Ethernetkabel zit muurvast in de iMac

Pagina: 1
Acties:

• Boris87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03-2024
Beste forumleden.
Ik zit sinds gister met het probleem dat er een internet kabel vast zit in mijn 2011 21,5 inch iMac.
De kabel ging er voor mijn gevoel normaal in en de kabel zit er ook op de juiste manier in, alleen Wilt de kabel er nu niet meer uit. Ik heb aardig wat kracht gezet om het eruit te trekken maar dit is niet gelukt, zou ik nog harder trekken ben ik bang dat ik iets beschadig. Ook heb ik geïnformeerd bij winkels als de media markt en diverse Apple retail centers. Maar zij vertelden mij dat ze het nog niet eerder meegemaakt hebben. En er naar willen kijken maar bang zijn dat ze hem moeten openmaken wat een dure grap wordt. Ook woon ik niet vlakbij een repair center om er even langs te gaan.

Hoop dat er hier iemand hier bekend is met dit probleem.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:14
Dat ben ik wel vaker tegengekomen bij RJ45 plugs. Gewoon echt hard trekken is dat toch echt de oplossing. Controleer even of het dat plastic lipje wel correct naar beneden gaat. De kans dat je iets beschadigd door kracht te zetten is zeer klein, zolang je hem maar recht eruit trekt. Afgezien van dat plastic lipje zit er namelijk niks vast aan elkaar en het past er maar op 1 manier in.

Werkt de kabel wel gewoon?

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
Je drukt het plastic lipje toch wel eerst in voordat je aan de kabel trekt hoop ik?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-05 20:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het kan zijn dat het plastic lipje een beetje gaar / krom is en dus niet ontgrendelt. Pak een klein schroevendraaiertje die niet breder is dan het lipje en steek deze boven het lipje er eens tussen. Probeer hem dan eens opnieuw er uit te trekken. Meestal werkt dat wel.
Als je de kabel er uit hebt, kabel in de vuilnisbak en een nieuwe kopen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Wellicht is het lipje afgebroken en blokkeert het nu. probeer dan met een tandenstokertje oid in het gaatje te peuren terwijl je aan de kabel trekt. Dan wel in dat piramide achtige stukje van de netwerkaansluiting.
Zoals hier aan de bovenkant van het gat:
Afbeeldingslocatie: http://artenida.cctv24.info/images/rj45g_rj45g.jpg

• Boris87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03-2024
Ik heb hem eruit gekregen zoals the Realone zei Kon het geen kwaad om er hard aan te trekken.
Met een schroevendraaiertje werkte het niet, heb het uiteindelijk met een nijptang voor de grip eruit getrokken.
Heb gelijk een ander kabeltje uitgeprobeerd maar ook deze ging er niet heel makkelijk uit.
Internet via zowel de kabel als wifi doet het nog steeds.
Mocht iemand dit eens meemaken dan kan je er gewoon voorzichtig aan trekken met een nijptang.

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
The Realone schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:50:
Dat ben ik wel vaker tegengekomen bij RJ45 plugs. Gewoon echt hard trekken is dat toch echt de oplossing.
dat lijkt me niet slim omdat je dan kans hebt dat je de kabel afbreekt en uit de plug trekt, en er dan dus helemaal in vast zit :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even goed met een speld de clip uit de haak halen. Moet lukken.
Pagina: 1