IP Camera op vakantie als babyfoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310869

Topicstarter
Volgende week gaan we op vakantie, en we willen onze IP camera meenemen op vakantie om te gebruiken als babyfoon, niet omdat we heel ver bij onze kamer vandaan gaan, maar omdat andere gasten al geklaagd hebben over het zeer beperkte bereik van gewone DECT babyfoons.

Probleem is alleen dat de camera geen ad-hoc WiFi ondersteunt voor de initiële configuratie. Dat moet gebeuren terwijl de camera bekabeld in een netwerk hangt. Verder staat de software alleen het opslaan van de instellingen toe als de connectie gelukt is. Nu zat ik te bedenken dat het misschien mogelijk is om de WiFi instellingen van het hotel te krijgen (SSID, wachtwoord, encryptie-methode) en deze over te nemen op mijn router thuis. Zou de camera dan direct de connectie in het hotel maken omdat deze voor zover de software kan zien hetzelfde is als bij mij thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05 12:39
Vaak moet je in hotels naast verbinden met het wifi netwerk ook nog inloggen op een speciale pagina. Ik vraag me af of de camera überhaupt verbinding kan maken

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 15:42
Waarom een camera?
Ik ga er vanuit dat je een baby niet alleen in een hotel kamer achter laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:59

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je zou kunnen werken met een wifi repeater. Vaak zijn deze ook zo in te stellen dat ze met een eigen SSID werken in plaats van het SSID van de bron. Deze kan je thuis helemaal configureren, en als je op locatie bent log je in op de repeater en laat je deze verbinden met het wifi van het hotel. Echter als ze zoals eerder vermeld met een login pagina werken dan zal dat niet gaan lukken.
Een andere optie is om op je telefoon een babyfoon app te installeren. Deze heb je in allerlei soorten en smaken. Zo heb je ze welke via internet werken rechtstreeks naar een andere smartphone, maar je hebt ze ook welke bij 'onraad' een SMSje naar een vooraf ingeprogrammeerd telefoonnummer sturen, of zelfs het vooraf ingeprogrammeerde telefoonnummer bellen voor je. Je laat dan één telefoon achter op de kamer, en de andere telefoon neem je mee.
Als laatste kan je natuurlijk ook investeren in een goede babyfoon. Je hebt ze tegenwoordig zelfs al met een paar kilometer bereik!

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310869

Topicstarter
Er is geen loginpagina op het resort, gasten krijgen een persoonlijke username/password.
E-Vix schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:41:
Je zou kunnen werken met een wifi repeater. Vaak zijn deze ook zo in te stellen dat ze met een eigen SSID werken in plaats van het SSID van de bron. Deze kan je thuis helemaal configureren, en als je op locatie bent log je in op de repeater en laat je deze verbinden met het wifi van het hotel. Echter als ze zoals eerder vermeld met een login pagina werken dan zal dat niet gaan lukken.
Een andere optie is om op je telefoon een babyfoon app te installeren. Deze heb je in allerlei soorten en smaken. Zo heb je ze welke via internet werken rechtstreeks naar een andere smartphone, maar je hebt ze ook welke bij 'onraad' een SMSje naar een vooraf ingeprogrammeerd telefoonnummer sturen, of zelfs het vooraf ingeprogrammeerde telefoonnummer bellen voor je. Je laat dan één telefoon achter op de kamer, en de andere telefoon neem je mee.
Als laatste kan je natuurlijk ook investeren in een goede babyfoon. Je hebt ze tegenwoordig zelfs al met een paar kilometer bereik!
Babyfoon app hadden we inderdaad ook al aan gedacht, dat was in ieder geval onze fall back optie. Babyfoons met kilometers bereik had ik nog nooit van gehoord, ik ga er eens naar op zoek, bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-04 06:39
Ik zou een eigen router meenemen, waarmee je een "internetloos" netwerk opzet. Hiermee verbind je de IP-camera (kan je dus thuis al opzetten) en je laptop via een netwerkkabel. Dan kan je nog met je wifi van je laptop weer verbinden met het gast netwerk van het hotel, zodat je evt. kan internetten.

Misschien een beetje omslachtig, maar je kan wel alles al thuis een keer testen. (als je een router over hebt).
Het zelfde idee kan volgens mij met een accesspoint ook wel, maar dan moet je met statische IP's gaan werken.
Pagina: 1