Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht, laptop voor studie, gamen en overig thuisgebruik.

Pagina: 1
Acties:

• CreativeSkills
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Bij het kiezen van een laptop wil ik graag vermelden dat ik deze in ieder geval voor een periode van 3 jaar wil gebruiken.
Ik kan ook nog gebruik maken van eventuele studentenkortingen. (HvA)

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop in eerste instantie gebruiken voor mijn studie. Daarnaast zal ik zo nu en dan wat gamen. (Vooral op PS4, dus niet nummer 1 prio) Verder wordt de laptop thuis gebruikt door zowel mij als mijn vriendin. Standaard office programma's, browsen etc.

Wat is je budget?
Ik heb niet echt een budget, maar het zou mooi zijn als het voor rond de 1000 moet lukken iig. Mag meer/minder zijn, als het maar bij mijn eisen past...

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan om de laptop een aantal keer per week te vervoeren. Wil in ieder geval wel graag een 15 inch scherm. Gewicht maakt niet heel veel uit, zolang het niet een belachelijk zware is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor alle merken. Ik wilde het liefst een macbook, maar de 15inch varianten zijn wel erg duur helaas...
Ik heb een beetje rond zitten kijken met behulp van pricewatch, maar zie door de bomen het bos niet meer. Zo veel opties en ben lang niet met alle merken even bekend helaas...

-Studie, gamen, thuis
-Liefst een beetje een groot scherm.
-Flexibel budget
-Kan gebruik maken van studentenkortingen
-Geen merkvoorkeur
-SSD zou mooi zijn

Bedankt voor de reacties.

FFXIV: Brawny Brawler

• michaelDS
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-03 21:34
lenovo Y50, het enigste is dat het scherm niet heel schitterend is. Op campusshop heb je hem voor 999 euro. ( Nederland site:http://www.campusshop.nl/...0-70-00745nl/details.aspx, voor België:http://www.campusshop.be/...y50-70-00745/details.aspx.

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Het voorstel wat MichealIDS doet is prima. Het beeldscherm is wel wat minder. Echter als de laptop alleen gebruikt wordt voor gamen, office en internet. Dan is dit een prima laptop.

Een opmerking: iOS heeft nog weinig games tot beschikking. Meestal wordt gamen op een Mac ook afgeraden.

Review lenovo: http://www.notebookcheck....book-Review.120215.0.html

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Ik vraag me af wat de mensen hier van de pricewatch: Acer Aspire V5-573G-745081Taii vinden. Snelle processor, goede GPU, lekker veel geheugen en volgens mij een prima scherm. Ik kan er niet al te veel over vinden.

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 11:36
De Lenovo is een stuk sneller qua cpu, alleen de Acer heeft een veel beter scherm en is een stuk dunner/lichter. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

• CreativeSkills
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-11-2024
Bedankt voor alle reacties tot dusver.

De twee laptops die jullie noemen kom ik veel tegen in de adviezen.
Wat betreft de Lenovo:
-Hoe is dit merk zelf? Ik had er maar vaag van gehoord tot nu toe. (Ben best onbekend op gebied van laptops/desktops.
-Heeft iemand ervaringen met het scherm. Ik ga er niet veel meer doen dan gamen, office en internet. Waarschijnlijk dus voldoende daarvoor. Maar wat is precies slecht, zoals ik in veel reviews lees?

-Zijn er voor de Acer meer voordelen ten opzichte van de Lenovo? (Buiten het scherm.)

Sorry als ik voor experts makkelijke vragen stel. Voor zo een bedrag maak ik graag de juiste keuze. Helaas kan mijn eigen kennis op dit gebied mij daar niet bij helpen. :)

Nogmaals bedankt!!!

FFXIV: Brawny Brawler

• YDeciever
Hoi CreativeSkills,

Lenovo is een sterk opkomend merk en gaat qua bouwkwaliteit Acer met gemak voorbij en komt in de buurt van Asus. Als je niet veel bezig bent met laptops kan ik begrijpen dat je er nog weinig van hebt gehoord. Echter zie je de 'ik ben toch niet gek' winkel er vaak genoeg mee stunten.

De rest van de vragen kan beter beantwoord worden door mede tweakers.

En je stelt geen makkelijke vragen. Je stelt gewoon de goede vragen die jij nodig hebt om jouw keuze te maken. Het gaat gewoon om redelijk wat geld.

Groetend

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:29
CreativeSkills schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:59:
Wat betreft de Lenovo:
-Hoe is dit merk zelf? Ik had er maar vaag van gehoord tot nu toe. (Ben best onbekend op gebied van laptops/desktops.
-Heeft iemand ervaringen met het scherm. Ik ga er niet veel meer doen dan gamen, office en internet.
Zelf heb ik de Lenovo Y50. Het scherm is niet het beste als je het vergelijkt met het IPS scherm wat ik ernaast heb staan, maar ik erger me er niet aan. De kijkhoeken zijn minder, maar als je eenmaal recht voor de laptop zit heb je er geen last meer van.

Maar de rest van de laptop is gewoon fantastisch. Alle games zijn gewoon te spelen op FHD en medium (of hoger), en de laptop is niet heel zwaar. En hij ziet er (naar mijn mening) mooi uit :P

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:48
Een opmerking: iOS heeft nog weinig games tot beschikking. Meestal wordt gamen op een Mac ook afgeraden.
Offtopic en klein detail: iOS is voor de iPhone, iPod touch en iPad. OS X is voor Macs.

• YDeciever
Volkan1984 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:55:
[...]

Offtopic en klein detail: iOS is voor de iPhone, iPod touch en iPad. OS X is voor Macs.
:F

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
michaelDS schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:31:
lenovo Y50, het enigste is dat het scherm niet heel schitterend is. Op campusshop heb je hem voor 999 euro. ( Nederland site:http://www.campusshop.nl/...0-70-00745nl/details.aspx, voor België:http://www.campusshop.be/...y50-70-00745/details.aspx.
Je kan het scherm van de y50 redelijk makkelijk vervangen door een custom 1080p IPS matte display.
kom je natuurlijk wel duurder uit als 1000 euro
Pagina: 1