Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

EnGenius ECB350

Pagina: 1
Acties:

• WY79
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik wil graag de EnGenius ECB350 in de plaats hebben van de Linksys WAP54G. Hoe stel ik de EnGenius ECB350 in?
In het netwerk zit ook een gateway (Zyxel Prestige 600 series) en een security gateway (Zywall USG 20).

1 Computer is bekabeld aangesloten, de rest is draadloos. (Laptops).
Het is een bedrijfsnetwerk.
Heb ik goed gedaan om een EnGenius ECB350 aan te schaffen of had ik beter wat anders kunnen kopen?

WY79

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• WY79
@Resistor,

Dat is de handleiding, ik had inmiddels als de Nederlands talige handleiding gedownload. Hier kom ik dus niet verder mee.
Als ik bij 'Operation modus' kies voor Accespoint Modus en ik klik op Apply, krijg ik de volgende foutmelding: Network unreachable. Daarna komt bij SSID weer EnGenius1643C2 te staan. Dit gebeurt ook als ik de EnGenius instel in een andere modus.
Wat doe ik fout?
Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik de EnGenius in moet stellen?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Ik ben het eens met resistor, bel anders de winkel waar je em gekocht hebt, vraag systeembeheer.....

Lekker makkelijk, Heb nieuw speelgoed gekocht maar weet niet hoe het werkt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Voordat je begint, moet je eerst het volgende weten:

Wat is je bereik van de DHCP server? (bv. 192.168.1.10 t/m 192.168.1.200).
Dan kan je de AP op 192.168.1.201 zetten.

kijk ook wat je default gateway is (cmd in Windows Run tikken, en dan ipconfig).

Dat moet je EERST in de Engenius invullen. DAN pas AP modus klikken. En je moet dat dus NIET via WiFi doen, maar via een PC met een kabel, en de AP ook bekabeld aansluiten.

• WY79
@shure-fan,

Winkel kan ik niet bellen, heb de EnGenius via internet gekocht. En systeember is er niet.

@haik01,

Naar mij weten wordt er geen gebruikt gemaakt van een DHCP server.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het is super makkelijk om een ECB350 in te stellen, mijn eerste vraag is heb je wel gekeken?

En je vult inderdaad gewoon de gateway/dns ip adressen in die je ziet op een PC als je (start -> run -> cmd (enter) -> ipconfig /all (enter) in tikt (wel bij juiste adapter kijken).

Kijk even welk IP adres je kunt gebruiken op je netwerk buiten de DHCP range en zet je ECB350 op static IP.

Let wel op dat je de DHCP server uit zet op de ECB 350 zodat je geen conflicten krijgt, als deze al uit staat kun je dit negeren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• WY79
@prutser001,

Ik wou dat het super makkelijk was. Dat hoefde ik er ook geen vragen over te stellen op diverse forums. :*) :+

En over dat stukje met ipconfig, dat zal ik morgen even doen.

Maar je hebt geen antwoord gegeven in welke modus ik de EnGenius in moet stellen. In welke van de 8 moet ik dus de EnGenius instellen?
En in wat voor volgorde? Dat is volgens mij ook belangrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door WY79 op 24-08-2014 10:47 ]

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Als ie met kabel aangesloten is kies je voor "Access Point".

Genoeg filmpjes te vinden: YouTube: engenius ecb350 setup

U+

• WY79
@Jeroen_ae92,

Bedankt voor je linkje met de video's. Maar er is maar 1 video die gaat over de modus Access Point. Maar die is wat onduidelijk. En in het voorbeeld in de video gaat het over een Wireless Outdoor Access Point/Client Bridge. Weet niet of dat wat uitmaakt.
Maar het is en blijft een onduidelijke video.

• Jeroen_ae92
Client bridge is heel wat anders en daar ben je momenteel niet naar op zoek. Een simpele access point setup is wat je nodig hebt om van een kabel een draadloze accesspoint te maken met behoud van de huidige dhcp setup.

U+

• WY79
@Jeroen_ae92,

Een simpele Access Point setup ja. En die zat er nou niet tussen de video's.
Dus ik kom nou niet echt verder. :-(

• Jeroen_ae92
Daarom bekijk deze: YouTube: 1ste Setup van de EnGenius ECB300
Kies daarna bij System -> Operation mode voor Accesspoint.

Althans, zo zie ik het als ik de diverse video's bekijk. Plaats anders even een screenie van de 8 keuzes die je hebt.

U+

• WY79
@Jeroen_ae92,

Die video had ik inmiddels ook al bekeken. Daar kom ik ook niet verder mee. Het installatie scherm van de EnGenius ECB350 ziet er heel anders uit.
En over die 8 keuzes, dat zijn gewoon de 8 verschillende modus waar je de EnGenius ECB350 kunt instellen. Dat staat wel in de handleiding.

Maar bedankt voor je antwoord. Maar ik kom nu nog niet verder. :-(

• Jeroen_ae92
Bedoel je pagina 32 van de handleiding? Daar staat toch echt accesspoint mode. Of gebruik je een ander boekje? Let me know want anders heb ik dat andere handleidingkje nodig ;-)

U+

• WY79
@Jeroen_ae92,

Ik maak gebruik van de Nederlandstalige handleiding:
http://www.routershop.nl/...manual-nl-handleiding.pdf

Maar met de handleiding kom niet verder omdat ik tegen een foutmelding loop. Zie eerdere reactie.

• Jeroen_ae92
Okee, ik snap je issues.

Lijkt me een goed begin om een restore to defaults te doen en een firmware update (indien deze beschikbaar is) te doen.
Laatste firmware versie is 1.5.1. Op welke versie draait ie nu?
Linkje hier: http://www.engenius-europ...oor/item/ecb350#downloads

Daarna, nogmaals vanaf het begin uitvoeren met hopelijk een succesvol resultaat.

U+

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De ECB350 is broken m.b.t. AP mode. Stel hem als WiFi Router in, zet DHCP uit, steek de kabel in een LAN poort, done.

• WY79
@Jeroen_ae92,

Ik had de EnGenius ECB350 al een keer gereset. En ik zal morgen kijken naar de firmware versie.

@johnkeates,

Wat bedoel je met de ECB350 is broken m.b.t. AP mode? Je wil toch niet zeggen dat ik de Access Point mode niet kan gebruiken.

• WY79
Ben er inmiddels uit. Het is opgelost. Bedankt voor de antwoorden. Maar zit nu met een ander probleem. Maar dat zet ik in een nieuw onderwerp.
Pagina: 1