Audio hangt wanneer PC uit sluimer komt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Hallo Tweakers,

Ik heb al een tijdje het volgende probleem:
Wanneer ik audio/video beluister of kijk, en de pc dan vervolgens in slaapstand/sluimer zet zonder de audio/video programma's af te sluiten, dan blijft alle audio hangen wanneer de pc weer uit sluimer opstart.
Het is dan alleen mogelijk weer audio af te spelen door via taakbeheer alle audio gerelateerde programma's (browser, winamp bijv.) af te sluiten.

Soms komt het ook voor dat wanneer ik een audiostream op pauze zet, en later weer wil afspelen ditzelfde probleem opduikt. De audio speelt niet meer af, en alleen geforceerd afsluiten helpt. Computer hoeft niet te rebooten.

Systeem: Windows 7 SP1, m-audio 24/96 geluidskaart.

Op mijn andere Windows 7 systeem heb ik ditzelfde probleem niet, ik kan daar gewoon tijdens het afspelen van muziek/video de computer in standby zetten, en bij het later opstarten gewoon verder afspelen..

Iemand idee waar dit mee te maken kan hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
Iemand een ideetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-10 11:01
Ik zou als eerste aan drivers denken, maar dat ligt zo voor de hand dat ik het nauwelijks durf te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
Drivers van de geluidskaart zijn de recenste. Heeft het nog zin om andere drivers te checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-10 11:01
Ja, de drivers van je moederbord downloaden van de site van de fabrikant en installeren.
Dus chipsetdrivers enzpvoort. Het hangt van je mobo af wat voor drivers er allemaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
Inmiddels al mijn drivers van moederbord + geluidskaart geupate naar nieuwste versies, voor zover dat kon, maar heb het probleem nog steeds. Erg vreemd, iemand raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:11

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik vermoed toch de drivers van je geluidskaart. Kan je bij wijze van test je m-audio eruit halen en onboard sound gebruiken?

Hier stond een dode link.

Pagina: 1