Mediamarkt Duitsland en België

Pagina: 1
Acties:
  • 11.836 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik zit met een vraagje, in de mediamarkt in Duitsland is de elektronica een stukje goedkoper als hier in België als ik alles goed heb opgezocht.
Ik wilde graag een gsm gaan halen in de mediamarkt in Duitsland Nu als ik die daar koop, heb ik dan ook garantie in de mediamarkt hier in België of moet ik dan helemaal terug naar Duitsland rijden om naar die mediamarkt te gaan bij stukken? :?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Google is your friend!
http://www.wetenschapsfor...alen-zijn-aparten-firmas/

Bij de media markt in België ga je dus geen garantie kunnen claimen. Bij de fabrikant zelf, overigens, moet dat volgens mij wel lukken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie mavamaarten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

naar Shopping Forum

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie loopt altijd via de partij waar je het koopt. Dat fabrikanten soms direct iets bieden staat daar los van.
De vraag is dus met welke entiteit je een overeenkomst sluit. De winkels in België en Duitsland zijn een andere juridische entiteit, ook al rapporteren ze aan hetzelfde moederbedrijf.

Echter, kan je van de gemiddelde consument ook niet verwachten het verschil te kennen tussen de Mediamarkt en de mediamarkt waar hij toevallig in het buitenland komt. De mediamarkt is de mediamarkt.
Technisch zou je een verhaal kunnen houden dat je ook hier je recht zou moeten kunnen uitoefenen, maar als de winkel daar moeilijk over doet, dan zit je toch met een hoop gedoe.
Bestel je echter online en wordt het geleverd, dan zijn bij reparatie ook de verzendkosten voor de leverancier. Terugsturen is dan niet zo'n probleem - maar ook daar zijn winkels die soms de wet niet volgen.

De makkelijkste oplossing is informeren bij de MediaMarkt of dat de garantie ook geldig is tussen winkels - en tussen landen. Dan weet je in ieder geval of ze er een probleem van gaan maken, recht of geen recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een prehistorisch topic kicken.....

Laten we zeggen dat ik meer verstand heb van andere dingen, dus deze leg ik graag aan jullie voor.
Als ik een Apple product in Duitsland of België koop en in het eerste jaar wil ik aanspraak maken op de garantie, kan ik daar dan voor terecht in de Nederlandse Apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic kicken, na 5 jaar, om een poging te doen om hem te kapen is niet de bedoeling. Zeker niet met zo'n simpele vraag die je nu stelt. Die kan je het beste bij Apple neerleggen, als dit niet al in één van hun voorwaarden/bepalingen staat.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.