Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Homeplugs over meerdere groepen versnellen

Pagina: 1
Acties:

• koen_92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:12
Hallo,

Momenteel maak ik gebruik van drie homeplugs verdeeld over twee stroomgroepen, een abstractie van mijn netwerk is in dit plaatje te vinden:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/Z6Mtay.png
Rode lijntjes betekenen fysieke (snelle) lan-kabels.

Zoals te zien zit homeplug 1 in de router geprikt. PC2 kan hier prima verbinding mee maken via homeplug 2. PC4 is echter erg traag via homeplug 3. Dit komt omdat dit een andere stroomgroep is.
Nu is er in die stroomgroep wel een (gigabit) switch aanwezig. Ik zou hier een 4e homeplug aan kunnen hangen, waardoor PC4 via homeplug 3 snel met deze homeplug kan verbinden. Maar is dit zomaar mogelijk?

Homeplugs maken gebruik van een broadcast-protocol dus deze 4e homeplug kan ook de boel gaan verstoren en vertragen. Wat is de beste manier om PC4 van sneller internet te voorzien?

NB een kabel trekken van PC4 naar de switch of router is NIET mogelijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NB een kabel trekken van PC4 naar de switch of router is NIET mogelijk.
Bull :Z

Natuurlijk is het mogelijk, wat je wilt zeggen is dat jij het niet wil. Wees aub eerlijk met jezelf en iig met ons...

Verder inhoudelijk:
Welke andere infra heb je binnenhuis? Telefoonlijnen? Coax? Kun je allemaal gebruiken voor data, en inderdaad is vrijwel alles sneller/betrouwbaarder dan via stroomnet.

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 23-08-2014 13:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Als er coax ligt voor TV kan je deze gebruiken voor data. Zoek maar op Hirschmann MoCa.

Is niet echt goedkoop, maar werkt perfect. Ron de 200 Mbps kan je wel halen. En het mooiste: je TV blijft ook gewoon werken...

• koen_92
Ja ja leuk: laten we dan even wat context toevoegen:
PC4 is in dit geval een HTPC die gebruikt wordt om tv mee te kijken, wordt gestreamd vanaf een server die twee DVB-s kaarten heeft. Er ligt in het hele huis geen coax.
En ja, je kunt er inderdaad een kabel naartoe trekken. Maar dan wil je je kamer eens opnieuw inrichten en de tv verplaatsen. Moet je wéér een kabel trekken en wegwerken. Onze kamer verandert nu eenmaal vaak van opstelling (ja, enkel meubels verplaatsen is een goedkope manier om je kamer er als nieuw uit te laten zien!) Dan is het lastig om iedere keer weer die irritante utp-kabel te fixen, vandaar mijn vraag.

Maar gezien jullie daar geen antwoord opgeven, blijkt het dus niet mogelijk te zijn? Misschien dat ik het dan maar anders op moet gaan lossen en PC2 bekabelen (dat moet kunnen met 2 gaten boren) en dan enkel homeplugs te gaan gebruiken in groep 2?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Lijkt me een goed plan!

En je mag al blij zijn dat die powerline homeplug gevallen bij jou überhaupt werken. Bij veel mensen doen ze het namelijk helemaal niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• koen_92
Ach ja naar mijn mening zijn ze in ieder geval stabieler dan wifi in de gevallen dat ze wél werken: de snelheid is in ieder geval constant (in sommige gevallen dan constant laag, maar nog steeds constant). Bij wifi krijg je vaak ineens speeddrops omdat de buren weer wat leuks aan het downloaden zijn of zoiets. Voor videostreaming zijn ze dus een stuk beter geschikt dan wifi.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
die dingen kan je toch "versleuteld" met elkaar laten praten? geef je Plug 1 en 2 gewoon een andere sleutel dan 3 en 4 ?

404 Signature not found

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
SMSfreakie schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:34:
die dingen kan je toch "versleuteld" met elkaar laten praten? geef je Plug 1 en 2 gewoon een andere sleutel dan 3 en 4 ?
Ik kan bevestigen dat bovenstaand idee werkt, echter je hebt dan wel grote kans dat ze elkaar gaan storen waardoor de snelheid ver inzakt. (Wifi op de 5Ghz werkt sneller....)

Nb. Zorg dat je alle goedkope Chinese adapters uit die groep trekt, die veroorzaken vaak zoveel ruis dat homeplugs helemaal van slag raken.

[ Voor 14% gewijzigd door svenvv2 op 23-08-2014 23:53 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
svenvv2 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:51:
[...]

Ik kan bevestigen dat bovenstaand idee werkt, echter je hebt dan wel grote kans dat ze elkaar gaan storen waardoor de snelheid ver inzakt. (Wifi op de 5Ghz werkt sneller....)

Nb. Zorg dat je alle goedkope Chinese adapters uit die groep trekt, die veroorzaken vaak zoveel ruis dat homeplugs helemaal van slag raken.
zolang het nu al eigenlijk "niet" werkt.. dan lijkt me de kans op storing ook wel vrij klein :-)

404 Signature not found

Pagina: 1