Toon posts:

Botex DM-16 DJ Mingle..............ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de Botex DM-16 DJ Mingle???? Kna je der veel mee en wat zijn precies de functies, ik dacht dimmers en gewoon aan/uit knoppen?

Robzilla

Verwijderd

Topicstarter
Hoe sluit je de lampen aan? en is hij muziek bestuurbaar??? Ik ben beetje newbie op dit gebied dus help me! Robzilla

Verwijderd

geef ofwel wat meer info, of een linkje is ook altijd handig!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Dit is een DMX tafeltje. Met conventioneel licht gaat het altijd als volgt:

DMX tafel -> Dimmer -> lamp

De DMX tafel stuurt een signaal bestaande uit een adres (zodat de juiste dimmer reageert), gevolgd door een opdracht, bijvoorbeeld @50% (dimmer op 50%). En vervolgens zet de dimmer een spanning over de lamp, die dan gaat branden.
Wat je dus nodig hebt, is zo'n DMX tafeltje zoals deze Botex, en dan nog dimmers plus lampen.
Als dimmers kan je bijvoorbeeld een power bar gebruiken, maar ook kan je dimmers in een 19-inch behuizing kopen met smx aansturing. En ik neem aan dat je PAR64's gebruikt als lamp?
Deze Botex zal trouwens wel allemaal dingen hebben zitten als auto program's maar ook een mogelijkheid om het audiosignaal te volgen.
Je kan dit soort dingen ook in complete sets kopen, allemaal best goedkoop. Maar het is ook echt helemaal niks, maar goed, de meeste discoshowtjes hebben toch een belichting van niks.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
www.licht-geluid.nl
hebben ook komplete sets dus lamp + dimmer + controler

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Topicstarter
mar de dimmers zitten er toch inm of bedoel je met 'dimmers' het kastje waar je de lampen op aan sluit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp er nog niet veel van.........
Er staat overal iets over de 3 polige XLR aansluiting (wat voor aansluiting bedoelen ze, voor wat?) en hoe sluit je de lampen nou precies aan? Moet je bij die Botex DJ Mingle 16 kanaals DMX DJ controller ook dus er iets bij kopen? Please help me.......

Robzilla

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

De lampen sluit je aan op een dimmerpack; een kast waar (kracht-)stroom in gaat, waar de DMX512 output van de lichttafel ook in gaat en waar uitgangen op zitten die naar de lampen (parren 56 of 64 vaak) gaan.

Dat lichttafeltje (dimmer/caser) stuurt dus alleen maar een zwakstroom naar de dimmerpack.

Je kunt op dit tafeltje niet direct een lamp aansluiten!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Mijn zwager heeft er een voor zijn band. Werkt volgens hem erg prettig.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, weet iemand hoe duur een 16 kanaals dimmerpack is?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Op dinsdag 12 juni 2001 14:04 schreef _Robzilla_ het volgende:
Ik begrijp er nog niet veel van.........
Er staat overal iets over de 3 polige XLR aansluiting (wat voor aansluiting bedoelen ze, voor wat?) en hoe sluit je de lampen nou precies aan? Moet je bij die Botex DJ Mingle 16 kanaals DMX DJ controller ook dus er iets bij kopen? Please help me.......

Robzilla
Dat leg ik net uit :?

En zoals Digifiel al zei, je kan daaro complete lichtsets kopen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik was een beetje lomp aan het doen >:) , sorry!
Pagina: 1