Ziggo hotspot bij ziggo mobiel

Pagina: 1
Acties:

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 13:44
Hallo allemaal,

Ik heb een alles in 1 pakket van ziggo thuis. Met daarnaast 2x een ziggo mobiel abonnement. Als ik mijn ziggo modem thuis laat bridgen wordt ook de ziggo hotspot van het modem uitgeschakeld en kan ik met die inlogcode niet meer op andere hotspots.

Mijn vraag is nu als volgt. Bij een ziggo mobiel abonnement krijg je ook een andere code om met je telefoon in te loggen op ziggo hotspots.
Staat dit los van het vaste alles in 1 abonnement? Of kan ik bij het uitschakelen van de hotspot bij het ziggo modem ook niet meer met ziggo mobiel gebruik maken van de hotspots?

Groetjes Peter

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 12:17
Ik denk dat je zo'n vraag het beste aan de Ziggo Webcare kan stellen. Althans, ik durf het je niet te zeggen :)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Als de code anders is lijkt me dat dit los staat want bij de dienst ziggo mobiel krijg je namelijk ook toegang tot de hotspots. Daarnaast is Ziggo mobiel ook zonder alles in 1 pakket af te nemen.

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 09:29
als je m gewoon niet (laat) bridgen, maar gewoon alles forward naar je 'eigen/echte' router is het ook goed toch? Alles forwarden kan makkelijk met 'DMZ'.

• petertje30
Reden waarom ik dit wil doen is omdat ik problemen heb met mijn NAS. De verbinding met de NAS valt weg na precies 30 minuten film kijken, of een andere constante activiteit. Daarom denk ik er over om een switch er naast te plaatsen. (Een wifi router heb ik er al aangekoppeld, zie ook mijn andere topic hier over).

Even off topic, kan ook zijn dat dit een verkeerde instelling is? Zodra ik de NAS aan mijn linksys wifi router koppel werkt het namelijk perfect.

• kevster1991
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10 21:40
Die code werkt gewoon, ongeacht of je je functionaliteit voor WifiSpots aan hebt staan. Max. 4 apparaten kun je tegelijk die code laten gebruiken.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:38
Ik heb bij Ziggo geklaagd over de slechte werkzaamheid van de router functionaliteit in het modem. Ze hebben me aangegeven dat ik een eigen router moest neerzetten en het modem in bridge moest zetten. Toen ik aangaf dat de Hotspot functie dan ook weg gaat, zeiden ze dat ik wel gebruik mag maken van andere hotspots, maar dat ze dat handmatig daar aan moeten zetten.

Misschien ook iets voor jou?

• petertje30
Die vraag stelde ik gister ook, TECHcrime.

Mij werd juist vertelt dat wanneer mijn eigen hotspot op het ziggo modem wordt uitgezet, ik zelf ook geen gebruik meer kan maken van andere hotspots. (zo adverteert men ook op ziggo.nl)

Dit staat los van ziggo mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
petertje30 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:00:
Hallo allemaal,

Ik heb een alles in 1 pakket van ziggo thuis. Met daarnaast 2x een ziggo mobiel abonnement. Als ik mijn ziggo modem thuis laat bridgen wordt ook de ziggo hotspot van het modem uitgeschakeld en kan ik met die inlogcode niet meer op andere hotspots.

Mijn vraag is nu als volgt. Bij een ziggo mobiel abonnement krijg je ook een andere code om met je telefoon in te loggen op ziggo hotspots.
Staat dit los van het vaste alles in 1 abonnement? Of kan ik bij het uitschakelen van de hotspot bij het ziggo modem ook niet meer met ziggo mobiel gebruik maken van de hotspots?

Groetjes Peter
Die inlogcode die je krijgt bij Ziggo mobiel staat los van de code die je krijgt bij Ai1.
Als je je modem laat bridgen werken de codes van je Ai1 niet meer maar die bij je mobiele abonnement horen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
kevster1991 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:31:
Die code werkt gewoon, ongeacht of je je functionaliteit voor WifiSpots aan hebt staan. Max. 4 apparaten kun je tegelijk die code laten gebruiken.
Dit kan ik bevestigen. Ziggo Mobiel inlogcodes staan los van die van de vaste diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevster1991
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10 21:40
Inderdaad, zelf Ziggo Mobiel gehad tot overstap met TV + internet thuis naar Telfort, daarna kon het niet meer uit financieel natuurlijk (25 euro voor 1 GB/300 min-sms is wel een beetje prijzig voor een sim only natuurlijk), maar die codes zijn wel handig inderdaad. Kon dus acht apparaten in totaal gebruiken, ruim voldoende dus met een iPad, iPhone en MacBook.
Pagina: 1