DNS-management ter vervanging van Zoneedit.com

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:22

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Ik zoek een DNS-management dienst. Concreet zoek ik (sub)domein URL en mailadres forwarding. Ik wil dus bijv. dagboek.op-stelten.nl doorverwijzen naar www.xs4all.nl/~stelten. Hierbij moet wel de oorspronkelijke URL zichtbaar kunnen blijven. Hetzelfde voor mail adressen. Deze wil ik per adres naar een andere bestemming kunnen forwarden, en ook meerdere bestemmingen voor hetzelfde adres (dus effectief een distributielijst). Ik gebruik nu Zoneedit.com, die doet dit allemaal, maar die is aan het sterven. Ze werven geen nieuwe klanten meer en problemen worden niet meer goed opgepakt. Het domein in kwestie is geregistreerd bij Transip die dit alleen biedt als je er ook hosting afneemt. Dat is niet wat ik zoek: ik betaal dan vooral voor een dienst die ik niet gebruik. Ik ben niet aan hun gehecht als tussenpersoon, dus als het verstandig/handig is om het domein te verhuizen kan dat. Deze dienst hoeft niet gratis, maar het blijft een privé speeltje, dus de kosten moeten wel beperkt blijven.

Wat heb ik al gedaan:
Aardig wat gegoogled, maar ik verdwaal in het gigantische aanbod en het is telkens niet wat ik zoek. Elke keer als ik wat gevonden denk te hebben blijkt het alleen domeinforwarding (dus subdomeinen niet los) te zijn, wel mail/maar geen URL's of juist andersom. Ik heb actief de vraag neergelegd bij meerdere partijen. Of ze bieden het niet, of alleen via een workaround. Ik vindt persoonlijke service fijn, maar als ik alleen aanpassingen kan doen door ze te mailen is dat een stap te ver.

Wie heeft een goede tip?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Cloudflare :)

Maar in je TransIP-instellingen kan je gewoon DNS-management doen hoor, doe ik ook met al mijn domeinen (om ze bij Cloudflare te krijgen ;) , en ik heb echt geen hosting daar hoor)

Verder moet je dan een CNAME record instellen, die houdt het adres in de adresbalk gewoon zoals je het wil, en linkt 'op de achtergrond' door naar xs4all. En je moet even bij XS4ALL kijken welke MX records je moet instellen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom zou je het zo ingewikkeld doen, gezien webhosting echt niet duur hoeft te zijn. Deze methode is bijvoorbeeld ook erg slecht voor je vindbaarheid.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Datafeest schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:23:
Waarom zou je het zo ingewikkeld doen, gezien webhosting echt niet duur hoeft te zijn. Deze methode is bijvoorbeeld ook erg slecht voor je vindbaarheid.
Hoezo is deze methode slecht voor je vindbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 22:46
Bij transip kun je ook gewoon alleen je domeinen hosten. Dat doe ik zelf ook gewoon. Gewoon je domein opzoeken en dan verhuizen kiezen.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
@F.West98 Ik ga Cloudflare bekijken. *edit* ziet er interessant uit. Doet de URL forwarding, maar niet de mail forwarding. Ik kan niet vinden of de url forwarding stealthed kan. Maar dat verwacht ik wel. De mail zou dan via bijv. mailgun.com kunnen lopen, zie http://lowendtalk.com/dis...your-domain-using-mailgun. Dit is wel een kerstboom aan diensten, maar dat ligt ook aan mijn afwijkende uitgangspunten.

Mag ik een voorbeeld van je instellingen bij TransIP? Kan dit?

Test@op-stelten.nl => joost@gmail.com
Blaat@op-stestelten.nl => test@xs4all.nl

Test.op-stelten.nl => xs4all.nl/~stelten/www/index.html
Piep.op-stelten.nl => http://dropboxusercontent.com/u/9510756/reizen/dagboek.html

@pacificocean Google houdt hier niet echt van, zeker niet als je dezelfde content via meerdere routes benaderd.

@Datafeest Voor de hosting heb je op zich gelijk, maar ik heb een toepassing waarvoor de dropbox public folder erg handig in te zetten is waardoor de eigenlijke content toch weer elders staat. Bovendien hou ik niet van dubbel betalen. Ik heb genoeg hosting.

[ Voor 23% gewijzigd door Milmoor op 23-08-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Zoneedit is inmiddels overgenomen door easyDNS. De kans is hierdoor groot dat het weer goed gaat werken. Ik was net bezig een CoudFlare account aan te maken. EasyDNS ziet er zelf ook wel goed uit voor 15 dollar per jaar: https://www.easydns.com/domain-plus/

[ Voor 7% gewijzigd door Milmoor op 25-08-2014 22:28 ]

Pagina: 1