Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Desktop-replacement voor €1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop om mijn tegenvallende en versleten SONY Vaio te vervangen. Ik heb al een tijd onderzoek gedaan, maar 1000 euro is voor mij veel geld en ik zou dan ook het beste willen hebben wat ik voor die prijs kan krijgen

Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop is een desktop replacement, ik zit op kot in de week en thuis is de weekends en heb 1 PC nodig voor beide plekken. Vandaar de keuze voor een laptop.
Ik ben van plan om er films/series op te zien en op degelijk niveau spelletjes (League of Legends en Skyrim) te draaien. Grafisch dus sterk en liefst een heel goed scherm.

Wat is je budget?
€1000 maar mag meer zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Neen, portability is niet belangrijk. Gewicht + accuduur zijn dus niet prioritair, daar wil ik geen geld voor geven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- ik heb geen merkvoorkeuren.
- Een SSD lijkt me heel belangrijk. Als ik 1000 euro uitgeef, vind ik dat die moet hebben.
- Dus zoals gezegd, een helder scherm, maar niet glanzend.
- Een DVD/Blu-ray speler is helemaal niet belangrijk.
- een 15 inch scherm

Ik had al gekeken naar de Acer V5 (ik vertrouw Acer niet) , Lenovo y50 (maar die heeft een teleurstellend scherm en een Asus n550 (die geen SSD had en waar er geen beschikbare prijzen meer voor zijn.

Alvast bedankt! :)

• thenlownager
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-11 22:26
Ik ben zelf ook opzoek naar een laptop om mijn desktop gedeeltelijk te vervangen.
Aangezien je geen schermgrootte opgeeft neem ik aan dat je openstaat voor meerdere mogelijkheden.

Zoals jij ook al zelf zegt is de Lenovo Y50 geen slechte laptop, maar het scherm is teleurstellend en daarom raad ik je eens aan om naar het volgende te kijken.
http://www.bto.eu/bto-x-book-13cl58-ips.html (er zijn ook modellen met 15 en 17 inch schermen.

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 08:02
Kan je geen mini itx bouwen met een handvat aan de bovenkant om makkelijk mee te nemen

Verwijderd

Topicstarter
Nee, een laptop is een vereiste, die optie had ik al overwogen.

Qua schermgrootte moet het een 15 inch of groter zijn.

Verwijderd

Wat dacht je van deze: pricewatch: Asus N750JK-T4068H

Voor 899 euro een mooi 17 inch scherm, 8GB intern geheugen, GTX 850m, i7 en 500gb HDD.
Er is plaats om zelf een SSD te plaatsen, dan ben je zo rond de 1000 euro klaar.
Lees veel positieve reviews over deze laptop. Eventueel is er ook nog een model voor 935 euro beschikbaar
die over een iets snellere i7 beschikt, maar dat zul je amper merken qua snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:23:
Wat dacht je van deze: pricewatch: Asus N750JK-T4068H

Voor 899 euro een mooi 17 inch scherm, 8GB intern geheugen, GTX 850m, i7 en 500gb HDD.
Er is plaats om zelf een SSD te plaatsen, dan ben je zo rond de 1000 euro klaar.
Lees veel positieve reviews over deze laptop. Eventueel is er ook nog een model voor 935 euro beschikbaar
die over een iets snellere i7 beschikt, maar dat zul je amper merken qua snelheid.
Welke SSD raad je dan aan? En is het makkelijk om zo'n ding te plaatsen?

Verwijderd

Heb de Asus vandaag zelf besteld. Kon hem niet laten liggen voor dat bedrag :)
Ik wil er een Samsung Evo 840 inbouwen. Volgens mij zijn er anderen hier die
dezelfde combinatie hebben. Ik kan je dus nog niks zeggen over mijn ervaring hiermee.
Wel weet ik dat het inbouwen geen enkel probleem is qua ruimte.

Verwijderd

Topicstarter
Aha ok. Haal je er in feite de oude HDD uit en vervang je die dan met de SSD en installeer je daar Windows op of zie ik het nu verkeerd? Ik heb geen ervaring met SSD of dergelijke maar ik heb wel al gehoord dat het een must is.

BTW, thenlownager, ik heb die BTO eens bekeken en ik ben tot deze configuratie gekomen. Is dit goed?
(moet ik Windows erbij kopen of gewoon die optie laten voor wat het is?)

P•BOOK 15CL54 QUAD IPS

Videokaart
1 x 15CL54 Full HD IPS Non Glare (mat scherm) met NVIDIA GTX850M 2GB + Intel HD videokaart

Processor
1 x Intel® Core™ i5-4210M (3M Cache, up to 3.20 GHz) - 37Watt - Dual Core

Geheugen slot 1
1 x 8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected geheugen module

Harddisk / Solid State
1 x 240GB Crucial M500 2.5 inch SSD

DVD / Bluray drive / Extra harddisk in Caddy
1 x DVDRW Drive 8x (DVD+/+RW / DVD-/-RW)

Wireless
1 x Intel Wireless-N 7260, Single band, 2.4GHz, 300 Mbps + Bluetooth

Keyboard / Toetsenbord taal
1 x Keyboard België - isolated 15CL17 - 15CL54

Besturingssysteem
1 x Windows 8.1 64bit NL (Windows DVD OEM pakket incl installatie)
(moet dit? dit is een extra 100 EUR) :O

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 08:02
zelf windows kope is goedkoper dacht 87

Verwijderd

Het is allebei mogelijk. Je kunt de oude HDD vervangen door een SSD, maar er is ook
een vrij slot om een losse SSD erbij te plaatsen, dan heb je nog meer opslagruimte.

Wat ik heb begrepen is, dat de Samsung geleverd wordt met software waarmee je je oorspronkelijke
schijf kunt clonen. Dan hoef je Windows niet meer opnieuw te installeren.

Ik heb ook lange tijd gekeken naar Clevo barebones (BTO, Schenker), MSI (GE serie), Lenovo (Y50),
maar deze laptop is steviger gebouwd, stiller dan de concurrenten en heeft minder last van
oververhitting tijdens het spelen van games. Daarnaast is het full HD scherm van een betere kwaliteit
dan de meeste anderen. Maar goed, ik ga nu af op de reviews die ik heb gelezen, morgen kan ik je
vertellen of de Asus werkelijk zo goed is :)

Verwijderd

Topicstarter
OK! Hou me zeker geupdate! (ga je die SSD morgen ook inbouwen?)

Trouwens, die SSD er gewoon bijsteken maakt toch niets uit voor de bootsnelheid van Windows bijvoorbeeld, wat moet je daar dan mee?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2014 18:57 ]

Verwijderd

Wil eerst de laptop even een weekje testen zonder SSD. Ben zeker van plan om een review te schrijven,
ofschoon deze Asus al door verschillende mensen is gereviewd. Heb trouwens net zoals jij een Sony Vaio,
die nodig aan vervanging toe is :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ben voor de Asus N750JK-T4068H gegaan. Allen bedankt!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
SSD erin naast de HDD en alles van de HDD overzetten op de ssd. Hoewel ik aanraad om gewoon een verse windows installatie te doen (met dvdtje of 4GB usb stick) en de drivers van de site te installeren. Je zou volgens mij ook een recovery usb stick kunnen maken, maar dan heb je meestal wel een usb stick nodig die minimaal 16GB is.

Als de ssd goed werkt zonder dat je de hdd erin hebt zitten kun je de data van de hdd afgooien.

Ik heb trouwens de voorkeur voor de Crucial SSD's vanwege speciale condensators die dataverlies bij stroomuitval voorkomen. Bijvoorbeeld de pricewatch: Crucial MX100 256GB

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:51:
Het is allebei mogelijk. Je kunt de oude HDD vervangen door een SSD, maar er is ook
een vrij slot om een losse SSD erbij te plaatsen, dan heb je nog meer opslagruimte.

Wat ik heb begrepen is, dat de Samsung geleverd wordt met software waarmee je je oorspronkelijke
schijf kunt clonen. Dan hoef je Windows niet meer opnieuw te installeren.
Dab zou ik ten zeerste afraden:
1) ivm bloatware, ben je die meteen kwijt
2) omdat, als je Windows installeert, hij herkent dat het om ssd gaat en dan bepaalde functies aan zet of juist uit laat (zoals indexing e.d.)

Hoi!

• thenlownager
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-11 22:26
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:38:
Aha ok. Haal je er in feite de oude HDD uit en vervang je die dan met de SSD en installeer je daar Windows op of zie ik het nu verkeerd? Ik heb geen ervaring met SSD of dergelijke maar ik heb wel al gehoord dat het een must is.

BTW, thenlownager, ik heb die BTO eens bekeken en ik ben tot deze configuratie gekomen. Is dit goed?
(moet ik Windows erbij kopen of gewoon die optie laten voor wat het is?)

P•BOOK 15CL54 QUAD IPS

Videokaart
1 x 15CL54 Full HD IPS Non Glare (mat scherm) met NVIDIA GTX850M 2GB + Intel HD videokaart

Processor
1 x Intel® Core™ i5-4210M (3M Cache, up to 3.20 GHz) - 37Watt - Dual Core

Geheugen slot 1

Harddisk / Solid State
1 x 240GB Crucial M500 2.5 inch SSD

DVD / Bluray drive / Extra harddisk in Caddy
1 x DVDRW Drive 8x (DVD+/+RW / DVD-/-RW)

Wireless

1 x Keyboard België - isolated 15CL17 - 15CL54

Besturingssysteem
1 x Windows 8.1 64bit NL (Windows DVD OEM pakket incl installatie)
(moet dit? dit is een extra 100 EUR) :O
Ik ga de windows 8.1 zelf aanschaffen of ergens anders vandaan halen en niet via BTO.
Wat ikzelf anders ga nemen is: i7 4712MQ en ipv ssd een 500gb hdd, de ssd plaats ik er later zelf wel bij.

Videokaart - Full HD of 3K WQHD scherm
1 x 13CL58: 13.3 inch Full HD IPS Non-Glare (mat) 1920 x 1080 / NVIDIA GTX860M-2GB

Processor
1 x Intel® Core™ i7-4712MQ (6M Cache, up to 3.30 GHz) - energiezuinig 37Watt - Quad Core

Geheugen slot 1

Geheugen slot 2
1 x Geheugen slot 2 (optioneel)

Harddisk / Solid State
1 x 500GB 7200rpm 2.5 inch harddisk

Geen SSD

Wireless

1 x Keyboard België - met Backlight 13CL58

Besturingssysteem