• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:44
Hallo mede Tweakers,

Ik heb zojuist een Chenbro RM311 3u server gekast gekocht, maar daar zat geen voeding bij.

Aangezien dit mijn eerste 19" server is heb ik geen idee welke voeding ik hiervoor aan moet schaffen. Hierbij dus een verzoek voor advies. Het liefst wil ik iets dat een beetje stil is. Kan iemand me op weg helpen? Hoe stiller hoe beter.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Daar heb je zelf niet zo veel bij te kiezen hoor :)
Als daar geen PSU's bij inbegrepen zijn zal het alvast een aardige zoektocht worden om de passende PSU's te vinden.
Ik kan alvast aanraden om het juiste product nummer te zoeken, want een RM311 lijkt niet te bestaan?
btw, PNS?

• Darius
Ik ging er van uit dat er wel standaard maten psus zouden moeten zijn voor servers. RM311 is wat er op het doos staat. Hij lijkt overgins een oude versie van deze te zijn. Op de site staat dat er een 2u voeding in gaat. Alleen heb ik geen idee welke ik het beste kan kopen en waar ik die kan kopen.

• Darius
Wat is trouwens PNS?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:39
Professional Networking & Servers, de naam van dit subforum.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Darius
Het is een 19" server. Daarom dacht ik dat de topic hier thuis hoort ipv de overige hardware forums.

• PerfectPC
als die op een RM31408 lijkt kan je geluk hebben dat dezelfde PSU's compatibel zijn.
je kan kiezen uit de chenbro voedingen:
Power Supply 32H2062000202 PSU, 620W, 1+1 Redundant, C2W-5620V, PMBus 1.1
Power Supply 32H2082000202 PSU, 820W, 1+1 Redundant, C2W-5820V, PMBus 1.1
of kiezen uit deze die compatibel zijn: http://www.chenbro.com.tw...s/ProductCompatible/26/13

• Darius
Kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt! Hoeveel geluid maken server voedingen over het algemeen? Wil deze kast eigenlijk gebruiken voor mijn home esxi server. Zit daarom te twijfelen of ik niet gewoon een consumer psu erin moet zetten. En dan is natuurlijk de vraag, welke consumer voedingen passen er goed in?

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?

• Darius
Ik heb gegoogled maar over deze specifieke kast kon ik weinig vinden. Vandaar dat ik het hier vraag.

• PerfectPC
Darius schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:57:
Kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt! Hoeveel geluid maken server voedingen over het algemeen? Wil deze kast eigenlijk gebruiken voor mijn home esxi server. Zit daarom te twijfelen of ik niet gewoon een consumer psu erin moet zetten. En dan is natuurlijk de vraag, welke consumer voedingen passen er goed in?
Dat had je ook zelf makkelijk kunnen ontdekken op de accessory en compatibility pagina's om de chenbro website ;)
In een 3U zal zeker wel een "gewone" PSU passen, maar deze zal je allicht niet met de gebruikelijke 4 schroeven kunnen bevestigen, al kan een handig iemand daar wel iets op verzinnen.
Verder blijft natuurlijk nog de vraag welke onderdelen van die case een stroomvoorziening nodig hebben, en hoe die dan aangeleverd moet worden. Ik denk daarbij aan een eventuele pcb voor de power/reset knop, aan de backplane, ... Best bekijk je dit even op voorhand om te kunnen bepalen of je speciale connectors nodig hebt aan je voeding of niet.
Tenslotte moet je de PSU afstemmen op het moederbord dat je wilt gebruiken en moet je het benodigde vermogen goed of ruim inschatten.
Darius schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:07:
Ik heb gegoogled maar over deze specifieke kast kon ik weinig vinden. Vandaar dat ik het hier vraag.
Daarom dat ik me afvraag of die echt wel bestaat ;) Kijk eens heel goed of je niet elders een partnumber vermelding kan vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door PerfectPC op 21-08-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Darius schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:57:
Kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt! Hoeveel geluid maken server voedingen over het algemeen?
Veel. Meestal zijn servervoedingen vrij smal en lang. Grote fans passen er niet in en die kleintjes maken een hoop herrie. Volgens mij is er geen standaard voor servervoedingen. Je zal bij de leverancier van de kast moeten zijn. Een tweaker komt er ook wel met een ijzerzaag en/of ducttape maar denk wel om de veiligheid. Denk er ook aan dat eenvoudige consumentenvoedingen niet zijn gemaakt om 24/7 aan te staan.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met alle respect, maar dit is geen topic voor Professional Networking & Servers. Dit past beter in Overige Hardware

Ik verplaats het topic voor je, maar je zal ook zelf aan de bak moeten, we zijn natuurlijk geen helpdesk
Pagina: 1