Toon posts:

signaal airport ac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
G'avond, ik heb sinds gisteren de Airport Extreme Ac.

Maar ik wordt nog niet gelukkig van het signaal.

Ik heb een upc modem, en daarnaast zit een oudere Extreme aangesloten via ethernet,
van daaruit gaan 2 ethernetkabels de kamer in, één in de buurt van de tv waar een simpele switch ligt (wel gigabit) en één naar de achterkamer.

gisteren had ik de AC aan de switch gekoppeld...en kreeg ik met mijn macbook (met ac) 70% signaal...en ongeveer 1000bit (120mb upc is mijn abb.) op zich wel snel...maar geen 100% terwijl ik er 2 meter vanaf zat.

Als ik met mijn macbook dichtbij kwam, steeg hij wel ri. 100%...kan het dat ik 30% signaal verlies op 2 meter afstand...zonder struikelblokken er tussen????

In de achterkamer, kom ik niet verder dan 50%. Ik moet er dan wel bij zeggen, dat de aansluitkabel naar een ethernet stekker doos gaat, en vanuit daar ri de AC...dus misschien dat dat voor een storing zorgt...maar 50% is toch wel weinig...ong. 200Mbit..
Als ik hem in de achterkamer uit zet, heb ik ongeveer hetzelfde signaal..alleen wel minder Mbit..dus je zou zeggen, hij doet wel iets....

Heeft iemand een vergelijkbare situatie of een antwoord?

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik gebruik de Extreme AC ook en als ik op een meter of 3 zit dan krijg ik eerst 867Mbit en daarna gaat hij netjes naar 1.300Mbit na verloop van tijd. Nou moet ik wel zeggen dat ik met Yosemite niet altijd overeenstemming zie tussen de connected snelheid en wat ik daadwerkelijk heb.

Op dit moment staat de TX speed op 38 Mbps terwijl ik bij speedtest gewoon 124Mbit haal (200/20 UPC abo). Ik zit overigens op een meter op 12 van mijn Extreme AC accesspoint met de badkamer, een voorraadkast en de woonkamer tussen mijn rMBP 15" (closed lid ook nog) en mijn kantoor. Staat feitelijk een verdieping lager maar vanwege de vide die we hebben hoeft hij niet nog door een extra betonlaag heen, of in elk geval niet helemaal. Het signaal is een stuk beter dan die van mijn UPC router of iets anders.

Zou me niet heel druk maken over de 100% snelheid, dat wisselt nogal. Als de buren een magnetron aanzetten dan kan het al wat storing opleveren. Veel wifi in de buurt storing. Met 1Gbit verbinding kom je een eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O oke...12 meter, toe maar..

Ik moet zeggen dat ik gisterenavond laat, nog iStumbler heb geprobeerd...en zag dat mijn buurman ( ik denk 40mtr verderop ) op hetzelfde kanaal zat, met een heel zwak signaal...In Airport mijn kanaal veranderd en ging gelijk naar 85%... en dan ga ik wel dik over de 1000Mbit.

Ik had gehoopt dat de Ac ook zou zorgen voor signaal in de tuin...maar dat moet ik nog even testen...
ben ondertussen al weer een stuk positiever.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17

talin

ES-MA

ik zou het echt zoeken in de kanalen die overlappen qua buren en andere acces points.

ik heb thuis zon ding staan midden in het huis, en haal 100% op 30meter, 70% op 50meter.

eind van onze grond is op 150 meter en dan kan ik nog gewoon een youtube filmpje opstarten.
mijn eerste acces point zit op een paar honderd meter dus nergens overlap van kanalen, dikke muren, gewapend beton etc.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aardig gek...ik heb heel het weekend zitten tobben...
maar ik kom niet verder dan maximaal 80% op 3 mrt afstand...als ik met mijn mbpr naar de router toegaat (bijna aanraakt) heb ik wel 100%, maar bij iedere meter afstand lijkt het wel of ik 10% verlies..

Met iStumbler zie ik wel mijn wifi omgeving...(ik woon een beetje vrij) en zie alleen het kantoor van de buurman met een zwak signaal en op een andere kanaal...

Als ik het huis uitstap (8meter verder) heb ik nauwelijks 20%...
dus zit te denken aan nog een extra express... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:27
Heb je misschien andere stoorzenders ertussen zitten? Als het signaal bijvoorbeeld door je TV moet kan dat al veel effect hebben.

Zelf heb ik de een Timemachine met AC en ik haal altijd netjes de volledige snelheid van mijn Ziggo abbo. Interne netwerk gaat ca. met 14 - 15 MB/s met uitschieters naar 20 MB/s en dan zit ik er zo'n 15 meter vanaf.

Nooit gekeken hoe 'sterk' mijn signaal is gezien ik nooit problemen heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 12:35

thaMini

Tool !!

Klopt het dat die oudere Extreme ook nog wifi uitzend?
Wellicht moet je die kanalen een stuk van elkaar afzetten.
En anders de ingebouwde wifi scanner van je mac gebruiken: http://osxdaily.com/2012/...r-mac-os-x-mountain-lion/ instructie volgen en vervolgens openen en cmd+2. In het tabje "zoek wifi" kom je alle zenders inclusief kanaal en stertke tegen.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks...ga ik proberen..
Pagina: 1