Betere wireless streaming in de auto

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 07:14

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik wil draadloos geluid van de telefoon op de autoradio krijgen. Nu de crux: niet via A2DP ivm gare compressie ;) Voor electronische muziek nog wel te doen maar akoestisch is toch een ander verhaal als je een beetje fatsoenlijk geluid hebt. Dan zie ik eigenlijk 2 opties:
• Bluetooth Apt-X
• DLNA/Airplay

Daar ik geen apt-x ondersteuning op m'n telefoon heb is DLNA dus de enige optie. Nu is er een apparaat, de Kivic One. Kun je via DLNA streamen naar een apparaatje dat je op de aux-in van je auto aansluit. Prijs: 200 euro :X Verder gezocht en ik kwam een crowdfunded projectje tegen, de [url=]Linka[/]. 69 dollar inclusief verzenden, een stuk aanlokkelijker. Het ziet er alleen naar uit dat ze het niet gaan redden. Dus toch nog maar verder zoeken. Toen kwam ik bij het volgende apparaatje, dat min of meer hetzelfde lijkt. Alleen geen OCC koper kabel bla bla :P Scheelt nog een bak geld, op Ebay vind je ze zelfs voor 28 dollar in China. Dus ik neig nu naar de laatste om te proberen. Je telefoon kan verbinden via wifi met het kastje, die stroomt krijgt van USB. Dus vooralsnog lijkt dit met de beste optie, iemand anders hier nog ideeën over?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
Nieuwe radio kopen met een Aux input? Dan is een kabeltje van een paar euro voldoende...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je hebt ook van die Miracast boxjes, maar die moeten wel vaak aparte voeding krijgen (accessoireslijn bv), dacht dat die dingen Mirabox heten.

Zoiets bijvoorbeeld.
http://www.chinavasion.co...RCA_Output_for_Car_Video/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
jongetje schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:57:
Nieuwe radio kopen met een Aux input? Dan is een kabeltje van een paar euro voldoende...
Zoals ik al zei, draadloos. De apparaatjes die ik op het oog heb werken zelfs via aux-in.
SinergyX schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:04:
Je hebt ook van die Miracast boxjes, maar die moeten wel vaak aparte voeding krijgen (accessoireslijn bv), dacht dat die dingen Mirabox heten.

Zoiets bijvoorbeeld.
http://www.chinavasion.co...RCA_Output_for_Car_Video/
Excuus, thuis heb ik al een Pioneer receiver die DLNA ondersteunt. Ik bedoelde voor de autoradio, zojuist even aangepast in de TS.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo'n mirabox is beetje zoals die indiegogo Linka, niet 100% zeker dat hij ook DLNA is, maar mag aannemen van wel.

[ Voor 69% gewijzigd door SinergyX op 22-08-2014 17:14 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ah nu zie ik het, dacht dat je met boxjes speakers bedoelde. Ik zie alleen dat dit video ook uitstuurt. Daar ben ik niet naar op zoek maar zo te zien betaal je er wel voor :)

Ecodan warmtepomp

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47

Sick Nick

Drop the top!

Ga je het verschil overigens wel horen boven het motor, wind en banden geluid uit? Stilstaand zal dat zeker wel merkbaar zijn maar rijdend?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JT schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:21:
Ah nu zie ik het, dacht dat je met boxjes speakers bedoelde. Ik zie alleen dat dit video ook uitstuurt. Daar ben ik niet naar op zoek maar zo te zien betaal je er wel voor :)
Het was ook maar een voorbeeld, er is zoveel electronica in dat deel te vinden, zal er ongetwijfeld eentje tussen zitten die het niet heeft :P

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Sick Nick schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:26:
Ga je het verschil overigens wel horen boven het motor, wind en banden geluid uit? Stilstaand zal dat zeker wel merkbaar zijn maar rijdend?
We zullen het merken, eerst de leaseauto met upgraded audio eens afwachten :+ Daarna bestellen en proberen.
Mag alleen Apple is wel het laatste wat hier in huis komt :+ Van de grote 3 is Android voor mij de lesser of 3 evils :+
SinergyX schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:35:
[...]

Het was ook maar een voorbeeld, er is zoveel electronica in dat deel te vinden, zal er ongetwijfeld eentje tussen zitten die het niet heeft :P
Ok, wat is het voordeel van Miracast boven DLNA?

Ecodan warmtepomp

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet eerlijk zijn, geen idee, volgens mij is het gewoon hetzelfde, Miracast is wat Airplay etc allemaal is, maar dan als 'protocol' en niet zozeer als hardware.

Wikipedia: Miracast
Inderdaad, een Wifi-direct standaard :)

Pagina: 1