Console melding: trackpad caused a wake

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:32
Beste Tweakers,

Op het OMT forum kreeg ik een vraag of ik de volgende melding ook in mijn console kreeg als ik 5 sec mijn trackpad niet aanraak. Ik kreeg de volgende melding ook:

The USB device Apple Internal Keyboard / Trackpad (Port 5 of Hub at 0×14000000) may have caused a wake by issuing a remote wakeup (2)

Het gebeurd alleen als er niets aan mijn macbook is aangesloten: geen muis oid. Nu vraag ik mij af: hebben meer mensen dit, hoort het, is het misschien hardwaregerelateerd? Ik heb een Macbook pro Retina 2014

Ik hoor het graag.

Mvg, Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:29:
Beste Tweakers,

Op het OMT forum kreeg ik een vraag of ik de volgende melding ook in mijn console kreeg als ik 5 sec mijn trackpad niet aanraak. Ik kreeg de volgende melding ook:

The USB device Apple Internal Keyboard / Trackpad (Port 5 of Hub at 0×14000000) may have caused a wake by issuing a remote wakeup (2)

Het gebeurd alleen als er niets aan mijn macbook is aangesloten: geen muis oid. Nu vraag ik mij af: hebben meer mensen dit, hoort het, is het misschien hardwaregerelateerd? Ik heb een Macbook pro Retina 2014

Ik hoor het graag.

Mvg, Danny
Ik heb er ook last van gehad (rMBP late 2013). Op de apple-forums is er ook e.e.a. over te vinden. Bij mij was het vanzelf weggegaan sinds 10.9.2. Ik had verder geen last van freezes oid, dus ik tilde er ook niet zo zwaar aan. Probeer eens een SMCreset, of anders gewoon apple even bellen. Je zal waarschijnlijk een log moeten sturen en dan onderzoeken ze het.

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Oke, ga ik ff bekijken. Nog meer mensen last van? Zou het ook kunnen dat het bijv. bij de release van Yosemite opgelost is? Voor de rest werkt het systeem gewoon goed

Moet ik hiermee teruggaan? Ik lees dat bijna alle 13" modellen dit hebben

[ Voor 18% gewijzigd door dannyvdb1997 op 22-08-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:19:
Oke, ga ik ff bekijken. Nog meer mensen last van? Zou het ook kunnen dat het bijv. bij de release van Yosemite opgelost is? Voor de rest werkt het systeem gewoon goed

Moet ik hiermee teruggaan? Ik lees dat bijna alle 13" modellen dit hebben
Wat ik begrijp uit het apple-forum is het verstandig om toch te melden. Dan is het iig bij apple genoteerd dat jouw machine er last van heeft. Bovendien, hoe meer mensen het melden en logs sturen, hoe eerder het opgelost gaat worden, lijkt me. (Ik heb overigens ook de 13 inch)
(Ik had/heb trouwens BTT geïnstalleerd en ook Quicksilver met Abracadabra Triggers en verdachtte een van deze utils van veroorzaken van de meldingen in kernel-log, maar zoals gezegd na OS-upgrade was het toch verdwenen bij mij, vreemd.)
Al een SMCreset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Contact opgenomen met Apple (via de LiveChat, neem aan dat daar ook gewoon mensen zitten) en diegene zei dat ik me nergens druk om hoefde te maken en dat het "normaal" gedrag is.

Screenshots van de chat:

http://m.imgur.com/af61ZML
http://m.imgur.com/MKjkouU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:16:
Contact opgenomen met Apple (via de LiveChat, neem aan dat daar ook gewoon mensen zitten) en diegene zei dat ik me nergens druk om hoefde te maken en dat het "normaal" gedrag is.

Screenshots van de chat:

http://m.imgur.com/af61ZML
http://m.imgur.com/MKjkouU
Oké, no worries dus. Goed dat je even contact hebt opgenomen. Ben benieuwd of het in 10.10 opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Ja daar ben ik ook benieuwd naar
Pagina: 1