Transfer MacBook naar MacBook Air. Letterlijk.

Pagina: 1
Acties:

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Binnenkort ga ik mijn oude MacBook 'verlaten' en komt er een Air voor in de plaats.

Nu las ik op het internet dat je m.b.v. een ethernet kabel, met gemak je oude MacBook kunt klonen naar de nieuwe.

Is dit echt een fluitje van een cent of is er een addertje onder het gras..

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 11:16
Zou echt een fluitje van een cent moeten zijn. Er wordt waarschijnlijk zelfs om gevraagd als je je nieuwe MacBook air voor 't eerst aanzet.

Interpolis, glashelder!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat vind je niet duidelijk aan: https://www.apple.com/support/macbookair/migration/?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:50

Fiber

Beaches are for storming.

Een Macbook Air heeft geen ethernet aansluiting...

Ik zou het over je (wifi) netwerk doen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25

WTM

Thunderbolt to ethernet adapter gebruiken en dat gaat snel

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:50

Fiber

Beaches are for storming.

Moet je die er wel direct bij kopen...

(Of worden die tegenwoordig meegeleverd...?)

[ Voor 38% gewijzigd door Fiber op 21-08-2014 16:23 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Heb je een TimeMachine backup? Dan zou het nl. ook daarmee kunnen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
Sowieso wel handig om Back ups te maken, althans dat vind ik. Ik zou gewoon een harde schijf erbij kopen, je data backuppen op je MacBook en dan bij de installatie van je Air de boel erop zetten. 2 vliegen in 1 klap!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Apple time capsule prachtig en geweldig ding. Ben je ook voor de toekomst verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik heb ook een transfer gedaan (welliswaar tussen 2 iMacs) maar voordat je de nieuwe Air aanzet verbindt je hem inderdaad middels ethernet met je oude Mac en dan start je hem op.
Vervolgens krijg je de vraag of je alles over wilt zetten naar de nieuwe Air :)

Ik zou hoe dan ook zo'n thunderbolt adapter even kopen, het is toch altijd wel handig.
En zoals hierboven ook: back-ups maken is zeker aan te raden middels TimeMachine . (niet perse timecapsule te zijn)

• wrvk82
Dank voor deze feedback. Morgen haal ik em op en dit weekend ga ik aan de slag. Ervaring post ik nog!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Fiber schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:19:
Ik zou het over je (wifi) netwerk doen.
Niet iedereen is manisch depressief. Wifi is een compleet drama en frustratie festijn wanneer je dat gebruikt voor die migratie assistent. Traag en zo instabiel als maar kan. Als je het via een netwerkkabeltje doet gaat het gewoon zonder gezeur en is het snel, zelfs wanneer de verbinding maar 100Mbit is (dus de Apple usb-ethernet adapter is ook prima maar zou ik niet doen aangezien de tb-gigabit ethernet net zo duur maar wel sneller is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
Time machine back-up van mijn MacBook over wifi... 12 uur XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 07:41
Ja of gewoon je Macbook open halen en dan de HDD aan een USB adaptertje hangen. Vervolgens daarvanuit opstarten en Carbon Copy Cloner downloaden. Dan kan je een 1-op-1 kopie maken. werkt ook goed, alleen kan het problemen geven omdat je hardware net iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:23:
Moet je die er wel direct bij kopen...

(Of worden die tegenwoordig meegeleverd...?)
Die worden niet meegeleverd. Het enige wat in de doos zit aan kabels is een oplader met netsnoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
Nou het is gelukt dit weekend. Ben er toch van vrijdag t/m zondag mee bezig geweest (doorlooptijd, niet de hele tijd hands-on uiteraard).

Stappenplan:
1. MacBook backuppen via TimeMachine
2. Migratie assistent starten op MacBook Air, backup MacBook selecteren (in mijn geval alleen 'my documents')
3. Migratie uitvoeren (ruim 14uur over wifi)
4. MacBook air backuppen over wifi (14uur)
5. MacBook terug naar fabrieksinstellingen (lees: DVD erin, booten, alles formateren en opnieuw OS installeren).
6. Klaar met overzetten.

Via wifi is dus duidelijk géén aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06
Zelf deed ik dit ooit ook.
MacBook backuppen via het netwerk naar een TimeCapsule, en met een andere MacBook herstellen via TimeMachine vanaf de TimeCapsule, gewoon via Ethernet (USB -> Ethernet kabeltje).
Werkt perfect hoor, daar is Apple wel heel goed in, een zeer goed backup systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door xoniq op 08-09-2014 12:02 ]

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:21

Eris

-

Waarom geen Thunderbird -> Ethernet kabeltjes. Dit is mijn beste bestede 29 euro ooit. Ideaal als ik veel data moet verpompen...

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat Thunderbird alleen maar mail doet ;-) Thunderbolt doet wél enen en nullen.

[ Voor 1% gewijzigd door sypie op 10-09-2014 20:24 . Reden: Hele lelijke typo. ]

Pagina: 1