R9 270x wordt niet herkend (problemen met Catalyst)

Pagina: 1
Acties:

• Noevoets
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 13:33
beste tweakers,

Afgelopen woensdag heb ik een nieuwe videokaart gekocht (R9 270x) omdat mijn oude 4890 het loodje had gelegd. Echter nu heb ik het probleem dat de videakaart niet als r9 270x wordt herkend. Dit komt waarschijnlijk omdat ik de laatste drivers niet kan installeren (ik heb wel gewoon beeld).
Elke keer als ik de laatste set drivers wil installeren via catalyst dan krijg ik de foutmelding dat hij het pakket niet kan installeren. Ik heb al geprobeerd om alle AMD gerelateerde software te verwijderen en met een "schone" lei beginnen. Echter dit heeft ook geen succes gehad. ik blijd dezelfde fout tegenkomen.
Ik draai nog steeds op vista (64bit).

Hieronder het logboek van de foutmelding:

Catalyst™ Installeer Manager
Installatierapport
08/22/14 12:30:24

Hardwaregegevens
Naam AMD Radeon Graphics Processor
Fabrikant Advanced Micro Devices, Inc.
Apparaat-ID 0x6810
Leveranciers-ID 0x1002
Klassecode 0x030000
Revisie-ID 0x00
Subsysteem-ID 0x3030
ID leverancier subsysteem 0x1462
Overige hardware

Bestaande pakkettenHDMI-geluidsstuurprogramma

Pakketten voor installatie
AMD Catalyst-installatiebeheerEindstatus: Mislukt
Versie van item: 8.0.915.0
Grootte: 20 Mbytes
HDMI-geluidsstuurprogrammaEindstatus: Geslaagd
Versie van item: 6.58.0.6616
Grootte: 1 Mbytes

Andere gedetecteerde apparaten

Fabrikant Advanced Micro Devices, Inc.
Apparaat-ID 0xaab0
Leveranciers-ID 0x1002
Klassecode 0x040300
Revisie-ID 0x00
Subsysteem-ID 0xaab0
ID leverancier subsysteem 0x1462

Foutmeldingen
Installatie toepassing: kan het pakket niet installeren!

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik heb echt geen idee wat ik nog zou kunnen doen (buiten de hardeschijf formatteren). grt Noevoets

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Misschien eens proberen als op deze site staat:
http://www.crystalidea.com/ati-uninstall-tool

Eventueel heb je ook nog Driver sweeper:
http://www.guru3d.com/con...uru3d-driver-sweeper.html

Dan eens opnieuw proberen om de complete en nieuwste CCC te installeren.

• Noevoets
Dank je wel jasiccama,

Ik ga het proberen. Driver sweeper had ik ook al geprobeerd zonder succes. Hij geeft verder ook een gekke opmerking bij het verwijderen (namelijk invalid driver I:) ik heb helemaal geen I: drive dus geen idee waar dat pad vandaan komt.

Ik laat je weten of het gelukt is.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Naar apparaatbeheer gaan in configuratiescherm. Besturing voor beeldscherm, video & spelletjes (ofzo) -> staat daar R9 2xx series? Of 48xx series of wddm 1.x?

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-08-2014 21:19 ]

youtube.com/@hisrep

• Noevoets
Hallo DeNachtwacht.

Op deze locatie (beeldscherm adapters) staat: standaard-VGA grafische adapter.
bij besturing voor geluid, video en spelletjes staan alleen adio defices (een AMD high def audio defice en mijn geluidskaart van Realtek). Herkent hij mijn videokaart alleen als geluidskaart?

Jasiccama, ook met uninstall-tool is het niet gelukt :S

Iig bedankt voor het meedenken

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Op de site van AMD onder de drivers + downloads sectie kun je een auto detect and install tool vinden, dat is een exe. die je download en dat zoekt zelf naar de juiste drivers. Als je daar de foutmelding mee krijgt kun je ook handmatig het juiste CCC pakket zoeken door slotjes in het drivers tab (op de AMD site) aan te passen naar jouw videokaart en op Vista 64 bit te zetten. Als laatste optie kun je misschien een meegeleverde CD van de videokaart gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door SN4K3 op 25-08-2014 05:08 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Daar zit het probleem inderdaad: Geen goede driver geinstalleerd. Wat je het best kan doen is catalyst 14.4 downloaden, en dan dubbelklikken zodat het bestand ergens gaat uitpakken. Doe dat in een mapje AMD op het bureaublad. Daarna start de catalyst installer automatisch, maar die kan je meteen uitzetten door op annuleren te drukken.

Ga dan weer naar apparaatbeheer en klik met rechts op de VGA adapter, kies driver bijwerken (of zoiets) en vervolgens handmatig een map uitzoeken. Dan kies je de AMD map op je bureaublad waar hij automatisch de juiste driver vindt. Even rebooten en klaar.

Als dat nog steeds niet goed gaat is er een kans dat je toch geen r9 erin hebt zitten, weet je dit 100% zeker? Staat vaak ook op een stickertje op de grafische kaart zelf.

youtube.com/@hisrep

• Noevoets
Hallo DeNachtWacht,

Ik heb dit ook al geprobeerd (catalyst opnieuw downloaden in een andere map, de drivers van de CD gebruiken, driver bijwerken vanuit het config-scherm, alle AMD gerelateerde content verwijderen en opnieuw installeren) telkens zonder succes.
Elke keer wanneer ik de drivers draaiend wil krijgen blijft hij een fout geven bij de installatie van de driver.

Ik weet 100% zeker dat er een R9 720X gaming (met Twin Frozor) van MSI in zit.

Ik denk dat er niet anders opzit voor mij dan mijn PC een keer volledig opschonen/formatteren en opnieuw besturingssysteem etc. te installeren (meteen upgraden). Mocht ik dan tegen dezelfde problemen aanlopen dan zal ik opnieuw contact opnemen met de webwinkel en kijken of het toch niet in de hardware zit.

Nogmaals bedankt voor de reacties en de hulp, en mocht iemand nog een alternatieve oplossing hebben dan hoor ik die graag.

Thanx

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Je kan de kaart ook nog in apparaatbeheer verwijderen. Bij een reboot wordt dan de basic Windows driver geladen; daarna kan je het installeren nog eens proberen.

Je kan óók nog in veilige modus met netwerkmogelijkheden starten en de kaart daar verwijderen, rebooten en nog eens opnieuw de driver proberen.

Format+herinstall zal idd grootste kans van slagen hebben. Succes

[ Voor 19% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-08-2014 16:35 ]

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1