Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ideal Rabobank probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enkele weken bezig met het integreren van iDEAL Professional (Rabobank).
Ik heb (dacht ik) het succesvol geïmplementeerd, want alle betalingen via de testomgeving gingen zonder probleem.

Wanneer ik echter nu echte betalingen probeer te doen, krijg ik het volgende probleem:
Wanneer ik mijn transactieRequest verstuur, krijg ik zoals het moet een transactieResponse terug met de issuerAuthenticationURL, waar ik de klant dan naar doorstuur.

Deze URL brengt de klant echter in 8/10 gevallen naar een "foutpagina". Er staan dan verschillende berichten afhankelijk van welke bank ik probeer mee te betalen:

Rabobank:
Er is een fout opgetreden

U kunt terug gaan naar de webwinkel om de betaling opnieuw te doen. Als dezelfde foutmelding opnieuw verschijnt, adviseren wij u dit te melden bij de webwinkel. (1000)

Klik op "Beëindigen" om terug te gaan naar de webwinkel.

ING: nooit foutpagina

SNS: Storing
Sorry. De verbinding met de bank is om veiligheidsredenen onderbroken. Probeer het opnieuw.

Knab: Er is geen iDEAL-betaling aanwezig om te bevestigen. Probeer het opnieuw.(WEY5NH)

...

Nu het echt rare aan dit hele verhaal is, dat er in sommige gevallen, wel betaald kan worden. Klanten worden dus wel naar een inlogpagina gestuurd (ipv de foutpagina) en betalen met succes.
Zo is er al met succes betaald via Rabobank, ING en SNS.

Ik ben al een maand aan het communiceren met de helpdesk van rabobank. Ondanks dat ze leken het te onderzoeken, hebben zij mij gisteren het bericht gestuurd dat zij mij niet verder kunnen helpen.

Daarom vraag ik hier of er iemand al een gelijkaardig probleem is tegengekomen of dat iemand nog een idee heeft waar mijn fout ergens ligt? Hopelijk is er iemand mij bereid te helpen.

P.S. Ik gebruik python-ideal voor de implementatie van iDEAL (https://github.com/pythonheads/python-ideal)

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Is het niet een idee om even apart een soort proof of concept te maken zonder die python library? Gewoon zelf even de ideal specs er naast te houden en een stukje daarvan implementeren. Feit dat alle banken fouten geven behalve ING zou het zomaar kunnen dat de auteur van dat python script enkel met ing heeft ontwikkeld.

Zelfde ervaring heb ik gehad met SEPA betalingen. Mooie library gevonden maar bleek enkel met abn amro te werken en niet met de rabobank.

Signature van nature

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lag hem in dat er in de issuerAuthenticationURL de '&' tekens naar html entiteiten werden omgezet in mijn code. '&' werd dus #38;
Dit vormde een probleem voor alle banken, behalve ING.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Goed dat je het meldt, hebben anderen er ook nog wat aan. d:)b

Lijkt mij dan uiteindelijk dat ING fout zat (ondanks dat het daar werkte), want het is niet handig om tegen de spec in programmeerfouten te gaan ondervangen. Dat verbergt problemen alleen maar en kan verderop in de keten weer voor nog onverklaarbaarder problemen zorgen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."