Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:07
Beste mede-Tweakers,

Ik heb al naar oplossingen gezocht, maar ik vind alleen antwoorden op hoe je je NAS via internet kan benaderen. Omdat ik al een wat oudere NAS heb, met een waarschijnlijk verouderde beveiliging, wil ik dat deze niet meer benaderbaar is vanaf het internet. Ik gebruik de NAS immers alleen via het intranet.

Ik neem aan dat dit via de Router is te regelen, maar weet dit niet zeker. Wellicht dat ik in de Router het IP adres van mijn NAS kan blokkeren? Wie kan mij hierbij helpen?

Situatie:

- NAS is rechtstreeks verbonden met mijn Router
- NAS heeft een statisch IP adres (192.168.1.50)
- Het betreft een CH3MNAS van Conceptronic

- Mijn router is een Technicolor 7200 van UPC

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

gateway uit je config halen, dan kan ie niet het internet op.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xistance
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 16:38
Zolang je nas ip niet in het DMZ zit, of je de (admin) poorten niet doorstuurt kan je meestal standaard niet aan je nas van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
Midas.e schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:25:
gateway uit je config halen, dan kan ie niet het internet op.
Dank allen voor het snelle antwoord!

Ik heb in mijn NAS de regel Gateway IP Address leeg gemaakt. Ik begrijp dat de NAS nu geen toegang kan krijgen tot het internet. Maar, is het andersom wel mogelijk? Dat mocht mijn NAS toch een poort hebben openstaan, dat deze via het internet benaderbaar zal zijn? Want dat heb ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als jij in je router niets hebt geforward dan is er niets aan de hand

zowiezo zelfs al is er wèl iets geforward, dan weet je nas niet waar het antwoord heen moet, want er is geen gateway beschikbaar. dus dan lijkt het op een poort die alles dropt. en dat is wat er standaard gebeurt bij nat (wat in je router gebeurt)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJanus
Bedankt allen! Voel me weer veilig met al mijn persoonlijke bestanden op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 22:00
Je zou eventueel als extra maatregel de 'parental controls/acces restrictions' in je router kunnen aanzetten en je NAS blokkeren.
Pagina: 1