Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke switch? TP-Link TL-SG2424 of ZyXEL GS1900-24?

Pagina: 1
Acties:

• de-cvd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 14:57
Ik heb een nieuwe switch nodig. Ik zit te twijfelen tussen de ZyXEL GS1900-24 en de TP-Link TL-SG2424 .

Beide zijn managed, echter bij de ZyXEL staat er duidelijk bij dat IPv6 wordt ondersteund. Bij de TP-Link staat wel bij de laatste firmware update "Added IPv6 feature". Wat dat dan inhoud staat er niet bij.

Op internet kan ik geen review vinden over de ZyXEL, wel over de TP-Link (16 poorts versie).

Verder zijn de specificaties ongeveer gelijk. De vraag is dan ook welke betrouwbaarder is en IPv6 is natuurlijk ook belangrijk. Of is een ander merk/type in dezelfde prijsklasse beter?

Edit: Ik zie net dat bij de review over de TP-Link staat dat er geen IPv6 support is, maar dat is natuurlijk met een oudere firmware. Op de site van TP-Link kan ik er niks over vinden, op dit moment lijkt de ZyXEL de betere keus.

[ Voor 11% gewijzigd door de-cvd op 21-08-2014 14:33 ]

• de-cvd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 14:57
Ik heb de garantievoorwaarden vergeleken en die zijn bij beide merken gelijk. Ze hebben een soort van levenslange garantie. Dit houd in dat nadat het product EOL is, je nog 5 jaar garantie hebt.

Garantievoorwaarden TP-Link
Garantievoorwaarden ZyXEL

Ook heb ik TP-Link gemaild met wat "Added IPv6 feature" inhoud. Ik kreeg het volgende antwoord: "Dit betekent inderdaad dat IPV6 ondersteuning is toegevoegd aan het product.". Kortom, het maakt dus eigenlijk niet uit welke je neemt.