Geluidsproblemen Onkyo TX-DS676

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blademanrs
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-01 12:16
Heb al vele jaren plezier van de Onkyo :) , echter al enige tijd heb ik problemen met het volume :( . Ik moet de receiver steeds harder zetten om hetzelfde volume-niveau te handhaven. Soms is het zo dat ik het volume een flinke 'zwieper' moet geven om het geluid in te laten komen. Nu is het zover dat de speaker links voor geen geluid meer geeft. Ook niet na de 'test' via de receiver zelf, of andere instellingen.

Nu heb ik op diverse fora gelezen dat de potmeter kapot zou kunnen zijn. Echter in een Youtube filmpje zag ik dat de volumeknop bij deze versie digitaal is. Zitten hier ook (sleep)contacten in die kunnen verslijten of die je zuiver kunt maken? Iemand een idee wat het probleem anders zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

dodo79

witte dikke tonnie

klinkt als ingebrande relais van de speakeruitgangen.
Maakt de receiver een 'tik' geluid als deze aan gaat?

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blademanrs
Het klikt bij het aanzetten, maar geen ruis/storing/tik bij het het afspelen.

Is dat gemakkelijk om zelf te repareren? Ben (redelijk) handig aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

ja het is redelijk simpel te verhelpen als het de relais mogen zijn.

Je moet dan het kapje van de relais halen en de contacten opschuren met een stukje papier.
Je zal zien dat er een hoop zwart op je papier terecht komt.
Doorgaan tot er nagenoeg geen zwart meer op je papier komt, en voilla, trick done.

Dit komt vaker voor bij oudere receivers.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blademanrs
Kan ik de relais makkelijk herkennen bij een Onkyo en staan deze op een op een rij zodat links voor makkelijk te herkennen is?

Had toevallig een filmpje op Youtube gezien dat ze een 676 uit elkaar schroeven YouTube: Pitva: AV receiver Onkyo TX-DS676 maar kan niet gelijk goed zien of en waar deze relais zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

op het filmpje zag ik ze in een flits voorbij komen.
Ze zitten op het bord van de eindtrap.
zwarte blokjes met een berg tekst erop, dat zijn ze.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blademanrs
Gevonden! Blijkt gewoon een slechte verbinding te zijn van de speakerkabel op de versterker. Had voor alle zekerheid toch even de speakers andersom aangesloten om te zien of het toch niet iets anders was. Maar waarschijnlijk moet e.e.a. toch een keer zuiver gemaakt worden en kan ik het op mijn gemak doen.
Pagina: 1