Ik zoek een DNS-management dienst. Concreet zoek ik (sub)domein URL en mailadres forwarding. Ik wil dus bijv. dagboek.op-stelten.nl doorverwijzen naar www.xs4all.nl/~stelten. Hierbij moet wel de oorspronkelijke URL zichtbaar kunnen blijven. Hetzelfde voor mail adressen. Deze wil ik per adres naar een andere bestemming kunnen forwarden, en ook meerdere bestemmingen voor hetzelfde adres (dus effectief een distributielijst). Ik gebruik nu Zoneedit.com, die doet dit allemaal, maar die is aan het sterven. Ze werven geen nieuwe klanten meer en problemen worden niet meer goed opgepakt. Het domein in kwestie is geregistreerd bij Transip die dit alleen biedt als je er ook hosting afneemt. Dat is niet wat ik zoek: ik betaal dan vooral voor een dienst die ik niet gebruik. Ik ben niet aan hun gehecht als tussenpersoon, dus als het verstandig/handig is om het domein te verhuizen kan dat. Deze dienst hoeft niet gratis, maar het blijft een privé speeltje, dus de kosten moeten wel beperkt blijven.
Wat heb ik al gedaan:
Aardig wat gegoogled, maar ik verdwaal in het gigantische aanbod en het is telkens niet wat ik zoek. Elke keer als ik wat gevonden denk te hebben blijkt het alleen domeinforwarding (dus subdomeinen niet los) te zijn, wel mail/maar geen URL's of juist andersom. Ik heb actief de vraag neergelegd bij meerdere partijen. Of ze bieden het niet, of alleen via een workaround. Ik vindt persoonlijke service fijn, maar als ik alleen aanpassingen kan doen door ze te mailen is dat een stap te ver.
Wie heeft een goede tip?
Wat heb ik al gedaan:
Aardig wat gegoogled, maar ik verdwaal in het gigantische aanbod en het is telkens niet wat ik zoek. Elke keer als ik wat gevonden denk te hebben blijkt het alleen domeinforwarding (dus subdomeinen niet los) te zijn, wel mail/maar geen URL's of juist andersom. Ik heb actief de vraag neergelegd bij meerdere partijen. Of ze bieden het niet, of alleen via een workaround. Ik vindt persoonlijke service fijn, maar als ik alleen aanpassingen kan doen door ze te mailen is dat een stap te ver.
Wie heeft een goede tip?
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.