Laptop harde schijf vervangen met preinstalled windows

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01 12:15

The_Bird

Meneer de Raaf

Topicstarter
Ik wil de harde schijf van mijn laptop vervangen. Nu heb ik hier al wat research gedaan maar het is me nog niet geheel duidelijk. Min huidige laptop heeft Windows 8 pre installed op de computer staan waardoor er dus geen installatiedisc bij geleverd is. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik op mijn nieuwe HD Windows 8 kan draaien? Moet ik daarvoor een zogeheten Image back up maken of moet ik iets anders doen?

"21 jaar DSL!"

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:58

Detmer

Professioneel prutser

The_Bird schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:02:
Ik wil de harde schijf van mijn laptop vervangen. Nu heb ik hier al wat research gedaan maar het is me nog niet geheel duidelijk. Min huidige laptop heeft Windows 8 pre installed op de computer staan waardoor er dus geen installatiedisc bij geleverd is. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik op mijn nieuwe HD Windows 8 kan draaien? Moet ik daarvoor een zogeheten Image back up maken of moet ik iets anders doen?
Je kunt met Clonezilla de schijf volledig kopiëren naar je andere schijf, maar dan moet je wel een mogelijkheid hebben om beide schijven in een pc / laptop aan te sluiten.

Of als er een code op de laptop staat kun je een image downloaden en deze vervolgens legaal maken door de code in te voeren die op de laptop staat.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Verwijderd

Als je inderdaad 'wat research' had gedaan, had je reeds gevonden dat je door middel van cloning een identieke kopie van je huidige schijf met data kunt maken, en deze naar de nieuwe schijf kunt overzetten. Mocht je echt specifieke vragen hebben die je niet 1-2-3 kunt vinden, mag je me een DM sturen om je topic te heropenen. Maar ik ga er vanuit dat je met wat zoekwerk prima kunt vinden hoe cloning werkt; derhalve wordt enige zelfredzaamheid van je verwacht.

Dit topic is gesloten.