Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo y50 of Asus N750JK-T4068H

Pagina: 1
Acties:

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Hallo,

Ik ga dit jaar beginnen met mijn studie Industrieel product ontwerpen, nou heb ik niet een super zieke laptop nodig, maar goed.
De lenovo y50 is een goede laptop voor mij, vanwege zijn gtx 860m (ggdr) en ik wel een gamer ben. Het enige grote nadeel is dat ik hoor dat het scherm van de y50 niet echt een mooi ding is.... mijn vraag is of anderen het hier mee eens zijn. En als alternatief heb ik dan de Asus N750JK-T4068H, het heeft de zwakker gtx 850m, met gddr3 denk ik... Ik zou graag guild wars 2 op mijn laptop willen kunnen spelen met redelijke graphics ( high / ultra ), kan dit met een gtx 850m? En is het beeldkwaliteit van de asus veel beter dan die van de lenovo?

Zou iemand weten waar ik de asus zou kunnen vinden met de gddr5 versie ? Heb gehoord dat die er ook zijn, maar kan het niet echt vinden bij de bekendere winkels.

Alvorens dank ik jullie !

P.S.

Dit is mijn eerste post op Tweakers.

[ Voor 9% gewijzigd door Septimus_ op 22-08-2014 20:10 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

nogmaals.. scherm is lang zo slecht nog niet.
heb hem zelf, valt heel erg mee!

gewoon de Y50 doen!

en welkom op tweakers :+

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 22-08-2014 20:28 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Septimus_
Hmmm....enige reden voor de lenovo zou de gtx 860m zijn en het lichtere gewicht.
De asus bied misschien wel wat meer voordelen. Langere batterij, beter beelkwaliteit ( kennelijk ), en ik zal moeten gaan photoshoppen en CAD tekeningen maken. Veel meer voordelen heeft het niet echt tho.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

je moet eigenlijk kijken wat je belangrijker vind.. meer FPS in games of beeldkwaliteit voor photoshop en CAD..

gaming = y50
photoshop / cad = asus

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Septimus_
Ik speel eigenlijk alleen guild wars 2 en anders gekke indie games die niet veel eisend zijn. En ik zie me zelf eigenlijk ( nu tenminste ) niet heel veel gamen op mijn laptop aangezien ik en desktop heb die veel aankan en een ps4... :P Maarja, alles in 1 zou natuurlijk het aller mooist zijn. Plus 17 inch is denk ik aardig groot om elke dag mee naar school te moeten nemen :S

Verwijderd

Speel zelf ook Guild Wars 2. Om je een indruk te geven van wat je kunt verwachten, heeft Notebookcheck een aardig overzicht met de FPS die je haalt binnen Guild Wars 2:

http://www.notebookcheck....-Benchmarked.82060.0.html

Ik ben zelf voor de Asus gegaan, omdat het meer een multi media notebook is waarop je nog vrij aardig
kunt gamen. Ook schijnt (als ik de testen moet geloven) de Lenovo nogal last te hebben van de hitte
die hij niet goed kwijt kan in de dunne behuizing. Asus heeft dit ook wel, maar een stuk minder.

Uiteindelijk heb ik voor de Asus gekozen vanwege de betere bouwkwaliteit, het betere scherm en de
componenten die minder warm worden. De Lenovo daarentegen is handzamer, sneller (zowel CPU, GPU
als ook de HDD) en heeft best wel een stoer uiterlijk. Het is maar net wat je zelf belangrijker vindt.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:35:
Speel zelf ook Guild Wars 2. Om je een indruk te geven van wat je kunt verwachten, heeft Notebookcheck een aardig overzicht met de FPS die je haalt binnen Guild Wars 2:

http://www.notebookcheck....-Benchmarked.82060.0.html

Ik ben zelf voor de Asus gegaan, omdat het meer een multi media notebook is waarop je nog vrij aardig
kunt gamen. Ook schijnt (als ik de testen moet geloven) de Lenovo nogal last te hebben van de hitte
die hij niet goed kwijt kan in de dunne behuizing. Asus heeft dit ook wel, maar een stuk minder.

Uiteindelijk heb ik voor de Asus gekozen vanwege de betere bouwkwaliteit, het betere scherm en de
componenten die minder warm worden. De Lenovo daarentegen is handzamer, sneller (zowel CPU, GPU
als ook de HDD) en heeft best wel een stoer uiterlijk. Het is maar net wat je zelf belangrijker vindt.
Volgens mij staat de Y50 nou juist bekend om zijn uitstekende koelsysteem met zeer acceptabele temperaturen onder heavy load. Die zijn behoorlijk laag. .

De Asus N750 heeft ook gewoon een TN scherm en is niet veel beter dan dat van de Lenovo.

Echter als je em dagelijks mee naar school wil sjouwen is een 17" echt geen pretje!

Verwijderd

Notebookcheck over de Lenovo Y50:

"Maximum load is a different story, however, as we were able to measure surface temperatures upwards of 60 degrees C near the center of the keyboard. In fact, the top surface of the notebook can get noticeably warmer than the belly of the unit, which is not ideal in terms of user comfort. The temperature gradient is quite steep since the GPU and CPU are situated quite close to one another on the motherboard. We can't say we're too surprised at the results as gaming notebooks are always much warmer under load, especially when they are this thin."

De MSI gs serie heeft er ook last van. Het is niet voor niks dat de Asus ROG serie en de Alienware van die enorme bakbeesten zijn. Juist om ervoor te zorgen dat er grote openingen zijn om het geheel goed te kunnen koelen. De Asus heeft er ook last van, echter in mindere mate dan de Lenovo.

• Septimus_
Dankjulliewel voor alle reacties.
Ik las inderdaad ook meerdere keren dat de lenovo een goede koelingssysteem heeft, maar wat waar is weet ik niet.
Ik begin nu ook steeds meer te leunen naar de asus. En ik hoor mensen in reviews ook niet klagen over het scherm van de asus, en dat doen ze dan weer wel bij de lenovo, dat zegt toch wel wat.
En die benchmarks over Guild Wars 2 heb ik ook al gezien. Hij zou alles dus op high moeten kunnen runnen meet aardig wat fps :P.
Nouja, ik wacht even af totdat ik weet hoe mijn laptop gebruik op de hogeschool zal gaan zijn, dat zal mij helpen met het maken van mijn beslissing.

Als iemand goede andere laptops weet ( bang for buck of zo ), zou ik het graag horen.
Pagina: 1