Tele2 internet te traag voor streaming 1080p video naar Atv?

Pagina: 1
Acties:

• Boris87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03-2024
Ik ben overgestapt van Ziggo kabel naar adsl Tele2 20mb internet omdat ik hiermee ruim €225.- op jaarbasis zou besparen. Heb nu alleen het probleem dat 1080p films mkv bestanden van 7 a 10gb afgespeeld met Plex haperen bij snelle stukken in films als ik ze via airplay stream.
Van Tele2 heb ik een Davolink 2020 modem gekregen waaraan een Apple Airport Express zit aangesloten.
Ook heb ik de meest gunstige kanalen handmatig ingesteld aan de hand van iStumbler.
Alleen mijn iMac en Apple tv3 maken gebruik van het wifi netwerk,
Met de UPC speedtest haal ik een download snelheid van 10,3 mb.

Dit zou toch genoeg moeten zijn om 1080p films vloeiend te kunnen streamen?
Of zijn er nog andere oplossingen voor een goede streaming naar de Apple tv?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alles staat of valt bij de bitrate van die 1080p films...

Blu-Ray quality vraagt 40GB voor een film, wat 60Mbps vergt.
Broadcast-quality HD 1080p komt neer op 11GB per film en 16Mbps

Met 7GB heb je het over ongeveer 10.2Mbps, dus nagenoeg exact wat je (gemiddeld?) haalt. Geen wonder dat dat of hoger niet lekker gaat. Als je goed wilt streamen over WiFi wil je minstens 50% overhead hebben, dus zou je 24Mbps moeten hebben voor je grootste films. Dat haal je in geen velden of wegen.

Vervolgens is de vraag waar het fout gaat. Als je Airport Express de WiFi doet zou daar niets veranderd moeten zijn. Of wel? Staat die Airport Express nog op dezelfde plek waar het ook stond toen je Ziggo had?

Oslik blyat! Oslik!

• Boris87
De airport express staat nog op dezelfde plek net als het modem zelf.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, in dat geval meer info nodig:

- waar staan deze films? (internet? server bedraad aangesloten op AP? server draadloos aangesloten op AP?)
- welk apparaat fungeert als AP?
- welk apparaat (mediaspeler) maakt daarmee verbinding?
- welk frequentieband en kanaal wordt daarbij gebruikt?

Oslik blyat! Oslik!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Blijft grappig dat ZIggo HD 14mbit nodig heeft en kpn HD 8mbit.
10mbit zou nét genoeg zijn....blijkbaar net niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Waterlelie op 21-08-2014 22:14 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Boris87
De films staan op mijn externe harde schijf welke aangesloten zit aan mijn iMac.
De iMac zou het apparaat moeten zijn wat verbinding maakt met de Apple tv3.
Ik gebruik kanaal 2 en frequentie 2417. 2,4ghz heb ook de 5ghz streaming geprobeerd maar dit leek geen verschil te maken. De signalen leken op de 2,4ghz sterker te zijn als op de 5ghz.

Het is overigens niet alleen 1080p wat hapert maar ook 720p video.

[ Voor 9% gewijzigd door Boris87 op 22-08-2014 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Je Airplay doet de wifi haal ik eruit net als voorheen en staat op dezelfde plek. prima niets aan veranderd en zou het gewoon moeten werken als voorheen, maar.....

Nu heb je een modem gekregen van tele-2 MET wifi erin en deze is komen te staan bij die Airplay. Waar zat/stond je modem van voorheen ziggo en had deze ook wifi erin zitten.
Ik heb zo het idee dat je nu 2 wifi zenders pal naast elkaar hebt staan, wat op zicht niet zo heel erg is maar je wel de kanaal afstand maximaal moet zetten, dwz de ene op 1 de andere op 12/13 om voldoende bandbreedte over te houden. Daar gaat het nu vermoedelijk mis.
Zet op je tele-2 modem de wifi uit of schroef de antenne eraf zodat dit signaal minimaal gaat worden zodat de bandbreedte voor de andere wifi minder gestoord zal worden waardoor je net dat beetje bandbreedte wat nog nodig is er weer zal zijn wat nu tov de oude situatie is weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:11
Je throughput lijkt het probleem te zijn. Heb je de mogelijkheid om danwel je iMac danwel je aTV aan te sluiten met een kabel?
Nu is je WiFi gelijktijdig aan het upstreamen als downstreamen, wat de throughput niet ten goede komt.
Pagina: 1