Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte laptop voor scholier, max €600

Pagina: 1
Acties:

• PimW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 00:41
Beste Tweakers,

Voor mijn zusje van 12 ben ik op zoek naar een laptop van maximaal €600. SSD is een voorwaarde, ik zou niet meer zonder willen.

Wat ga je met je laptop doen?
Office, internetten, geen games. Simpele zaken dus. Hij zal draaien op Windows 7 / 8.1, MS Office hebben we zelf al in huis.

Wat is je budget?
Maximaal €600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet heel vaak, hij zal meestal thuis blijven. Echter is accuduur belangrijk, de laptop moet dus licht en klein zijn (14 inch max) en het scherm moet voldoende lichtopbrengst hebben voor gebruik in de tuin.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo, vanwege de algemeen hoge bouwkwaliteit. We staan open voor andere merkern.
Een voorbeeld van een laptop die aanspreekt is de Lenovo ThinkPad S440 met i3-4030u processor en SSD. Echter lijkt mij de lichtopbrengst van deze onvoldoende.
Bij uitzondering plaats ik een link naar de site van de fabrikant, omdat deze configuratie niet in de pricewatch te vinden is: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440

Vandaar de vraag of jullie mee willen denken naar een laptop die deze sweet spot weet te combineren: licht, compact, lange accuduur, ssd, voldoende helder... en dat alles onder de €600. Vraag ik het onmogelijke voor dit bedrag?

[ Voor 17% gewijzigd door PimW op 22-08-2014 11:17 ]

• PimW
Hoi allemaal,

Een klein schopje... is er iemand die ons met bovenstaande vraag kan helpen?

• Bananendoos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-11 12:14
Waarom geen chromebook? licht snel en ideaal voor schoolwerk, films kunnen ook op internet gekeken worden.

Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre

• PimW
De Chromebook heb ik over na zitten denken maar viel vrij snel af omdat hier geen Windows op draait. Dat is een absolute pre, onder andere omdat de schoollaptop 1-op-1 moet kunnen werken met MS Office.

Bedankt voor het meedenken! Zijn er nog andere suggesties?

• Bananendoos
PimW schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:42:
De Chromebook heb ik over na zitten denken maar viel vrij snel af omdat hier geen Windows op draait. Dat is een absolute pre, onder andere omdat de schoollaptop 1-op-1 moet kunnen werken met MS Office.

Bedankt voor het meedenken! Zijn er nog andere suggesties?
Hoezo perse MS Office? Wat dacht je van Google Drive, gezellig met al je klasgenoten aan 1 project te gelijker tijd werken terwijl je lekker thuis zit, Idealer toch?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

Croga

The Unreasonable Man

Bananendoos schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:58:Wat dacht je van Google Drive, gezellig met al je klasgenoten aan 1 project te gelijker tijd werken terwijl je lekker thuis zit, Idealer toch?
Wat dacht je van Google Drive is ook op Windows te installeren?
Wat dacht je van OfficeLive met OneDrive?

Sorry hoor maar als TS zegt dat hij MS Office moet gebruiken heeft het heel weinig zin om ChromeOS te adviseren. Zeker als het budget ruim toereikend is voor een fatsoenlijk Windows systeem.

• Bananendoos
Croga schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:02:
[...]

Wat dacht je van Google Drive is ook op Windows te installeren?
Wat dacht je van OfficeLive met OneDrive?

Sorry hoor maar als TS zegt dat hij MS Office moet gebruiken heeft het heel weinig zin om ChromeOS te adviseren. Zeker als het budget ruim toereikend is voor een fatsoenlijk Windows systeem.
Pardon? Google Drive installeren? Moet ik hier serieus op in gaan?

Ik denk laat ik hem een CB adviseren, deze scheelt 300 euro wat een degelijk bedrag is waar de ouders ook weer blij mee zijn..

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Als ik de eisen van je goed interpreteer, krijg je deze selectie in de pricewatch:
http://tweakers.net/categ...vQFAmdL36yv0hqCA6R0FG-_4F

Niet echt veel keus dus. Die Toshiba is eigenlijk meer een convertible; 12,5" is eigenlijk wel erg klein om fijn op te werken. Heb er verder geen ervaring mee, mischien spreekt het jou juist wel aan hoor.
Wil je toch wat meer, dan is je budget te laag. Met name door de SSD-eis. Zonder die, is er wel wat meer keus.

Heb je misschien overwogen om eens tweedehands te kijken?
Dan kun je wel het een en ander vinden, en krijg je veel meer waar voor je geld.

Bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: Asus Zenbook UX31E-RY003V aangeboden
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Ik heb hier gezocht op de Asus UX31-serie omdat ik die zelf heb. Vind het een heerlijk apparaat. Superlicht en dun, snel, degelijk.
Maar er zijn ook vast andere merken / modellen te vinden.

• PimW
Bedankt allemaal voor de reacties en de uitgebreide hulp! Het wordt zeer gewaardeeerd.
Uit bovenstaande reacties kan ik opmaken dat een betere nieuwe laptop voor het geld niet haalbaar is.

Thuis heb ik overlegd, tweedehands is (met grote twijfel) enigzins bespreekbaar.
De tweedehands Aus Zenbook is een goede inderdaad! Alleen momenteel niks in de buurt van mij. Zijn er andere ultrabook-toppers die tweedehands de moeite waard zijn?

Verwijderd

Lenovo, 14" inch, FHD scherm en i5 processor voor 599 euro. Wat wil je nog meer? Ja, een SSD maar die kan evt later nog in als je weer geld hebt: pricewatch: Lenovo Flex2-14-00715

• PimW
Hoi allemaal, bedankt voor alle reacties.

Het is uiteindelijk de Lenovo S440 geworden inclusief 128GB SSD. Zelfs na de prijsverhoging door Lenovo (kost nu in deze configuratie €679), is dit by far de laptop die het best aansluit op onze wensen.

De reden dat we niet de flexpad 2-14 hebben genomen, is de harde schijf. Een SSD was een absolute must dus die viel direct af. Daarnaast is het toetsenbord aanmerkelijk minder en is de behuizing een stukkie minder degelijk.

De Lenovo S440 is gister besteld. Als ie binnen is, laat ik even weten hoe die bevalt!
Pagina: 1