• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik overweeg om deze TV te kopen, maar ik vind er amper of zelfs geen reviews over. Daarom zou ik graag jullie mening willen horen aangezien ik er net niet genoeg van af weet.

Specificaties & pricewatch: pricewatch: LG 22MT44D Zwart

Het toestel is 'maar' 21.5 inch, maar ik zoek net een kleine TV (voor op kot). Hetgeen me vooral aansprak aan dit toestel is: full HD 1080p, LED/LCD scherm, 1920x1080 resolutie, HDMI, USB.

Ik ben van plan deze TV voornamelijk te gebruiken voor PS3, als monitor voor mijn laptop en voor het afspelen van films/series.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 12% gewijzigd door vdvaxel op 22-08-2014 22:26 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat is toch geen tv maar een monitor? Nogal logisch dat je er in dit gedeelte niks over vind ;) ... aldus de pricewatch indeling :+ , blijkbaar wel een tv. Aangezien je het voor alles behalve tv kijken gaat gebruiken kan je anders wel gewoon een monitor nemen verder; op wat extra aansluitingen en ingebouwde speakertjes en tuner na verder hetzelfde. Misschien kijken voor een monitor met 2 hdmi aansluitingen bijv. en wat losse pc speakers erbij met beter geluid.

[ Voor 72% gewijzigd door apis29 op 22-08-2014 23:13 ]

• vdvaxel
Waarschijnlijk ga ik hem later nog wel als TV gebruiken. Is het geen goede dan? Een monitor kost trouwens bijna even veel, dus voor wat meer geld heb ik liever een TV.

[ Voor 46% gewijzigd door vdvaxel op 23-08-2014 00:55 ]

• apis29
  • Niet online
Suggestie van een monitor meer omdat je er makkelijker/ meer reviews van kan vinden. Maar waarschijnlijk is er van deze ook een model zonder de tv functies en verder technisch gelijk.
Ik heb zelf ook op aan een (IPS) monitor een set-top box hangen en geluid via externe speakers en is verder wel gewoon goed te doen als je er niet met je neus op gaat zitten dus zal met deze LG ook verder wel kunnen. Helderheid is misschien aan de lage kant maar als je de ruimte een beetje normaal kan verduisteren moet ook dat geen probleem zijn. Misschien kan je nog naar een model kijken met IPS paneel ipv TN (bij Samsung "PLS") en /of hogere helderheid en contrast ...
1 hdmi aansluiting is op zich ook wel genoeg als je er een switch aan hangt natuurlijk of gewoon handmatig kabels wisselt of op een andere manier/ aansluiting films/series gaat kijken (via USB vlgns mij niet mogelijk maar straks nog even nakijken).

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 23-08-2014 10:50 ]

• vdvaxel
Volgens de website van LG is het USB movie. Over het algemeen is het toch een goede TV, en helderheid zou toch geen probleem mogen vormen? Of wel?
Is de 22MT55D dan misschien wat beter?
pricewatch: LG 22MT55D Zwart
Kost wel veel meer voor maar een IPS scherm en +50cd/m2 helderheid.

[ Voor 44% gewijzigd door vdvaxel op 23-08-2014 13:53 ]

• apis29
  • Niet online
USB Movie idd, had denk ik bij een alternatief iets gezien dat de USB input alleen jpeg en nog iets ondersteunde. Wat extra helderheid of contrast kan voor het tv gedeelte geen kwaad maar zou heel goed kunnen dat die van de MT44 gewoon volstaat.

Kwam gister verder nog deze tegen pricewatch: Samsung T22D390EW Zwart 2xHDMI, koptelefoon uitgang, DVB-T en C (viel me op dat die MT55 van LG alleen DVB-T ondersteunde dus die keus is mede afhankelijk van je toekomstige tv signaal leverancier; als je geen set-top box gaat gebruiken iig). Is wel een TN scherm itt de PLS("ips") vermelding in de pricewatch, maar ook 250cd/m² opgegeven helderheid en hoger opgegeven contrast. De niet-tv equivalent hiervan lijkt de SyncMaster S22D390H maar daarover valt ook weinig te vinden verder ... (er is ook nog de D390Q en dat is dan wel een PLS scherm [en D390HL die kreeg goede reviews maar kan je moeilijk vergelijken aangezien ander paneeltype dan D390EW])

TV-loze MT55 zal deze zijn: pricewatch: LG 22MP55HQ-P Zwart
De 44 is van vorig jaar dus dat zal ook wel in het prijsverschil meegenomen zijn. MT45 van dit jaar is weer iets heel anders met een VA paneel en 'slechts' HD Ready 1366x768 ... anders had je misschien die extra euro's in de 24inch hiervan kunnen stoppen (of je moet het geen issue vinden voor monitor gebruik).

Hier de Samsung in 23" in actie:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yp0HlGrF9pY]

• vdvaxel
Ik ging eens kijken in de winkel naar de TV die ik eerst dacht te kopen, en zag daar de LG 24MT55D staan. Uiteindelijk is het deze laatste geworden, stond er in promotie voor €199 :) Verschil: 1 HDMI extra, IPS + kantelbaar en groter scherm, hogere helderheid en contrast. Ben er zeer tevreden over! Toch bedankt voor de hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door vdvaxel op 25-08-2014 01:22 ]

• apis29
  • Niet online
:*) uiteindelijk nog de beste keuze van allemaal (hierboven genoemd) dan denk ik! 24" is wel een stuk aangenamer ... en dat voor een kleine meerprijs :)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 25-08-2014 02:20 ]

Pagina: 1