Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik had laatst een samsung galaxy s5 gekocht van een turk, ik dacht dat het gewoon een goed toestel was
want er zat een bonnetje bij en android werkte er gewoon goed op.
Maar toen kwam ik er achter dat het een live demo unit was, je zou denken dat dat niet uit maakt maar raar genoeg kan ik de telefoon niet afsluiten er komt dan een melding dat het uitschakelen word voorkomen door beveiligingsbeleid.
Je kan bijvoorbeeld ook sommige apps niet verwijderen die je normaal gesproken wel zou kunnen verwijderen: angrybirds starwars, lark, tap the frog, dots out enzo voort.
En ik kan raar genoeg geen gebruik maken van de vingerafdruk scanner en ik kan niet normaal resetten (wel met via hard reset).
Ik zocht dit probleem op op internet en toen kwam ik er achter dat je best wel makkelijk nieuwe firmware er op kan doen.
Maar elke keer als ik dat probeer met odin komt er te staan: failure sbl1.
Toen vond ik nog een tutorial om nieuwe firmware op een live demo unit te zetten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2733083
Deze gozer vertelde dat je voor het flashen van de firmware je eerst cygwin moest gebruiken om een paar bestanden te verwijderen.
Het is de enige manier om die bestanden te verwijderen in de firmware want anders is het geen md5 file meer.
Maar dan zegt Cygwin dat die bestanden helemaal niet bestaan?
Ik heb trouwens alles gedaan wat in die tutorial stond.
Hoe kan die niewe goede firmware op mijn samsung galaxy s5 sm-g900x zetten?
Als jullie dat mij konden vertellen zou ik jullie dat heel dankbaar zijn.
Alvast bedankt!

ps. ik heb die turk nog gebeld maar die had natuurlijk zijn simkaart al weg gegooit.

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 15:22
Heb je misschien hier iets aan: YouTube: #How to delete retail mode on all samsung galaxy's
Is je telefoon in retailmode of puur en alleen een demo unit?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tevens lijkt het me vrij irrelevant dat het een turk betrof. Nu breng je het vrij genuanceerd dus valt het wel mee, maar het kan beledigend opgevat worden. Voegt ook niets toe aan je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M3lvinG
De telefoon is dacht ik niet meer in retail mode.

Momus
Wat stond probeerde ik ook al maar ik kon geen samsung retail app vinden om te disabelen,
dus toen dacht ik dat hij al uit retail mode was en toen ik nieuwe stoch firmware ging flashen met odin kreeg ik de fout melding sbl1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Heb je hem al helemaal gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik ben nu denk ik achter gekomen waarom ik sbl1 failure krijg: als ik wipe data/factory reset doe geeft hij de fout melding mdm does not allow factory reset.
Weet iemand hoe ik wel de factory reset kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:55:
Oh ik ben nu denk ik achter gekomen waarom ik sbl1 failure krijg: als ik wipe data/factory reset doe geeft hij de fout melding mdm does not allow factory reset.
Weet iemand hoe ik wel de factory reset kan doen?
Heb je het via de recovery geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik denk overigens dat je een gejatte S5 hebt, waar een Mobile Device Management programma op staat, die de boel heeft geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
Ik vraag overigens wel af of je met het toestel sowieso kan bellen. Naar mijn weten kan dat niet met de Live Demo Units.
En had het wel het toestel daar werkend bekeken en nog een eens opgestart? Dan zie je meteen in je scherm Live Demo Unit staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Upbeat schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:20:
Ik vraag overigens wel af of je met het toestel sowieso kan bellen. Naar mijn weten kan dat niet met de Live Demo Units.
En had het wel het toestel daar werkend bekeken en nog een eens opgestart? Dan zie je meteen in je scherm Live Demo Unit staan...
Ja ik weet dat je niet met Live demo units kan bellen en ik had niet gezien dat hij was opgestart want anders had ik hem niet gekocht (was nogal dom van me om dat niet te controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan maar dan geeft hij dezelfde melding
Momus schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:56:
[...]

Heb je het via de recovery geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Heb je überhaupt firmware gevonden voor dat x model? X in het typenummer betekent idd een live demo model en geen radio om te bellen. WiFi only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Als je je simkaart erin heb zitten en je heb "no service" weet je al genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momus schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:08:
Heb je überhaupt firmware gevonden voor dat x model? X in het typenummer betekent idd een live demo model en geen radio om te bellen. WiFi only.
Nee die firmware heb je niet maar volgens de tutorial waarvan ik een link had gedeeld was dat niet nodig? %)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:34:
[...]
Nee die firmware heb je niet maar volgens de tutorial waarvan ik een link had gedeeld was dat niet nodig? %)
ik bedoel dat je de firmware van een goede samsung galaxy s5 moet downloaden van sammobile zoals de sm-g900f.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Ben ik de enige die denkt, los van de nationaliteit van de verkoper: "hier is iets niet helemaal zuiver"? Demo units worden doorgaans niet zomaar verkocht, en blijven eigendom van Samsung/de keten... ik vind het op zijn zachtst gezegd dus hoogst twijfelachtig dat dit een legitieme aankoop is. TS: heb je het imei al gecheckt in de standaard databases? Stopheling en telefooncheck.nu hebben beiden grote databases van serienummers & imei nummers.

TS: hoe duur was die telefoon? Geen signaaltjes gehad van: "dit is te mooi"? Kun je het geld terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:43:
Ben ik de enige die denkt, los van de nationaliteit van de verkoper: "hier is iets niet helemaal zuiver"? Demo units worden doorgaans niet zomaar verkocht, en blijven eigendom van Samsung/de keten... ik vind het op zijn zachtst gezegd dus hoogst twijfelachtig dat dit een legitieme aankoop is. TS: heb je het imei al gecheckt in de standaard databases? Stopheling en telefooncheck.nu hebben beiden grote databases van serienummers & imei nummers.

TS: hoe duur was die telefoon? Geen signaaltjes gehad van: "dit is te mooi"? Kun je het geld terug krijgen?
Nee er stond geen imei nummer daarom was ik ook zo geirriteerd ( ook door die irritante firmware) en de telefoon was inderdaad goedkoop maar hij was volgens mij niet te goedkoop: €300
De man waar ik hem van kocht wou er trouwens eerst €350, ik zag nog veel meer advertenties van €350.
Maar ik denk ook dat hij de telefoon heeft gestolen maar zeker kan je het nooit weten want bij sommige winkels kan je demo units krijgen (meestal onofficiele winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:05:
[...]
Nee er stond geen imei nummer daarom was ik ook zo geirriteerd ( ook door die irritante firmware) en de telefoon was inderdaad goedkoop maar hij was volgens mij niet te goedkoop: €300
De man waar ik hem van kocht wou er trouwens eerst €350, ik zag nog veel meer advertenties van €350.
Maar ik denk ook dat hij de telefoon heeft gestolen maar zeker kan je het nooit weten want bij sommige winkels kan je demo units krijgen (meestal onofficiele winkels).
Dit klinkt wel heel naief. Een IMEI staat niet alleen in de firmware, maar ook fysiek op de telefoon en op het doosje. Tenzij je geen doosje hebt natuurlijk, maar dat zou wel een hele grote red flag moeten zijn. Mijn advies? Naar de politie gaan, je verhaal vertellen, ze alles vertellen dat jij over deze meneer weet en aangifte doen van oplichting en heling.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
Live Demo Units worden meestal in witte doosjes geleverd met daarop alleen wat tekst en er staat duidelijk op dat het een Demo Unit is. Dus ik gok dat die er geen doosje bij zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:05:
[...]
Jij denkt dat je een nieuwe Galaxy S5 kunt krijgen voor 300 euro, terwijl hij overal meer dan 500 euro kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik zou het zeker melden bij de politie, want nu ben je ook wettelijk strafbaar. Andere tweakers hebben al aangegeven dat het (bijna) zeker is dat er een luchtje aan zit. Nu heb je gedaan aan heling. Als je het niet meld en er wordt later onderzoek gedaan, dan is het te laat.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gertjuhjan schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:17:
Ik zou het zeker melden bij de politie, want nu ben je ook wettelijk strafbaar. Andere tweakers hebben al aangegeven dat het (bijna) zeker is dat er een luchtje aan zit. Nu heb je gedaan aan heling. Als je het niet meld en er wordt later onderzoek gedaan, dan is het te laat.
En als je toch bij de politie bent, doe meteen aangifte van oplichting.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Word je dan niet bestempeld als heler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Neefdave schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:43:
Word je dan niet bestempeld als heler?
Als hij aannemelijk kan maken dat hij het te goeder trouw heeft gekocht (en daar lijkt het verhaal wel op) en zelf naar de politie stapt om dit te melden, zal dat wel mee vallen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Volgens mij is dit geen heling. Hij heeft ze denk ik niet gestolen (dat gaat echt niet makkelijk met die demo-units), maar doet eigenlijk meer aan oplichting, want hij verkoopt demo-units (die goedkoper zijn om in te kopen), als "echte" toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker, de telefoon was niet nieuw er zaten een paar krasjes op en er zat geen doos bij.
RoD schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:10:
[...]

Jij denkt dat je een nieuwe Galaxy S5 kunt krijgen voor 300 euro, terwijl hij overal meer dan 500 euro kost?
Maar heeft dat wel zin want je kan niet zeker weten dat hij gestolen is (gaat trouwens moeilijk met demo units) maar ik kan wel aangifte doen voor oplichting.
Maar dan kom ik ook niet zo ver want hoe moet je die man ooit nog terug vinden via de telefoon nummer gaat dat natuurlijk niet meer.
ps. sommige onofficiele winkels verkopen ook demo units voor stukke minder geld dan normale telefoons.
Freee!! schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:39:
[...]

En als je toch bij de politie bent, doe meteen aangifte van oplichting.
RoD schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:10:
[...]

Wil je de 'wijzig' knop gebruiken als je als laatste heb gereageerd?

[ Voor 58% gewijzigd door PaT op 24-08-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het zoveel zin heeft want je kan niet zeker weten dat het gestolen is want je kan demo units in bepaalde onofficiele winkels kopen maar ik kan wel aangifte doen wegens oplichting.
Het is trouwens erg moeilijk om die demo units te stelen want ze worden bijna alleen maar gebruikt in winkels en die zitten aan alarm verbonden dus als je de stekker er uit trekt dan gaat er een alarm af.
Gertjuhjan schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:17:
Pagina: 1