4 icloud agenda's, 1 delen en 3 inzien (delen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:33
4 icloud account agenda's, 1 delen en 3 inzien (delen)
In ons gezin is de situatie als volgt.
Vader, moeder, kind hebben allen een icloud account en eigen iPhone.
Vader gebruik icloud voor agenda, moeder en kind op dit moment live.nl.
Wat we willen is het volgende:
Allen privé een icloud agenda die we delen zodat anderen mekaars afspraken kunnen zien.
Daarnaast 1 gezamenlijke account voor de gezamenlijke gezinsafspraken,

Echter het lijkt alsof er maar 3 icloud agenda's zijn, Thuis, werk, privé, die je kan delen. Als je die deelt zoals overal beschreven staat, dan kunnen ze die bekijken of bekijken en bewerken. So far so good. Maar als je bij één van de andere ook de privé agenda instelt als standaardagenda, dan wordt dat een gezamenlijke agenda lijkt het wel. Dus daarmee is de gezamenlijke agenda opgelost.
Helaas lukt hij mij vooralsnog niet om m'n eigen privé icloud agenda nu te creëeren en die ook nog eens te delen, niet als gezamenlijke maar als eigen, maar ze mogen wel de afspraken tussen hun afspraken zien staan.

Het irritante is dat dat wel lukt met 3 live.nl agenda's voor de afzonderlijke gezinsleden, en daarbij 1 gedeelde gezamenlijke icloud agenda.

Maar we willen af van de live.nl email en agenda accounts.

De vraag lijkt simpel, maar alle zoektochten leiden op dit moment naar hetzelfde. Het delen van een icloud agenda.

Wie o wie?? Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:43
Wellicht moet je nog even wat geduld hebben. Zodra iOS 8 en OSX10.10 uitkomt komt Apple met specifieke functies om met families om te gaan.

https://www.apple.com/ios/ios8/family-sharing/

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indravd
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 15:48
Volgens mij kan je het beste gewoon een Nieuwe agenda maken (+ in agenda). En vervolgens die delen met de rest.

Ik heb dit ook gedaan met mijn vriendin. We hebben alle bij een agenda aangemaakt en deze gedeeld. Nu hebben we dus 2 agenda's en deze kunnen we alle bij zien. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit zelfde probleem heb ik nog een Gmail-account aangemaakt. Deze wordt geshared met de andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
indravd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:52:
Volgens mij kan je het beste gewoon een Nieuwe agenda maken (+ in agenda). En vervolgens die delen met de rest.

Ik heb dit ook gedaan met mijn vriendin. We hebben alle bij een agenda aangemaakt en deze gedeeld. Nu hebben we dus 2 agenda's en deze kunnen we alle bij zien. Werkt prima.
het is me gelukt. Wel op het werk, met 2 schermen en 2 soorten browsers om op meerdere iclouds in te loggen om het effect direct te zien.

Oplossing:
toevoeging initialen aan Prive agenda's 3 accounts (om ze te herkennen)
de standaard thuis agenda gedeeld, bewerken en lezen, met alle 3 accounts.

Nu heeft iedereen de verschillende agenda's beschikbaar. en de thuis agenda is voor allen ook beschikbaar.
Het was even lastig omdat de omschrijvingen van de privé agenda's gelijk waren. dus dan had je 3 keer privé en welke is nou van wie. Vandaar de toevoeging van de initialen of hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
Vraag me echter wel het volgende af. Er is een werk agenda in iCloud, maar merendeels van ons heeft op het werk een outlook agenda. Is het mogelijk die op één of andere reden te koppelen?
of is de werk-agenda in iCloud in dit specifieke geval overbodig?
Pagina: 1