Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Medium Thumbnails van 1,7MB

Pagina: 1
Acties:

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dat is inderdaad wel heel erg aan de zware kant. Het vreemde is dat ik hem ook niet veel kleiner krijg door hem opnieuw te bewaren in gimp als jpeg of png. Terwijl hij wel de gewone kleurindex gebruikt.

Een plaatje van 135x101 met 3 bytes per pixel zou uncompressed zo'n 41KB groot mogen zijn maximaal, ik heb even geen flauw idee waar de rest in gaat zitten. Smush.it haalt er ook niets vanaf..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als ik in Photoshop het bestand open krijg ik de melding: The embedded ICC profile cannot be used because the ICC profile is invalid. Ignoring the profile.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik heb de foto's opnieuw gedownload vanaf de perspagina (http://en.leica-camera.co...ge-Bank/%28bank%29/118693) maar het probleem blijft bestaan. Ik vrees dat er op onze server iets niet goed gaat met het genereren van de thumbnails en zal hierover even aan de bel trekken.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wilbert de Vries schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:54:
Ik heb de foto's opnieuw gedownload vanaf de perspagina (http://en.leica-camera.co...ge-Bank/%28bank%29/118693) maar het probleem blijft bestaan. Ik vrees dat er op onze server iets niet goed gaat met het genereren van de thumbnails en zal hierover even aan de bel trekken.
Ook in Gimp krijg ik ze niet kleiner, dan krijgt de server ze ook niet kleiner. Het enige wat helpt is ze als 256-bit gif opslaan. Er zal inderdaad een colorprofile van een paar MB bij zitten..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt er inderdaad op dat het colorprofile in die plaatjes corrupt is. Als ik in GIMP 'Assign color profile' doe en kies voor sRGB en daarna opsla dan gaat het goed. De originelen worden dan ook 1,8MB kleiner:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wIg15IJ8cnV0iHcpMbvQq6IJ/medium.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 22-08-2014 09:09 ]

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

We gaan er al vanuit dat imagemagick veel meta-informatie stript, maar dat moet wellicht wat meer expliciet gebeuren?

Want jpegoptim kan 'm prima kleiner krijgen als we gewoon wat strenger zijn:
acm@acm-mce:~/tmp$ jpegoptim --strip-all 2000538626.jpeg
2000538626.jpeg 135x101 24bit N JFIF  [OK] 1835379 --> 5798 bytes (99.68%), optimized.

[ Voor 47% gewijzigd door ACM op 22-08-2014 10:02 ]

Pagina: 1