Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Aankoopadvies] Netwerk Switch

Pagina: 1
Acties:

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 11:08
Heey tweakers community,

Omdat het bereik van ons standaard ziggo modem (Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT), niet optimaal is en omdat we hier de frequentie niet van kunnen instellen. Ben ik er toch over aan het denken om er een switch tussen te hangen voor de wifi en bekabelde apparaten. Ik ben hierover gaan nadenken omdat we eigenlijk binnenkort van alles-in-een basis naar plus willen bij ziggo, en dan wil ik het meteen goed aanpakken.

Nu had ik zelf deze gezien:
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108E
Maar hier word als minpunt gegeven dat hij semi-managed is, nu heb ik wel proberen te zoeken maar ik kan niet echt het nadeel ervan vinden. Hopelijk dat jullie me hier meer informatie over kunnen geven.

Verder lijkt me +/- €40,- wel een mooi bedrag voor een netwerk switch ik hoef er geen van op de honderd euro.

Ik wil alvast iedereen bedanken voor zijn tijd en moeite, en hopelijk komen we samen tot een mooi besluit.

Met Vriendelijke Groet,

Jeroendedoem

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Een switch is alleen geschikt voor bekabeling en zendt geen WiFi signaal uit. Wat je zou kunnen overwegen is om een router in te zetten als accespoint, dit geeft je effectief 3 aansluitingen met als voordeel dat deze zijn eigen WiFi signaal uit kan zenden.
Mocht je toch perse een switch willen dan vermoed ik dat je met de eerste de beste unmanaged à 15 euro precies hebt wat je zoekt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Eigenlijk zijn alle 5/8 poort Gigabit switches van binnen hetzelfde.
Kies er eentje met een leuke prijs, of een leuke maat.
Jij hebt daar de uitzondering, deze kan VLAN's.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 21-08-2014 22:18 ]

• Jeroendedoem
Oh ik dacht altijd dat het ook voor wifi signaal was, ik hoorde dat een router meer aan speed koste dan dat het opleverde?

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Waar heb je dat gehoord?

Een consumentenrouter heeft over het algemeen 1 WAN en 4 LAN poorten, en een wifi access point voor een draadloze verbinding. Bekabelde verbindingen zijn tegenwoordig over het algemeen 1Gbps, dus 1000mbit.

Met 2.4Ghz wifi-n (802.11n) kan er 150Mbps per antenne verstuurd/ontvangen worden, dus een router met 3 antenne's kan theoretisch 450Mbps tegelijk versturen/ontvangen. Dit wil niet zeggen dat je draadloze apperaten deze snelheden kunnen halen, aangezien ze niet allemaal 3 antennes hebben.

De 5Ghz band die altijd aangeprezen wordt op de doos van een router heeft meer moeite met o.a. dikke betonnen muren en werkt vaak minder goed in de gemiddelde woning.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je in feite je bestaande netwerk een upgrade wil geven: paar bekabelde verbindingen erbij, en een draadloos netwerk wat je naar wens in kunt stellen.

Hiervoor zou ik een router kopen, zelf heb ik een pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 (wel firmware upgraden http://nl.tp-link.com/sup...del=TL-WDR4300&version=V1 )

Op de nieuwe router zul je enkele functies uit moeten schakelen (of juist op je bestaande modem/router, dat is aan jou): de DHCP server moet uitgezet worden, je hebt er maar 1 nodig. Vervolgens stel je op de nieuwe router een IP adres, subnetmask, gateway en DNS server in. Nu kun je ook de draadloze instellingen naar wens aanpassen. Deze settings kun je het beste instellen door een laptop/pc rechtstreeks op de nieuwe router aan te sluiten met een kabel.

Uiteindelijk zul je een kabel vanaf de huidige Cisco naar een LAN-poort van de nieuwe router moeten trekken.

Via google vond ik het volgende artikel waar het bovenstaande ook uitgelegd wordt, met screenshots erbij: http://computertotaal.nl/...-de-nighthawk-r7000-62732

[ Voor 5% gewijzigd door ihre op 21-08-2014 23:13 ]

• Jeroendedoem
Oké bedankt hier kan ik iets mee.
Pagina: 1