Beste heren van Tweakers!
Voor mijn studie HBO Informatica ben ik opzoek naar een nieuwe laptop, ter vervanging van mij asus pricewatch: Asus X53SV-SX288V-NL ( hoop er nog een beetje geld voor te vangen ). Ik vervang deze helaas omdat er "maar" 8 GB geheugen in deze laptop kan. We gaan met veel VMWare werken dus 16GB was aan te raden ( als ik school moet geloven
)
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga het vooral gebruiken voor school, maar als ik er een beetje casual op kan gamen is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen. Daarom gaat mijn voorkeur dan ook uit naar een niet "standaard intel GPU computer" Het liefst een dedicated GPU, hoe sterker hoe beter natuurlijk,
samengevat:
- VMware goed kunnen draaien( i7 + 16GB ram, iig uitbreidbaar tot 16GB )
- casual gamen ( een dedicated videokaart )
- verder beetje internetten e.d. maar geen andere zware programmas.
- Ik plaats er een SSD in van 256GB, de: pricewatch: Crucial MX100 256GB laptop mag dus SSD loos zijn
Wat is je budget?
ja....budget. Ik als student zijnde heb niet een al te groot budget, en toch twijfel ik nog steeds. Het liefst geef ik zo weinig mogelijk uit, maar aan de andere kant ik gebruik deze laptop elke dag 4-8u, zon 40-50 weken per jaar. Ik houdt mijn budget daarom open voor suggesties. Maar veel duurder dan 1000 liever niet.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik studeer in Utrecht en ik woon zelf in Nijmegen. Elke dag neem ik de laptop mee, maar gewicht maakt niet uit. Ik kies wel voor een 15.6" laptop. Zelf vind ik dit formaat erg fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
-Asus
-Lenovo
-Toshiba
Dat zijn mijn 3 topmerken. Merken die "not done" zijn:
- Acer
- Packard B(h)ell
Laptops op het oog heb ik genoeg, maar ik zie dit keer echt door de bomen het bos niet meer. Ik zit sterk te twijfelen over de pricewatch: Lenovo Flex 2 15-00501 die is op campusshop 799 voor ons studentjes
ALLEEN! tweakers zegt 16gb maar campusshop 8gb. Website van lenovo wordt ik ook niet veel wijzer van, iemand ervaring met deze laptop?
verder heb ik zitten kijken naar laptop van asus, de pricewatch: Asus N56JN-CN039H. Opzich een goede laptop, asus vind ik altijd goed in elkaar zitten. Hij is alleen een stuk duurder
en vgm is het 2x4GB en kost het me nog eens 140 om er 16gb ram in te zetten + 100 voor een ssd. Duur grapje dus.
Rijtje specs:
- 15.6" 1080P scherm
- 8 / 16GB ram ( liefst 1x8GB in laptop, zodat uitbreiden maar rond de 70euro kost )
- - Core I7, hyperthreading voor de vele VMwares die ik ga draaien.
- Gewicht, maakt niet uit. Liefst niet al te zwaar
- Dedicated videokaart. Wel belangrijk, maar een betere kaart is niet belangrijk genoeg voor meerprijs.
- Goede bouwkwaliteit is erg belangrijk, liefst metaal en geen plastic.
Dus medetweakers, wie o wie kan mij helpen?
( PS. als iemand kan bevestigen dat die lenovo flex15 ( de i7 GT840m versie 16GB ram max ondersteund is de keuze DENK IK snel gemaakt?
)
Voor mijn studie HBO Informatica ben ik opzoek naar een nieuwe laptop, ter vervanging van mij asus pricewatch: Asus X53SV-SX288V-NL ( hoop er nog een beetje geld voor te vangen ). Ik vervang deze helaas omdat er "maar" 8 GB geheugen in deze laptop kan. We gaan met veel VMWare werken dus 16GB was aan te raden ( als ik school moet geloven
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga het vooral gebruiken voor school, maar als ik er een beetje casual op kan gamen is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen. Daarom gaat mijn voorkeur dan ook uit naar een niet "standaard intel GPU computer" Het liefst een dedicated GPU, hoe sterker hoe beter natuurlijk,
samengevat:
- VMware goed kunnen draaien( i7 + 16GB ram, iig uitbreidbaar tot 16GB )
- casual gamen ( een dedicated videokaart )
- verder beetje internetten e.d. maar geen andere zware programmas.
- Ik plaats er een SSD in van 256GB, de: pricewatch: Crucial MX100 256GB laptop mag dus SSD loos zijn
Wat is je budget?
ja....budget. Ik als student zijnde heb niet een al te groot budget, en toch twijfel ik nog steeds. Het liefst geef ik zo weinig mogelijk uit, maar aan de andere kant ik gebruik deze laptop elke dag 4-8u, zon 40-50 weken per jaar. Ik houdt mijn budget daarom open voor suggesties. Maar veel duurder dan 1000 liever niet.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik studeer in Utrecht en ik woon zelf in Nijmegen. Elke dag neem ik de laptop mee, maar gewicht maakt niet uit. Ik kies wel voor een 15.6" laptop. Zelf vind ik dit formaat erg fijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
-Asus
-Lenovo
-Toshiba
Dat zijn mijn 3 topmerken. Merken die "not done" zijn:
- Acer
- Packard B(h)ell
Laptops op het oog heb ik genoeg, maar ik zie dit keer echt door de bomen het bos niet meer. Ik zit sterk te twijfelen over de pricewatch: Lenovo Flex 2 15-00501 die is op campusshop 799 voor ons studentjes
verder heb ik zitten kijken naar laptop van asus, de pricewatch: Asus N56JN-CN039H. Opzich een goede laptop, asus vind ik altijd goed in elkaar zitten. Hij is alleen een stuk duurder
Rijtje specs:
- 15.6" 1080P scherm
- 8 / 16GB ram ( liefst 1x8GB in laptop, zodat uitbreiden maar rond de 70euro kost )
- - Core I7, hyperthreading voor de vele VMwares die ik ga draaien.
- Gewicht, maakt niet uit. Liefst niet al te zwaar
- Dedicated videokaart. Wel belangrijk, maar een betere kaart is niet belangrijk genoeg voor meerprijs.
- Goede bouwkwaliteit is erg belangrijk, liefst metaal en geen plastic.
Dus medetweakers, wie o wie kan mij helpen?
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him