300: is wat duurder maar ik heb begrepen dat deze in drukke wifi wat extra's biedt door DFS (deze zou mijn voorkeur hebben)
TP-Link WDR4300: lijkt mij een goedkopere en beperkte variant van de Netgear

Over deze routers heb ik het een en ander gelezen op dit forum ook, maar uiteindelijk vind ik mijzelf niet goed genoeg op de hoogte om een goede keuze te kunnen maken. Betaal ik bij de Netgear teveel? Is de TP-Link betere waar voor het geld? Uiteindelijk is stabiliteit wel een belangrijk issue voor mij, evenals goed bereik (ook eventueel in de tuin) en wil ik na installatie eigenlijk nooit meer die router hoeven aanraken :P