Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42
Ik heb gisteren op mijn synology mail station geïnstalleerd en geconfigureerd. Het betreft een dovecot/postfix-mailserver met IMAPS en SMTP via SSL. Poorten 993, 587 zijn geforward. Als ik in Roundcube een mail verstuur, krijg ik netjes te zien dat de mail verstuurd is. Op de synology is de mail ook verplaatst naar .Maildir/Sent/cur

Alleen krijg ik niets binnen op mijn mailadres. Ook inkomend komt er niets binnen. Ik heb het idee dat het aan het SSL-certificaat ligt, maar dat is een gevoel. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? En wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44
Begin eens met je mail.log te bekijken. Welke domeinnaam hebben we het over? Hoe staan je MX records?

Heb je ook 25 geforward?

[ Voor 12% gewijzigd door DiedX op 22-08-2014 11:16 ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Nee, 25 wordt door Kpn geblokkeerd en kan dus niet gebruikt worden. Vandaar ook alleen smtp via ssl

Domein = gm-sms.nl met secure gm-sms.nl MX 10 secure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Zeker weten dat inkomend ssl ook niet geblokkeerd wordt? Ik ben tegen het zelfde probleem aangelopen,
Opgelost door een VPSje te nemen, en deze via VPN met m'n netwerk te verbinden, VPS'je draait postfix als relay voor MS exchange

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Hoe kan ik dat verder testen? Ik zou een mailserver moeten kunnen draaien volgens kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

outbound mail relay gebruiken. Wordt ook soms een smarthost genoemd

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44
Heel bot: door de handleiding te lezen. Ik vermoed dat je een constructie moet krijgen als:

MX 10: secure.gm-sms.nl
MX 20: relay.kpn.net (oid)

MX 10 wordt dan geweigerd door KPN, waardoor de verzendende mailserver uitkomt bij relay.kpn.net. Die kan wél relayen. Ik weet dat bij sommige providers deze constructie werkt, maar dat niet elke provider überhaupt inkomende mail toelaat.

Ik kan eventueel een relay voor je zijn. Heb nog een bak in Spijkenisse hangen, maar houd er rekening mee dat ik dan wel al je mail kan lezen....

Grote edit: je hebt dus het probleem dat je geen mail kan /versturen/ naar andere partijen? Dan moet je inderdaad een smarthost gebruiken. Voor inkomende mail is bovenstaand verhaal nog steeds van toepassing....

[ Voor 17% gewijzigd door DiedX op 22-08-2014 13:00 . Reden: Goed lezen is ook een kwaliteit.... ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een mailserver op een synology heeft niets te maken met Professional Networking & Servers :)

Uitgaande mail gewoon versturen via een smarthost, oftewel de smtp server van je provider.

Er is hier overigens zoveel over te vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.